  • 1. Data: 2004-10-18 10:19:10
    Temat: Odpowiedzialnosc geodety za wadliwa mape
    Od: "Pol-Azio" <S...@c...pl>

    Witam

    Historia jest pokrotce taka :

    jest sobie teren z ktorego zostal wytyczony fragment. Sprawa zajal sie
    uprawniony geodeta.
    Porobil pomiary, zrobil mape,zabil kolki graniczne i wzial kase.
    Na podst.tychze map sporzadzono aty notarialne sprzedazy gruntow oraz potem
    akty darowizny na rzecz innych osob.

    Problem pojawil sie obecnie - tj 3 lata po fakcie - okazalo sie ze mapa jest
    zle wyrysowana.
    Wyliczenia niby sa ok, ale jedna z granic przebiega inaczej niz w
    rzeczywistosci.
    Jakiego typu moge miec problemy z odkreceniem tego w papierach i czy nalezy
    brac pod uwage jakies dodatkowe oplaty ( no sam nie wiem za np. prostowanie
    aktu notarialnego czy wpisu w ksiegach wieczystych) , a jesli tak to czy
    scigac tego geodete o zwrot tych dodatkowych kosztow (i na jakich zasadach)
    ?

    Pozdrawiam

    Andrzej

  • 2. Data: 2004-10-18 11:20:38
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc geodety za wadliwa mape
    Od: "Adam" <a...@y...pl>

    > jest sobie teren z ktorego zostal wytyczony fragment. Sprawa zajal sie
    > uprawniony geodeta.

    Napisz jakiej wielkości jest ten błąd, bo jeżeli mniej niż np 30 cm
    to wszystko jest w porządku.
    Dane o kształcie i położeniu działek znajdują się w ewidencji i nie ma ich w
    akcie notarialnym ani w KW więc nie trzeba ich poprawiać.

  • 3. Data: 2004-10-18 11:52:27
    Od: "Ryanb" <r...@w...pl>

    > Napisz jakiej wielkości jest ten błąd, bo jeżeli mniej niż np 30 cm
    > to wszystko jest w porządku.

    A z czego wynika taka tolerancja. Czy z ustawy? Jeśli tak to proszę o jej
    wskazanie. Z góry dziękuję.

  • 4. Data: 2004-10-18 12:26:05
    Od: "Adam" <a...@y...pl>

    > A z czego wynika taka tolerancja. Czy z ustawy? Jeśli tak to proszę o jej
    > wskazanie. Z góry dziękuję.

    wynika z błędu wytyczaenia, błędności osnowy w oparciu którą się tyczy
    różnic w odwzorowaniach. Podstawy prawne to instukcje i wytyczne branżowe,
    których raczej nie znajdzie się w sieci. te 30 czm to trochę dużo ale tyle
    czasami wychodzi i nie może być lepiej.

  • 5. Data: 2004-10-18 12:36:35
    Od: "Pol-Azio" <S...@c...pl>

> [...]
    > Dane o kształcie i położeniu działek znajdują się w ewidencji i nie ma ich
    > akcie notarialnym ani w KW więc nie trzeba ich poprawiać.

    Ale.....30 cm to niby w rzeczywistosci czy na mapie ?
    I faktycznie, gdzie szukac jakis wytycznych w tej sprawie.

    andrzej

  • 6. Data: 2004-10-18 13:43:42
    Od: "Adam" <a...@y...pl>

    > Ale.....30 cm to niby w rzeczywistosci czy na mapie ?
    > I faktycznie, gdzie szukac jakis wytycznych w tej sprawie.

    W terenie oczywiście. Najlepiej znajdź geodetę który to robił, a jak się nie
    znajdzie to zapytaj w ewidencji gruntów i b. co z tym. W każdym razie to
    wina geodety i to on za to odpowiada.

  • 7. Data: 2004-10-18 14:15:51
    Od: ww <S...@p...onet.pl>

    Pol-Azio wrote:

    > aktu notarialnego czy wpisu w ksiegach wieczystych) , a jesli tak to czy
    > scigac tego geodete o zwrot tych dodatkowych kosztow (i na jakich zasadach)
    > ?

    Znajomy miał źle wytyczoną działkę i z tego co pamiętam geodeta
    prostował na własny koszt.
    Prawdopodobnie geodeta odpowiada dożywotnio (?)

    W.W.

  • 8. Data: 2004-10-18 14:36:22
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    > Ale.....30 cm to niby w rzeczywistosci czy na mapie ?

    ROTFL

  • 9. Data: 2004-10-18 18:39:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pol-Azio" <S...@c...pl> napisał w wiadomości

    Potrzebny jest geodeta, który to wyprostuje. o ile strony zainteresowane nie
    będą się pieniaczyć, to problem bzdurny. Miałem taki problem kiedyś. Za
    darmo zrobił to ten człowiek, który namotał, czyli wziąłem tego samego
    geodetę. Kłopot się zacznie, jak któraś ze stron nie zgodzi się na
    ustalenia. Zostaje długi proces sądowy.

  • 10. Data: 2004-10-18 19:22:12
    Od: "jarekku" <j...@r...alpha.net.pl>

> [...]
    jest
    | zle wyrysowana.
    | Wyliczenia niby sa ok, ale jedna z granic przebiega inaczej niz w
    Sugerowałbym sprawdzenie (z grubsza) czy geodeta naprawdę popełnił błąd.
    Granica prawna nieruchomości często nie pokrywa się ze stanem użytkowania na
    gruncie.
    Najprostszą, domową metodą jest podział działki na trójkąty, obliczenie ich
    powierzchni, zsumowanie i porównanie z zapisami w dokumentach.

    --
    no-to-do-po-czy-ta-nia
    jk