  • 21. Data: 2015-03-07 14:24:39
    Temat: Re: Stopka prawna emaila
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Mar 2015, januszek wrote:

    > Będę się jednak nadal upierał, że emaila nie można źle odebrać.

    Dobrz.
    Ale odebrać emaila który był przeznaczony do kogo innego lecz
    wysłany na zły adres już się da?
    No to poproszę o akceptację poprawki do inkryminowanego wyrażenia ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2015-03-07 15:54:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kris napisa?(a):

    > Można raczej.

    > Kilka miesięcy temu na swoją skrzynkę w gmailu dostałem kilka emaili
    > e-widentnie nie do mnie. Adres odbiorcy był nie mój a dostałem ja.
    > Nawet to- sobie wyjaśniałem z nadawca oraz prawidłowym odbiorą. Jakis
    > błąd gmaila był chyba

    Opisujesz błąd techniczny a nie zły odbiór wiadomości. Co w zasadzie
    mogłoby polegać na tym, że pomyliłeś biurka, usiadłeś przy komputerze
    kolegi i pomyłkowo odebtrałeś jego maile :)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 23. Data: 2015-03-07 15:55:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gotfryd Smolik news napisa?(a):

    > Ale odebrać emaila który był przeznaczony do kogo innego lecz
    > wysłany na zły adres już się da?
    > No to poproszę o akceptację poprawki do inkryminowanego wyrażenia ;)

    Ok. Z powyższym wszystko ok :)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 24. Data: 2015-03-07 17:58:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 6 Mar 2015 22:07:57 +0100, "re" <r...@r...invalid> wrote:
    > Nie na kopercie (MIME) tylko w protokole komunikacyjnym SMTP który
    odpowiada

    Gdzie ja napisałem "na kopercie MIME" pomijając, że nie ma czegoś
    takiego? mail from oraz rctp w smtp to jest właśnie koperta, nie ucz
    ojca dzieci robić :)

    --
    Marek

  • 25. Data: 2015-03-07 17:59:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 6 Mar 2015 05:40:23 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > awet to sobie wyjaśniałem z nadawca oraz prawidłowym odbiorą. Jakis=
    > błąd gmaila był chyba

    Etam, na pewno byłeś na kopercie.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2015-03-07 22:36:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    Nie byłem

  • 27. Data: 2015-03-08 03:15:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Bo nadawca wpisuje zły adres. Ja również dostaję czasami listy
    > skierowane do @be7.pl, bo ktoś fonetycznie tak przez telefon albo coś
    > zrozumiał.

    Nie.
    Bo po pierwsze adres odbiorcy jest inny niz moj, po drugie nie dostaje
    maili, ktore nie znalzy swojego odbiorcy w domenie.

  • 28. Data: 2015-03-08 16:05:03
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kris napisa?(a):

    > Nie byłem

    Dawaj cały oryginalny nagłówek tego maila :)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 29. Data: 2015-03-10 02:42:16
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marek"

> [...]

    Gdzie ja napisałem "na kopercie MIME" pomijając, że nie ma czegoś
    takiego? mail from oraz rctp w smtp to jest właśnie koperta, nie ucz
    ---
    P...isz

    Protokół jest interakcją z serwerem. Czyli jeden listonosz gada z drugim,
    cośtam się uda, coś nie uda, raz tak, raz inaczej itp itd

    MIME jest kopertą. Nadawca wpisuje własny list z adresatem, listonosze po
    drodze dopisują swoje informacje jak im idzie przesyłanie, odbiorca dostaje
    wynik i nabija "otrzymałem ..."

    Ktoś może pracować za listonosza i jednocześnie być autorem listu. To sobie
    w liście wpisuje co chce i przychodzi do Ciebie z tym listem, przychodzi tam
    gdzie naprawdę mieszkasz (SMTP), ale kopertę może Ci podać jaką bądź (MIME).
    Ty oczywiście możesz spojrzeć czy jest do Ciebie i np nie przyjąć.

    Zamiast SMTP może być NNTP albo jeszcze coś innego.

    Taki z Ciebie ojciec jak z koziej dupy trąba. :-)

  • 30. Data: 2015-03-12 01:04:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 10 Mar 2015 02:42:16 +0100, "re" <r...@r...invalid> wrote:
    > MIME jest kopertą. Nadawca wpisuje własny list z adresatem,
    listonosze po

    [ciach bzdety]

    Przykład sesji smtp:
    ehlo ...@...pl
    mail from: ...@...pl
    rcpt to: ...@...pl
    data
    Test
    .

    Gdzie w powyższej sesji masz wiadomość zgodną z mime?

    http://pl.m.wikipedia.org/wiki/Multipurpose_Internet
    _Mail_Extensions

    Radzę poczytać ze zrozumieniem czym jest MiME (rozszerzeniem a nie
    protokołem), kiedy email (header+body) jest zgodny z tym
    rozszerzeniem a kiedy NIE, a szczególnie czym jest koperta w sesji
    smtp i czemu nie ma związku z formatem mime.
    Dla mnie eot.

    --
    Marek