  • 1. Data: 2008-12-21 12:35:14
    Temat: Prawo mieszkaniowe - dwa pytania
    Od: "arek - ale inny" <n...@p...pl>

    Witam
    Pytanie pierwsze
    Mam mieszkanie kupione w 2005 roku. Chciałem je sprzedać, ale powiedziano mi
    w agencji nieruchomości, że zapłacę 19% podatku od różnicy sprzedaż-kupno. W
    internecie wyczytałem, że mieszkanie kupione przed 2006 sprzedaje się wg
    starych zasad tzn. ryczałt 10% od sprzedaży. Jak jest naprawdę?
    Poza tym powiedziano mi, że powinienem się w nim zameldować (jestem
    właścicielem tylko na papierze, nigdy w nim nie mieszkałem, zakup był formą
    spłacenia spadkobierców teścia tak, by mieszkanie zostało teściowej) bo to
    da mi możliwość sprzedaży bez podatku po 12 miesiącach.

    Pytanie drugie
    Mam wykupione od spółdzielni moje mieszkanie (wg nowych zasad, tzn.
    przekształcenie własności mieszkania spółdzielczego za niecałe 2000zł).
    Dawniej słyszałem że od wykupu mieszkania (przez kilka lat spółdzienia
    proponowała mi za ok. 10tys. wykup na własnościowe) musiało upłynąć 5 lat do
    sprzedaży bez podatków. Jak jest teraz? Jestem zameldowany 12 lat i 10
    miesięcy od przekształcenia prawa - czy tutaj zasada 12 miesięcy wystarczy,
    czy przekształcenie prawa to inna bajka?

    Arek