  • 1. Data: 2015-03-04 14:44:34
    Temat: Czy coś można zrobić z fakturami za leczenie?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Cześć,

    z uwagi na stan zdrowia, muszę sporo odwiedzać specjalistów... Miewam
    też operacje. Wydatki mnożą się i sięgają wielu tysięcy, a sumarycznie
    już i dziesiątków tysięcy.

    Czy jest możliwość, żeby tego typu wydatki jakoś wykorzystać? Nie wiem,
    KUP w działalności :), odliczenie od PIT? Dotacja na leczenie z EU :-P

  • 2. Data: 2015-03-05 00:09:38
    Temat: Re: Czy coś można zrobić z fakturami za leczenie?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    >
    > Czy jest możliwość, żeby tego typu wydatki jakoś wykorzystać? Nie wiem,
    > KUP w działalności :), odliczenie od PIT? Dotacja na leczenie z EU :-P

    mozesz zuzyć jako podpałkę w piecu.
    Bardzo praktyczne zastosowanie, bo oszczedzasz na gazetach

  • 3. Data: 2015-03-05 13:05:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Mar 2015, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > dziesiątków tysięcy.
    >
    > Czy jest możliwość, żeby tego typu wydatki jakoś wykorzystać?

    Chyba jeśli kwalifikują się jako "niepełnosprawność", art.26.1.6 PDoOF
    i potem dalsze uszczegółowienia.
    W .7a jest pierwsza lista.
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    096,20150130,art-26-30f-podstawa-obliczenia-i-wysoko
    sc-podatku.html

    > Nie wiem, KUP w działalności :)

    Dobrze wiesz że nie.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2015-03-05 21:54:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.03.2015 o 13:05, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Chyba jeśli kwalifikują się jako "niepełnosprawność", art.26.1.6 PDoOF
    > i potem dalsze uszczegółowienia.

    Mam drugą grupę, czy w takim razie mogę odliczyć:

    14) używanie samochodu osobowego, stanowiącego własność (współwłasność)
    osoby niepełnosprawnej zaliczonej do I lub II grupy inwalidztwa[...] dla
    potrzeb związanych z koniecznym przewozem na niezbędne zabiegi
    leczniczo-rehabilitacyjne - w wysokości nieprzekraczającej w roku
    podatkowym kwoty 2.280 zł;

    ale jak? Na jakiej podstawie? Jeżdżę na rehabilitację raz w tygodniu (no
    powiedzmy) do Bielska, więc odległość się robi.

    > Dobrze wiesz że nie.

    A szkoda ;)

  • 5. Data: 2015-03-06 00:15:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Mar 2015, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Mam drugą grupę, czy w takim razie mogę odliczyć:

    A nie, doradcą nie jestem i na "zdrowotnym" się nie znam,
    to i kwalifikacji nie ocenię.
    Ale IMO taka teza ma istotnie większy sens niż pomysł z KUP ;>

    > ale jak? Na jakiej podstawie?

    Nie wiem, ale podejrzewam że standardowo "kwitów".
    Czyli skierowania od lekarza do konkretnej placówki tudzież
    kilometrówki.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2015-03-06 01:20:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >
    > Nie wiem, ale podejrzewam że standardowo "kwitów".
    > Czyli skierowania od lekarza do konkretnej placówki tudzież

    no i niech nie zapomni udowodnic, ze faktycznie jechal, a nie kolega po
    podwozil. za piwo.
    A za nim to powie w raie czego w US, niech sie upewni ze kolega mu
    faktura VAT wystawil i ma kase fiskalna.

    A jak go podwiozl za darmo, to niech nie zapomni to do pit dopisac,
    zanim odliczy.
    :)

  • 7. Data: 2015-03-06 19:42:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.03.2015 o 00:15, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Nie wiem, ale podejrzewam że standardowo "kwitów".
    > Czyli skierowania od lekarza do konkretnej placówki tudzież
    > kilometrówki.

    No lekarz mnie nigdzie nie kierował. Znalazłem sobie placówkę, płacę
    faktury za rehabilitację i tam dojeżdżam.

  • 8. Data: 2015-03-09 10:38:55
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-03-06 o 19:42, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > No lekarz mnie nigdzie nie kierował. Znalazłem sobie placówkę, płacę
    > faktury za rehabilitację i tam dojeżdżam.
    No jakże to tak, bez lekarza?? A skąd Ty możesz wiedzieć, że
    potrzebujesz rehabilitacji??? :->

    Maciek

  • 9. Data: 2015-03-09 12:33:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Mar 2015, Maciek wrote:

    > No jakże to tak, bez lekarza?? A skąd Ty możesz wiedzieć, że
    > potrzebujesz rehabilitacji??? :->

    Przemek nie kojarzy, że to takie samo "powiązanie" jak mandat za
    przejście na czerwonym dawany "bo tak" (bo nie dopełniono formalności)
    :>

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2015-03-09 16:03:28
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 09.03.2015 o 10:38, Maciek pisze:
    > No jakże to tak, bez lekarza?? A skąd Ty możesz wiedzieć, że
    > potrzebujesz rehabilitacji??? :->

    Że potrzebuję to mi lekarz powiedział, ale nie kierował do konkretnej
    placówki, więc sam szukałem różnych miejsc i znalazłem takie, które mi
    najlepiej służy i najsprawniej się mną zajmują, tyle, że k-wa w Bielsku.