  • 1. Data: 2015-03-04 23:54:30
    Temat: Stopka prawna emaila
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <"adres na mojej www">

    Wiadomość ta jest przeznaczona jedynie dla osoby lub podmiotu będącego
    jej adresatem i może zawierać poufne lub uprzywilejowane informacje.
    Zakazane jest przeglądanie, przesyłanie, rozpowszechnianie lub inne
    wykorzystywanie tych informacji, jak również podejmowanie działań na
    ich podstawie, przez osoby lub podmioty inne niż zamierzony adresat.
    Jeśli otrzymali Państwo tę wiadomość przez pomyłkę, prosimy o
    poinformowanie nadawcy i usunięcie jej z komputera.

    The information transmitted is intended only for the person or entity to
    which it is addressed and may contain confidential or privileged material.
    Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any
    action in reliance upon, this information by people or entities other than
    the intended recipient is prohibited. If you received this in error, please
    notify the sender and delete the material from your computer.

    Jaki sens prawny ma dołączanie takiej stopki do każdego emaila wychodzącego
    ?

    --
    Krzysztof kw1618 [Warszawa - Ursynów]
    http://grupy.3mam.net/

  • 2. Data: 2015-03-05 00:12:11
    Temat: Re: Stopka prawna emaila
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof kw1618 z Warszawy wrote:
    > Jaki sens prawny ma dołączanie takiej stopki do każdego emaila
    > wychodzącego ?

    Nie wszyscy mieszkają w Polsce i nie wszyscy podpadają pod polskie przepisy.

    Couniektorych taki zapis jest wiążący.

  • 3. Data: 2015-03-05 09:08:38
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krzysztof kw1618 z Warszawy napisa?(a):

    [...]

    > Jaki sens prawny ma dołączanie takiej stopki do każdego emaila wychodzącego
    > ?

    Moim zdaniem żaden.

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 4. Data: 2015-03-05 13:07:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Mar 2015, januszek wrote:

    > Krzysztof kw1618 z Warszawy napisa?(a):
    >
    > [...]
    >
    > Moim zdaniem żaden.

    Zgadzam się.
    Ale z drugiej strony może pełnić rolę "uświadomienia" - zobowiązać
    np. do tajemnicy firmowej nie może, ale chyba "źle odebrana
    korespondencja" pod ochronę korespondencji podpada?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2015-03-05 15:49:36
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gotfryd Smolik news napisa?(a):

    [...]

    > Ale z drugiej strony może pełnić rolę "uświadomienia" - zobowiązać
    > np. do tajemnicy firmowej nie może, ale chyba "źle odebrana
    > korespondencja" pod ochronę korespondencji podpada?

    Co to jest "źle odebrania korespondencja"?

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 6. Data: 2015-03-05 21:56:24
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <"adres na mojej www">

    Dnia Thu, 5 Mar 2015 14:49:36 +0000 (UTC), januszek napisał(a):

    > Gotfryd Smolik news napisa?(a):
    >
    > [...]
    >
    > Co to jest "źle odebrania korespondencja"?

    znakomite pytanie !!
    o ile list papierowy, prawidłowo zaadresowany, przesłany przez operatora
    pocztowego może wylądować w niewłaściwej skrzynce np. z powodu błędu
    doręczyciela, tak list elektroniczny trudno aby "wpadł" do niewłasciwej
    e-skrzynki; co najwyżej nadawca może się pomylić w adresie email i
    przypadkiem adres @ bedzie prawidłowy, ale to wina nadawcy, ze nie
    sprawdził adresu przed wysłaniem

  • 7. Data: 2015-03-05 23:12:43
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 05.03.2015 o 21:56, Krzysztof kw1618 z Warszawy pisze:

> [...]
    > doręczyciela, tak list elektroniczny trudno aby "wpadł" do niewłasciwej
    > e-skrzynki; co najwyżej nadawca może się pomylić w adresie email i

    List elektroniczny może wpaść do niewłaściwej elektronicznej skrzynki
    równie dobrze jak list papierowy do niewłaściwej przegródki, a nawet
    bardziej - bo może wpaść np. do wszystkich skrzynek elektronicznych na
    danym serwerze.

    p. m.

  • 8. Data: 2015-03-05 23:34:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 04.03.2015 o 23:54, Krzysztof kw1618 z Warszawy pisze:

    > Jaki sens prawny ma dołączanie takiej stopki do każdego emaila wychodzącego
    > ?

    Czyste szamaństwo. Voodoo, jeśli wolisz ;)

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 9. Data: 2015-03-05 23:36:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 05.03.2015 o 23:12, m pisze:

> [...]
    > równie dobrze jak list papierowy do niewłaściwej przegródki, a nawet
    > bardziej - bo może wpaść np. do wszystkich skrzynek elektronicznych na

    Standardowe konfiguracje serwerów tego nie przewidują.

    Ktoś musiałby celowo do tego doprowadzić i trochę przy tym posiedzieć.

  • 10. Data: 2015-03-05 23:53:56
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 05.03.2015 o 23:36, Andrzej Lawa pisze:

    > Standardowe konfiguracje serwerów tego nie przewidują.

    Standardowe procedury wrzucania listów do skrzynek też nie przewidują
    wrzucania do skrzynek obok, a jednak się zdarza.

    > Ktoś musiałby celowo do tego doprowadzić i trochę przy tym posiedzieć.

    Co najmniej raz niechcący doprowadziłem do tego że listy wysyłane na
    alias do kilku kont trafiały do szerszego grona niż było to pierwotnie
    planowane.

    Kilka razy dostałem maila który miał trafić do kogo innego, ale admin
    akurat coś psuł.

    W obu przypadkach nie były to działania celowe.

    p. m.