  • 11. Data: 2020-02-25 09:30:29
    Temat: Re: "Surowe" sądy mamy (dla policjantów) [Zgon Stachowiaka na komisariacie policji, prawomocny wyrok]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Feb 2020 03:27:38 -0800 (PST), Konopny napisał(a):

    > Ojeju jeju jeju. Szreku jak i reszta obudzili się w nowej rzeczywistości
    > po 2015r, wcześniej byli ślepi, niemi i głusi.
    >
    > Ale teraz! Mordujo ku...wa mordujo na ulicach. Gdzie do k.nędzy
    > byłeś wcześniej? Czemu wcześniej nie piałeś?

    Bo nie mordowali ?

    J.

  • 12. Data: 2020-02-25 11:14:13
    Temat: Re: Przemek Czaja (1998) - Pierwszy Grzegorz Przemyk (1983) RP3
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Bo nie mordowali ?
    >
    > J.

    Bo nie było "filmów z paralizatora z _ciemnej_ 'łazienki' komisariatu".
    Przypadek zastrzelenia przesłuchiwanego "w obronie własnej" w którym
    roku był? Nigeryjczyk na Stadionie Dziesięciolecia w Warszawie?
    Przemek Czaja z Koszalina który był "pierwszy w wolnej RP3" [A]?
    Przypadki "budzących wątpliwości" śmierci związanych z policją które
    szerzej trafiają do mediów zdarzają się tak "z raz na rok" (jak mi się
    wydaje). "Po Stachowiaku" jakoś łatwo obstawiam że część została
    zamieciona pod dywan bo dowodów (już) nie było.

    Przypadki "budzących wątpliwości" śmierci związanych z policją
    _muszą się trafiać_ nawet gdyby policja była (realistycznie) idealna.
    Tyle że jak dla mnie oświadczenia "policjant jest niewinny" mają już
    "mierną" wiarygodność dzięki dziesięcioleciom starań _krótkowzrocznych_
    [osobników] z policji, prokuratury i sądów.

    Policjant powinien mieć prawo choćby nawet do sporawego błędu pod
    rygorem góra wyrzucenia z policji, odpowiedzialności służbowej a nie
    karnej. "Prawa do mataczenia" *nie wolno* przyznać (w praktyce)
    policji i policjantom, prokuraturze i prokuratorom, sądom i sędziom
    IMHO.

    [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Zamieszki_w_S%C5%82ups
    ku

    --
    A. Filip

  • 13. Data: 2020-02-25 11:36:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Feb 2020 11:14:13 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

> [...]
    > roku był? Nigeryjczyk na Stadionie Dziesięciolecia w Warszawie?
    > Przemek Czaja z Koszalina który był "pierwszy w wolnej RP3" [A]?

    Opis jest dobitny, ale ... co sie dziwic, ze na kibolskich zamieszkach
    ktos oberwie w łeb.

> [...]
    > wydaje). "Po Stachowiaku" jakoś łatwo obstawiam że część została
    > zamieciona pod dywan bo dowodów (już) nie było.

    Wczesniej na pewno tez zamiatali..

    We wroclawiu bylo kilka dziwnych przypadkow w Izbie Wytrzezwien ...
    ale to placowka miejska, nie policyjna.

    Z drugiej strony ... ten policjant od Stachowiaka ... pierwszy raz sie
    tak zachowal? Troche watpie. Ale nie slyszalo sie o jakis torturach
    ... przychylne media ?

    > Policjant powinien mieć prawo choćby nawet do sporawego błędu pod
    > rygorem góra wyrzucenia z policji, odpowiedzialności służbowej a nie
    > karnej.

    Ale blad to chyba nie w ciemnej toalecie ...

    > "Prawa do mataczenia" *nie wolno* przyznać (w praktyce)
    > policji i policjantom, prokuraturze i prokuratorom, sądom i sędziom
    > IMHO.

    A tu widzisz - w sprawie Stachowiaka jesli ktos mataczyl,
    to raczej prokurator czekal ... i zamiatal pod dywan.

    J.

  • 14. Data: 2020-02-25 11:51:18
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Opis jest dobitny, ale ... co sie dziwic, ze na kibolskich zamieszkach
    > ktos oberwie w łeb.
    > [...]
    > [...]

    Zamieszki był dopiero po "pozbawieniu życia przez policjanta".

    Policjanci wypowiadający się po TVP _na początku_ zamieszek
    "duchem" swoich wypowiedzi na dziesięciolecia ustalili mi
    przekonanie że "policja z milicji" w sposób oczywisty
    nie zasługuje na więcej niż *ograniczone* "zaufanie".
    Policja *wtedy* u mnie wypracowała solidne przekonanie że gdyby nie te
    _kilkudniowe_ zamieszki to sprawa zostałaby zamieciona pod dywan.
    Teraz z przypadku sporej części "budzących wątpliwości" śmierci
    za to płacą IMHO *zasłużenie* .

    --
    A. Filip

  • 15. Data: 2020-02-25 12:40:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Feb 2020 11:51:18 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > Zamieszki był dopiero po "pozbawieniu życia przez policjanta".

    Zamieszki byly po, ale czy nie bylo tez przed ?

    Jakos tak u nas co mecz, to zamieszki.

> [...]
    > Policja *wtedy* u mnie wypracowała solidne przekonanie że gdyby nie te
    > _kilkudniowe_ zamieszki to sprawa zostałaby zamieciona pod dywan.

    Zapewne, wladza nie lubi takich spraw. Policja nie lubi,
    prokurator ... tez chyba nie lubi.

    > Teraz z przypadku sporej części "budzących wątpliwości" śmierci
    > za to płacą IMHO *zasłużenie* .

    W jakim sensie - masz na mysli "nieufnosc spoleczna" ?
    Z jednej strony - zasluzona nieufosc, z drugiej - modne teraz te
    dopalacze, w tym ostatnim przypadku to rodzina wezwala policje do
    18-latka.

    J.

  • 16. Data: 2020-02-25 22:18:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2020 o 11:14, A. Filip pisze:

    > Przypadki "budzących wątpliwości" śmierci związanych z policją
    > _muszą się trafiać_ nawet gdyby policja była (realistycznie) idealna.

    Jest różnica między przypadkiem wątpliwym a torturami zakończonymi zejściem

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2020-02-25 23:04:51
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Jest różnica między przypadkiem wątpliwym a torturami zakończonymi
    > zejściem

    Różnica w przypadku Igora Stachowiak jest jak dla mnie między twardym
    dowodem *na fragment* który wyciekł i już nie się dało go "zniknąć"
    a tym co "można domniemywać" jako "standard" w innych przypadkach.
    Domniemania to jego dowód (w sądzie), ale zaufanie zajebią pokazowo.

    Po za tym dla mnie jest fundamentalna różnica między "nie da się skazać
    w procesie KARNYM" a "nadaje się do latania z naładowaną bronią po ulicach".
    Standardy dowodowe/uzasadnienia powinny być diametralnie różne.

    --
    A. Filip

  • 18. Data: 2020-02-26 07:12:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2020 o 23:04, A. Filip pisze:

    > Różnica w przypadku Igora Stachowiak jest jak dla mnie między twardym
    > dowodem *na fragment* który wyciekł i już nie się dało go "zniknąć"
    > a tym co "można domniemywać" jako "standard" w innych przypadkach.

    Być może. Jednak czym innym jest uniewinnienie czy nawet nie wniesienie
    sprawy przez proka przy braku dowodów, a czym innym ignorowanie dowodów,
    które mimo aktywnych działań kulsoństwa wypłynęły.

    Różnica jest jak między "znaleziono ciało" nie wiadomo kto zabił, a
    media puszczają w kółko nagranie z morderstwa, a morderca mówi, ale
    przecież jest wiele morderstw, pech że moje się nagrało. Proszę mnie
    potraktować tak jak każdego nie wykrtytego morderce i skończyć mi tu z
    hejtem na mnie. Na pewno rozumiesz gdzie jest różnica?

    > Po za tym dla mnie jest fundamentalna różnica między "nie da się skazać
    > w procesie KARNYM" a "nadaje się do latania z naładowaną bronią po ulicach".

    Problem w tym, że się da. Tylko trzeba choćby zarzut postawić. Tu było
    ordynarne lecenie w chuja - skoro go razili i dusili, to nie ma
    pewności, że się przyczynili do śmierci. Równie dobrze mógłbyś
    przypisywać ofiarze wypadku włamanie do samochodu i ucieczkę z miejsca
    zdarzenia, bo nie wiadomo czy gdyby go samochód pierdolną to i tak by
    nie wioł i umar na przykład na zawał. Wszak nie możesz tego wykluczyć z
    całkowitą pewnością - może złe wynika badań miał;)

    > Standardy dowodowe/uzasadnienia powinny być diametralnie różne.

    Standard powinien być taki, że od razu zawieszenie, chwilę po tym jak
    sprawa staje się oczywista to wydalenie ze służby, potem proces karni i
    sztum. To nie był wypadek przy pracy. Wypadek to jest, jak ktoś ci
    amunicję podmieni na juwenaliach, jak radiowóz w pościgu rozbijesz, albo
    nawet zastrzelisz weterynarza. Ale nie jak torturujesz człowieka. Zaraz
    się okaże że ci policjanci co gwałcili w areesztach bo i takie sprawy
    były to wypadek - potknął się i nieszczęścliwie wpadł penisem w waginę.

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2020-02-26 13:34:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    >a tym co "można domniemywać" jako "standard" w innych przypadkach.
    >Domniemania to jego dowód (w sądzie), ale zaufanie zajebią pokazowo.

    Owszem, ale zauwaz ze:
    -gdyby nie wyciekl ... kto wie, co by sie stalo, prokurator zamiotlby
    pod dywan, czy po prostu działa nierychliwie ?
    czy tylko zaproponowalby dobrowolne poddanie sie karze ... i won z
    policji.

    Gdzies tam jest rodzina, ktora moze zazalenia na umorzenia skladac, a
    prokurator ... pokaze im te nagrania, lub nie pokaze ?

    -nie slychac narzekan, aby kogos przesluchiwano w toalecie z uzyciem
    paralizatora ... wiec moze to nie jest standard ?

    Ale nie zastrzelil, wiec sie nadaje :-(

    J.

  • 20. Data: 2020-02-26 18:24:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >wniesienie sprawy przez proka przy braku dowodów, a czym innym
    >ignorowanie dowodów, które mimo aktywnych działań kulsoństwa

    A byly jakies aktywne dzialania ?
    Bo raczej wyglada na to, ze prokurator od razu zabezpieczyl dowody,
    a komendant mial w sejfie kopie, czy tez orginal po skopiowaniu,
    ktorego nie mial prawa ruszac - wiec nie ruszal.

    >Problem w tym, że się da. Tylko trzeba choćby zarzut postawić. Tu
    >było

    O obok narzekasz, ze zarzuty sa stawiane z czapy :-)

    >ordynarne lecenie w chuja - skoro go razili i dusili, to nie ma
    >pewności, że się przyczynili do śmierci.

    a zmarl od kuli :-)

    >Równie dobrze mógłbyś przypisywać ofiarze wypadku włamanie do
    >samochodu i ucieczkę z miejsca zdarzenia, bo nie wiadomo czy gdyby go
    >samochód pierdolną to i tak by

    Nie, to chyba po amerykansku mialo byc - kierowca trafil Murzyna tak,
    ze ten wpadl przez przednia szybe do srodka, wiec co my tu mamy -
    napad z wlamaniem :-)

    >nie wioł i umar na przykład na zawał. Wszak nie możesz tego wykluczyć
    >z całkowitą pewnością - może złe wynika badań miał;)

    A jak chwile wczesniej wyszedl od lekarza z diagnoza "tetniak mozgu -
    moze w kazdej chwili peknac" ?
    Albo zmarl np na skutek cukrzycy ?

    >Standard powinien być taki, że od razu zawieszenie,

    nie nastapilo ?

    >chwilę po tym jak sprawa staje się oczywista to wydalenie ze służby,

    I tu mamy pewien problem logistyczny - bo dowody trzyma prokurator.
    A on ma na celu sledztwo o ewentualne zabojstwo, a nie dobro sluzby

> [...]
    >torturujesz człowieka. Zaraz się okaże że ci policjanci co gwałcili w
    >areesztach bo i takie sprawy były to wypadek - potknął się i

    Albo to dobrowolne stosunki byly - bo aresztanki potrzebowaly paru
    przyslug.

    J.