  • 11. Data: 2015-03-05 23:58:25
    Temat: Re: Stopka prawna emaila
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 05.03.2015 o 23:53, m pisze:

    > Standardowe procedury wrzucania listów do skrzynek też nie przewidują
    > wrzucania do skrzynek obok, a jednak się zdarza.

    Listonosze to nie programy. Errae humanum est.

    > Co najmniej raz niechcący doprowadziłem do tego że listy wysyłane na
    > alias do kilku kont trafiały do szerszego grona niż było to pierwotnie
    > planowane.

    Mowa była o "wszystkich kontach serwera".

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 12. Data: 2015-03-06 00:30:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Mar 2015, Krzysztof kw1618 z Warszawy wrote:

    > znakomite pytanie !!

    I znakomita uwaga :) (nie żartuję, do odbicia piłeczki
    potrzebne jest dobre podanie :))

    [...]
    > tak list elektroniczny trudno aby "wpadł" do niewłasciwej
    > e-skrzynki; co najwyżej nadawca może się pomylić w adresie email
    > i przypadkiem adres @ bedzie prawidłowy, ale to wina nadawcy, ze nie
    > sprawdził adresu przed wysłaniem

    No to mamy list (elektroniczny) z ewidentnie zaadresowaną
    (co wynika z treści) *inną* osobą - i błędnie klikniętym adresatem
    (czy już kiedyś pisałem, że "klikalność" jest z samej swojej istoty
    niebezpieczna?)
    Błąd, wina, niestaranność (niekoniecznie rażąca).

    I co (ta wina) zmienia w kwestii oczywistości faktu, że odbiorca
    NIE jest zamierzonym adresatem?
    Art.56 i art. 60 KC przestały obowiązywać?
    Link dla chętnych:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,8322
    8,20150115,art-56-65-przepisy-ogolne.html

    Bo jeśli nie, to niby dlaczego nie ma obowiązywać ochrona tajemnicy
    korespondencji?

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2015-03-06 01:07:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Standardowe konfiguracje serwerów tego nie przewidują.
    >
    > Ktoś musiałby celowo do tego doprowadzić i trochę przy tym posiedzieć.

    to czemu ja ciagle na gmail dostaję maile edresowane do kogoś innego.

  • 14. Data: 2015-03-06 06:49:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.03.2015 o 23:58, Andrzej Lawa pisze:
    > Mowa była o "wszystkich kontach serwera".

    Wystarczy mieć aliasa all

  • 15. Data: 2015-03-06 06:50:19
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.03.2015 o 01:07, witek pisze:

    > to czemu ja ciagle na gmail dostaję maile edresowane do kogoś innego.

    Bo nadawca wpisuje zły adres. Ja również dostaję czasami listy
    skierowane do @be7.pl, bo ktoś fonetycznie tak przez telefon albo coś
    zrozumiał.

  • 16. Data: 2015-03-06 08:28:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 5 Mar 2015 18:07:09 -0600, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > to czemu ja ciagle na gmail dostaję maile edresowane do kogoś
    innego.

    Bo mail jest adresowany na kopercie (której nie widzisz) a nie tym
    To:/Do: co jest w treści.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2015-03-06 10:53:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.03.2015 01:07, witek pisze:

    > to czemu ja ciagle na gmail dostaję maile edresowane do kogoś innego.

    Bo adres odbiorcy wpisany w treści listu niekoniecznie musi być tym,
    który został podany serwerowi podczas sesji SMTP

    Przeczytaj sobie specyfikację.

  • 18. Data: 2015-03-06 13:43:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gotfryd Smolik news napisa?(a):

    [...]

    Będę się jednak nadal upierał, że emaila nie można źle odebrać.

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 19. Data: 2015-03-06 14:40:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 6 marca 2015 13:43:15 UTC+1 użytkownik januszek napisał:

    > Będę się jednak nadal upierał, że emaila nie można źle odebrać.
    >
    > j.
    Można raczej.
    Kilka miesięcy temu na swoją skrzynkę w gmailu dostałem kilka emaili ewidentnie nie
    do mnie. Adres odbiorcy był nie mój a dostałem ja. Nawet to sobie wyjaśniałem z
    nadawca oraz prawidłowym odbiorą. Jakis błąd gmaila był chyba

  • 20. Data: 2015-03-06 22:07:57
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marek"

    > to czemu ja ciagle na gmail dostaję maile edresowane do kogoś
    innego.

    Bo mail jest adresowany na kopercie (której nie widzisz) a nie tym
    To:/Do: co jest w treści.
    ---
    Nie na kopercie (MIME) tylko w protokole komunikacyjnym SMTP który odpowiada
    listonoszowi któremu od czas do czasu coś się pop.. albo ciągle popełnia
    błędy np nie doręczając powtórnych awiz.