  • 1. Data: 2008-12-21 16:44:30
    Temat: Creatywne Comonsy a utwór pochodny
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    mam zrobić materiał edukacyjny. Niestety nie może on być wolny, bo ma
    stanowić o przewadze jednego ośrodka nad pozostałymi. Pasują mi jednak do
    niego niektóre zdjęcia z Wikipedii. Oczywiście są na zarażającej licencji
    CC BY-SA. I teraz pytanie, czy wykorzystanie takiego zdjęcia w materiale
    video oraz prezentacji to po prostu wykorzystanie i łapie się pod wolność
    wykorzystania, czy też jest to utwór pochodny i zaraża?

    --
    Tristan

    Kupię konto na YouTube.

  • 2. Data: 2008-12-22 11:57:59
    Temat: Re: Creatywne Comonsy a utwór pochodny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Dec 2008, Tristan wrote:

    > I teraz pytanie, czy wykorzystanie takiego zdjęcia w materiale
    > video oraz prezentacji to po prostu wykorzystanie i łapie się pod wolność
    > wykorzystania,

    Tristan, chyba nieściśle interpretujesz "wykorzystanie".
    Podejrzewam że idzie Ci o korzystanie *przez siebie*.
    Nawet na czyjąś rzecz, ale przez siebie (a nie rozpowszechniania,
    powielania itede oraz przekazywania praw do takiego dysponowania innym).
    No to nie ma tak dobrze :D, przecież nie dla siebie robisz ów materiał
    (pomijajac ew. inne wątpliwości).

    > czy też jest to utwór pochodny

    Ba, czym jest film/prezentacja, jak nie "tylko" serią zdjęć?

    pzdr, Gotfryd