  • 1. Data: 2008-12-21 16:51:46
    Temat: Stawki remontowe w SM dla członków i dla nie-członków - zgodne z prawem ?
    Od: "Piotrek" <l...@p...onet.pl>

    Witam
    SM przesłał mi nowe stawki czynszowe - są one drastycznie różna dla członków
    SM i dla nie-członków: najwieksza zmiana to stawka remontowa: różnica wynosi
    prawie 100% (0,9/m2 dla członków i 1,78zł/m2 dla nie-członków). Czy takie
    działanie jest zgodne z prawem ?
    I drugie pytanie - czy jeśli teraz zapragnę zostać członkiem SM to stawki
    zostaną zmniejszone do "członkowskich" ?

    Piotrek

  • 2. Data: 2008-12-21 18:00:55
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    No sam widzisz na własnej skórze, jak wygląda postkomunistyczna sprawiedliwość
    dziejowa.
    Chciałes być właścicielem hipotecznym, to sobie bądź.
    Mnie ciekawi jaka jest średnia emerytura byłego towarzysza członka PZPR, a jaka
    średnia emerytura obywatel bezpartyjnego.
    Chętnie poznam, jak ZUS ogłosi.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-12-21 18:21:49
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    666 napisał/a:
    > No sam widzisz na własnej skórze, jak wygląda postkomunistyczna sprawiedliwość
    dziejowa.
    > Chciałes być właścicielem hipotecznym, to sobie bądź.

    Nie napisał o własności tylko o członkowstwie w spółdzielni.

    --
    animka

  • 4. Data: 2008-12-21 18:32:23
    Od: "Piotrek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mnie ciekawi jaka jest średnia emerytura byłego towarzysza członka PZPR, a
    > jaka średnia emerytura obywatel bezpartyjnego.

    A jakaś odpowiedź na moje pytania ?

    Piotrek

  • 5. Data: 2008-12-21 18:35:36
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    ws.atman.pl
    użytkownik *Piotrek* napisał(a):

> [...]
    > różnica wynosi prawie 100% (0,9/m2 dla członków i 1,78zł/m2 dla
    > nie-członków). Czy takie działanie jest zgodne z prawem ?

    Niezgodne. Któryś z artykułów ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych (nie
    chce mi się w tej chwili szukać który) mówi o tym, że nieczłonkowie
    spółdzielni wnoszą opłaty na tych samych zasadach co członkowie.

    > I drugie pytanie - czy jeśli teraz zapragnę zostać członkiem SM to stawki
    > zostaną zmniejszone do "członkowskich" ?

    Mając na uwadze to co wyżej napisałem, nie widzę sensu członkostwa żeby
    zmiejszyć te opłaty. Pamietaj, że żeby zostać członkiem SM może być
    konieczne wniesienie wkładu. Może się nie opłacić skórka za wyprawę ;)

    --
    Big Jack
    //////

  • 6. Data: 2008-12-21 19:11:16
    Od: "Piotrek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
> [...]
    > chce mi się w tej chwili szukać który) mówi o tym, że nieczłonkowie
    > spółdzielni wnoszą opłaty na tych samych zasadach co członkowie.

    No cóż, dokładnie to jest tak:

    Art. 4.1

    Osoby niebędące członkami spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze
    własnościowe prawa do lokali, są obowiązane uczestniczyć w wydatkach
    związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości w częściach
    przypadających na ich lokale, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości
    stanowiących mienie spółdzielni oraz w zobowiązaniach spółdzielni z innych
    tytułów przez uiszczanie opłat na takich samych zasadach, jak członkowie
    spółdzielni, z zastrzeżeniem art. 5.

    Art. 5.

    1.. Pożytki i inne przychody z nieruchomości wspólnej służą pokrywaniu
    wydatków związanych z jej eksploatacją i utrzymaniem, a w części
    przekraczającej te wydatki przypadają właścicielom lokali proporcjonalnie do
    ich udziałów w nieruchomości wspólnej.
    2.. Pożytki i inne przychody z własnej działalności gospodarczej
    spółdzielnia może przeznaczyć w szczególności na pokrycie wydatków
    związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości w zakresie
    obciążającym członków oraz na prowadzenie działalności społecznej,
    oświatowej i kulturalnej.
    Czyli zawsze SM może powiedzieć, że członkowie płacą mniej dzięki przychodom
    SM (np. wynajęcie pomieszczeń).
    Czyli chyba nic nie zdziałam ?

    Piotrek

  • 7. Data: 2008-12-21 22:42:09
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Coś mi się wydaje, że na dzis brak członkostwa musi się wiązać z wnioskiem o wpis do
    hipoteki co na jedno wychodzi, ale mogę się mylic.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2008-12-21 23:14:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    666 pisze:
    > Coś mi się wydaje, że na dzis brak członkostwa musi się wiązać
    > z wnioskiem o wpis do hipoteki co na jedno wychodzi,

    Hipoteka to odrębna własność. I wtedy o remonty martwi się właściciel.

    > ale mogę się mylic.

    Bingo.

  • 9. Data: 2008-12-21 23:22:06
    Od: Wiktor <b...@o...pl>

    666 pisze:
    > Coś mi się wydaje, że na dzis brak członkostwa musi się wiązać z wnioskiem o wpis
    do hipoteki co na jedno wychodzi, ale mogę się mylic.

    Mylisz się. Kupujesz mieszkanie - stajesz się właścicielem mieszkania, a
    potem decydujesz po prostu czy chcesz zostać członkiem spółdzielni, czy
    też nie.

    --
    Wiktor

  • 10. Data: 2008-12-21 23:39:52
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    A odróżniasz własność od [ograniczonego] prawa rzeczowego??
    JaC

    -----