eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStawki remontowe w SM dla członków i dla nie-członków - zgodne z prawem ? › Re: Stawki remontowe w SM dla członków i dla nie-członków - zgodne z prawem ?
  • From: "Big Jack" <a...@b...zz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Stawki remontowe w SM dla członków i dla nie-członków - zgodne z
    prawem ?
    Date: Sun, 21 Dec 2008 19:35:36 +0100

    W wiadomości:
    news://news-archive.icm.edu.pl/gils3b$dfm$1@node2.ne
    ws.atman.pl
    użytkownik *Piotrek* napisał(a):

    > SM przesłał mi nowe stawki czynszowe - są one drastycznie różna dla
    > członków SM i dla nie-członków: najwieksza zmiana to stawka remontowa:
    > różnica wynosi prawie 100% (0,9/m2 dla członków i 1,78zł/m2 dla
    > nie-członków). Czy takie działanie jest zgodne z prawem ?

    Niezgodne. Któryś z artykułów ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych (nie
    chce mi się w tej chwili szukać który) mówi o tym, że nieczłonkowie
    spółdzielni wnoszą opłaty na tych samych zasadach co członkowie.

    > I drugie pytanie - czy jeśli teraz zapragnę zostać członkiem SM to stawki
    > zostaną zmniejszone do "członkowskich" ?

    Mając na uwadze to co wyżej napisałem, nie widzę sensu członkostwa żeby
    zmiejszyć te opłaty. Pamietaj, że żeby zostać członkiem SM może być
    konieczne wniesienie wkładu. Może się nie opłacić skórka za wyprawę ;)

    --
    Big Jack
    //////