  • 1. Data: 2008-12-21 20:21:31
    Temat: Co może stać na parkingu/w zatoczce?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Hej,

    Zastanawia mnie pewna sprawa :)

    Gmina/miasto wybudowała zatoczki parkingowe wzdłuż muru cmentarza. Zatoczek
    jest bardzo dużo, samochody parkuje się prostopadle do ulicy, obok zatoczki
    jest chodnik i ścieżka rowerowa, stoją latarnie, itp. Ze względu na ilość
    zatoczek i miejsce gdzie one są, zdecydowanie są rzadko używane. Właściwie
    poza świętami cały rok stoją puste i nikt tam nie parkuje.

    Jakiś czas temu w jednej ze skrajnych zatoczek ktoś postawił taką
    przyczepę: http://www.marbet.pl/_images/przyczepa1.jpg (zdjęcie wziąłem z
    google) i przypiął ową przyczepę do latarni grubym łańcuchem (obwiązał
    łańcuch dookoła latarni i przyczepy). Sprawa teoretycznie nie do ruszenia
    :)

    Teraz pytania:

    - Czy jakieś przepisy regulują przypięcie się łańcuchem do latarni? Czy
    można tak robić?

    - Jak sprawa wygląda z 1 listopada i innymi świętami okolicznościowymi,
    kiedy z reguły ta ulica jest zamykana, rozstawiają się tam handlarze, itp.
    Czy policja może usunąć reklamę? Jeśli tak - czy potem odstawią na miejsce?
    :) Dodatkowe pytanie: jaki przepis zezewalałby im na przepiłowanie
    łańcucha?

    - Czy pojazd/cokolwiek parkującego w takiej zatoczce musi mieć ważne OC i
    homologację? Powiedzmy, że zrobię sobie taką przyczepę sam w garażu i
    przetransportuje lawetą. "Pojazd" nie będzie brał udziału w ruchu drogowym
    (chyba że parkując). Wolno mi legalnie tak zrobić? Nikt jej nie zabierze?

    - Czy jakies przepisy regulują co może stać w zatoczkach parkingowych a co
    nie? Co by się stało, gdybym na jednym z wolnych miejsc postawił np. coś
    takiego - http://photos01.allegro.pl/photos/oryginal/503/80/35
    /503803520_2

    --
    best regards,
    scream

  • 2. Data: 2008-12-22 12:13:57
    Temat: Re: Co może stać na parkingu/w zatoczce?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Dec 2008, scream wrote:

    > - Czy jakieś przepisy regulują przypięcie się łańcuchem do latarni? Czy
    > można tak robić?

    Można by rozważać potrzebę zgody od właściciela słupa :D
    Dodatkowo wchodzi w rachubę łamanie przepisów bezpieczeństwa wcale
    nie zapisanych w PoRD ani w zarządzaniu nieruchomościami, ale np.
    energetycznych. Oznaczenia "nie dotykać" i podobne raczej też
    z czegoś wynikają.

    BTW: zaraz wyjdzie, że sam sobie zabraniam zapinania roweru do latarni :P

    > - Jak sprawa wygląda z 1 listopada i innymi świętami okolicznościowymi,
    > kiedy z reguły ta ulica jest zamykana, rozstawiają się tam handlarze, itp.

    AFAIK było parę razy - jak nie tu, to na .samochody.
    Włącznie z linkiem do takiego fajnego zdjęcia, na którym jest remontowana
    jezdnia, wyrąbana nawierzchnia, jakieś maszyny... a między tym na kawałku
    asfaltu stoi sobie samochód :) (widocznie pozostawiony za czasów kiedy
    tam remontu nie było a parkowanie dozwolono).

    > Czy policja może usunąć reklamę?

    Z dyskusji wynikało że nie bardzo.
    A ściślej:
    - "tak po prostu" można tylko jak stwarza *zagrożenie*
    - w innych przypadkach niewątpliwie byłoby to na koszt i ryzyko
    dokonującego usunięcia, czy należałoby uzyskać orzeczenie sądu
    nie wiem.

    > - Czy pojazd/cokolwiek parkującego w takiej zatoczce musi mieć ważne OC

    Nie stoi na jezdni... jak się tam dostał?

    > nie? Co by się stało, gdybym na jednym z wolnych miejsc postawił np. coś
    > takiego - http://photos01.allegro.pl/photos/oryginal/503/80/35
    /503803520_2

    To jest *cały* link bez typu zbioru?
    Co to za zbiór, jaki format?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-12-22 12:33:34
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > To jest *cały* link bez typu zbioru?

    Zbiór bez typu zbioru... aaa, rozumiem, plik bez rozszerzenia?
    (Z podręcznika do Maca "Aby utworzyć pseudonim należy puknąć z podnośnikiem..." :-)

    To jpg. Zapisz na dysk, dodaj rozszerzenie, albo wprost otwórz za pomocą
    jakiejkolwiek przeglądarki obrazków (np. Irfanview).

    Temat mnie zainteresował, bo też na parkingu przed blokiem mamy zdechłą przyczepę
    przypiętą łańcuchem do latarni...

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 4. Data: 2008-12-22 14:10:20
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 22 Dec 2008 13:13:57 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > To jest *cały* link bez typu zbioru?
    > Co to za zbiór, jaki format?

    http://img397.imageshack.us/img397/6929/22199263yd4.
    jpg

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2008-12-22 14:16:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-12-2008 o 13:13:57 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    /503803520_2

    > To jest *cały* link bez typu zbioru?
    > Co to za zbiór, jaki format?

    Typ zbioru powinno MIME odpowiedzi okreslać

    Pozdrawiam,
    Tomek