eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStawki remontowe w SM dla członków i dla nie-członków - zgodne z prawem ? › Odp: Stawki remontowe w SM dla członków i dla nie-członków - zgodne z prawem ?
    From: "Piotrek" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Stawki remontowe w SM dla członków i dla nie-członków - zgodne z
    prawem ?
    Date: Sun, 21 Dec 2008 20:11:16 +0100

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    news:494e8c78$1@news.home.net.pl...
    >W wiadomości:
    ws.atman.pl

    > Niezgodne. Któryś z artykułów ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych (nie
    > chce mi się w tej chwili szukać który) mówi o tym, że nieczłonkowie
    > spółdzielni wnoszą opłaty na tych samych zasadach co członkowie.

    No cóż, dokładnie to jest tak:

    Art. 4.1

    Osoby niebędące członkami spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze
    własnościowe prawa do lokali, są obowiązane uczestniczyć w wydatkach
    związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości w częściach
    przypadających na ich lokale, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości
    stanowiących mienie spółdzielni oraz w zobowiązaniach spółdzielni z innych
    tytułów przez uiszczanie opłat na takich samych zasadach, jak członkowie
    spółdzielni, z zastrzeżeniem art. 5.

    Art. 5.

    1.. Pożytki i inne przychody z nieruchomości wspólnej służą pokrywaniu
    wydatków związanych z jej eksploatacją i utrzymaniem, a w części
    przekraczającej te wydatki przypadają właścicielom lokali proporcjonalnie do
    ich udziałów w nieruchomości wspólnej.
    2.. Pożytki i inne przychody z własnej działalności gospodarczej
    spółdzielnia może przeznaczyć w szczególności na pokrycie wydatków
    związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości w zakresie
    obciążającym członków oraz na prowadzenie działalności społecznej,
    oświatowej i kulturalnej.
    Czyli zawsze SM może powiedzieć, że członkowie płacą mniej dzięki przychodom
    SM (np. wynajęcie pomieszczeń).
    Czyli chyba nic nie zdziałam ?

    Piotrek