  • 1. Data: 2004-10-18 09:35:17
    Temat: Sprzet nie odbierany po naprawie od 7 miesięcy
    Od: "Kosmo" <k...@w...pl>

    Dostawłem do serwisu urządzenie, którego koszt naprawy w porównaniu z ceną
    zakupu wyszedł znaczny (z tym że klient był o tym informowany i zaakceptował
    wszystko). No i dziś mija 7 miesiąc jak został pierwszy raz człowiek
    poinformowany o naprawie urządzenia. Słyszałem że istniał przepis, który
    pozwalał na "zezłomowanie" urządzenia, które nie jest odbierane dłużej niż 3
    miesiące. Czy dziśdalej jest to aktualne?? Czy jeśli klient przyjdzie jednak
    odebrać to użądzenie moge obciążyć go kosztami magazynowania??

    pozdrawiam

    Ps
    Gdyby to było możliwe i nie nadużył bym uprzejmości grupowiczów poprosił bym
    o podanie paragrafów i artykółów w których jest to urególowane (o ile jest)

  • 2. Data: 2004-10-18 18:26:21
    Temat: Re: Sprzet nie odbierany po naprawie od 7 miesięcy
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Kosmo" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jednak
    > odebrać to użądzenie moge obciążyć go kosztami magazynowania??

    nie jestem na 100% pewien ale podobno magaznynwac trzeba nawet i 2 lata,
    choc wydaje mi sie ze zalezy to od konkretnej umowy.
    Wyslij klientowi list polecony z prosba o podpisanie zezlomowania :) niech
    odesle Ci duplikat :)

  • 3. Data: 2004-10-18 18:53:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    jednak
    > odebrać to użądzenie moge obciążyć go kosztami magazynowania??

    O takim przepisie nie słyszałem. Powinieneś klienta rzeczonego pozwać o
    zapłatę, a następnie komornikowi wskazać pozostającą u Ciebie rzecz jako
    rzecz do zajęcia. Teoretycznie.

  • 4. Data: 2004-10-18 19:23:03
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Użytkownik "Kosmo" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    Poszukaj wątku o samochodzie (było jakiś kawałek czasu temu na
    grupie).
    Naprawa wykonana. Samochód postał 2 lata. Roszczenie za naprawę się
    przedawniło, a właściciel zażądał wydania samochodu...

    Także proponuję oprócz tego pozwolenia na zezłomowania w liście
    zawrzeć wezwanie do zapłaty za naprawę.

    pozdrawiam
    Alek

  • 5. Data: 2004-10-18 20:16:20
    Temat: Re: Sprzet nie odbierany po naprawie od 7 miesi=EAcy
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > poinformowany o naprawie urz=3Fdzenia. Słyszałem że istniał przepis, który
    > pozwalał na "zezłomowanie" urz=3Fdzenia, które nie jest odbierane dłużej niż 3
    > miesi=3Fce. Czy dzi=3Fdalej jest to aktualne?? Czy je=3Fli klient przyjdzie jednak
    > odebrać to uż=3Fdzenie moge obci=3Fżyć go kosztami magazynowania??

    Kiedys wyjasnialem to u prawnikow PIH. Aktualnie nie ma takiego przepisu
    i masz to trzymac teoretycznie bezterminowo ... Trzeba sie przed tym
    zabezpieczac w ten sposob, ze przy przyjeciu sprzetu klient podpisuje ci
    cyfograf, na ktorym jest jasno np. "sprzet nieodebrany w ciagu 1 roku od
    daty przyjecia" jest licytowany a korzysci z licytacji po odliczeniu
    kosztow naprawy sa przekazywane na dom dziecka taki i taki ....

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2004-10-18 21:10:58
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > O takim przepisie nie słyszałem. Powinieneś klienta rzeczonego pozwać o
    > zapłatę, a następnie komornikowi wskazać pozostającą u Ciebie rzecz jako
    > rzecz do zajęcia. Teoretycznie.

    teoretycznie, to jeszcze depozyt sądowy zostaje...

    KG