  • 1. Data: 2009-04-04 18:23:03
    Temat: Zwrot nadpłaty z PIT za osobę zmarłą w styczniu 2009
    Od: al <m...@o...eu>

    Czy jest możliwość rozliczenia matki emerytki zmarłej w styczniu 2009
    PITem przez syna za rok 2008 z powodu zwrotu nadpłaty należnej matce.
    ZUS wydał tylko PIT 11 około 15marca na życzenie rodziny i zawiadomił
    o śmierci US. Jeśli tak to proszę podać podstawę prawną. Matka
    rozliczała się samodzielnie. Ja jestem pełnoletni ale jeszcze
    studiuję.
    Pozdrawiam
    AL

  • 2. Data: 2009-04-04 22:15:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "al" <m...@o...eu> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
> [...]
    > o śmierci US. Jeśli tak to proszę podać podstawę prawną. Matka
    > rozliczała się samodzielnie. Ja jestem pełnoletni ale jeszcze

    Moim zdaniem na pewno nie PIT-em za matkę, bo musiał byś sfałszować jej
    podpis. Jeśli jest jakiś sensowny zwrot, to napisał bym pismo do urzędui
    Skarbowego z zapytaniem, jak to rozliczyć. Skoro matka dożyła końca 2009
    roku, to nadpąłta podatku - moim zdaniem - wchodzi do masy spadkowej. Czyli
    należy się spadkobiercom - co do zasady, bo nie wiem, czy poza Tobą są
    inni.