  • 1. Data: 2009-04-05 06:05:52
    Temat: Sprzedaż samochodu a ubezpieczenie
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    Sprzedałem samochód z AC i OC do 20.04.2009 - czy muszę to gdzieś zgłaszać?
    Czy mogę odzyskać część pieniędzy z ubezpieczenia?

  • 2. Data: 2009-04-05 06:28:16
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu a ubezpieczenie
    Od: kb <krzysztof{No-SPAAM}bober@gazeta.pl>

    Marcin wrote:
    > Sprzedałem samochód z AC i OC do 20.04.2009 - czy muszę to gdzieś
    > zgłaszać? Czy mogę odzyskać część pieniędzy z ubezpieczenia?

    OC - przechodzi na nowego usera - ty nic nie mozesz zrobic. On ma 30 dni
    - moze wypowiedziec lub zostawic. Co powinienes zrobic - zglosic do TU
    ze sprzedales auto - i koniecznie wez potwierdzenie takiego zgloszenia
    na pismie z data (chocby glupia odrecznie napisana kartka, z podpisem
    agenta, data i pieczatka) - zeby pozniej nie wyjasniac ze auto
    sprzedane, a tu przychodzi wezwanie do zaplaty. Podobnie warto sie
    przejsc do WKU i zglosic sprzedaz - alu tutaj zadnych kar nie ma, wiec
    sie nie trzeba spieszyc i nie musisz tego robic.

    AC - jako ze AC to umowa miedzy Toba a TU, to ulegla rozwiazaniu
    (zakonczeniu) - co do odzyskania kasy - przeczytaj OWU - nikt Ci nie
    powie co masz w nich napisane. Zazwyczaj TU zwraca za kazdy pelen
    miesiac pozostaly do konca - a wiec tutaj jedna rybka... - ale zadzwon
    do TU, przeczytaj OWU, ew podaj nazwe TU

  • 3. Data: 2009-04-05 06:34:38
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    Użytkownik "kb" <krzysztof{No-SPAAM}bober@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > co masz w nich napisane. Zazwyczaj TU zwraca za kazdy pelen miesiac
    > pozostaly do konca - a wiec tutaj jedna rybka... - ale zadzwon do TU,

    TU Warta - a facet, który kupił już przerejestrował samochód - i sam do mnie
    zatelefonował, że mogę prawdopodobnie odzyskać kasę z ubezpieczenia, OWU nie
    mam w tej chwili, więc się zastanawiam czy warto?
    A co do Urzędu Komunikacji to trzeba zgłaszać sprzedaż, skoro facet
    przerejestrował i poszedł z umową do UK?

  • 4. Data: 2009-04-05 06:34:46
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 05 kwiecień 2009 08:28
    (autor kb
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gr9j28$ni7$1@inews.gazeta.pl>):

    > OC - przechodzi na nowego usera - ty nic nie mozesz zrobic.

    Chyba że inaczej napisali na umowie, mylę się?

    > Podobnie warto sie
    > przejsc do WKU

    WKU? Mi się to z poborem kojarzy :D

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2009-04-05 07:34:02
    Od: kb <krzysztof{No-SPAAM}bober@gazeta.pl>

    Tristan wrote:
> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <gr9j28$ni7$1@inews.gazeta.pl>):

    > Chyba że inaczej napisali na umowie, mylę się?

    Nie - OC przechodzi na mocy ustawy - a wiec kazdy inny zapis bedzie
    niezgodny z prawem. Chociaz kto sie o tym dowie ...

    > WKU? Mi się to z poborem kojarzy :D

    tfu , tfu, WK-u :D Wydzial Komunikacji

    PS> Skoro umowa jeszcze tylko 3 tygodnie - to ile chcesz odzyskac? Czy
    warto?

  • 6. Data: 2009-04-05 07:38:53
    Od: kb <krzysztof{No-SPAAM}bober@gazeta.pl>

    Marcin wrote:

> [...]
    > mnie zatelefonował, że mogę prawdopodobnie odzyskać kasę z
    > ubezpieczenia, OWU nie mam w tej chwili, więc się zastanawiam czy warto?

    Skoro zostalo 3 tygodnie to raczej nic nie odzyskasz - z tego co kiedys
    czytalem to Warta zwraca tylko za pelne miesiace... ogolnie Warta jest
    bardzo uciazliwa w wyplacaniu czegokolwiek. Poza tym ile tej kasy byc
    odzyskal? 100pln max zapewne (nawet jakby zwracali) - a wiec gra troche
    nie warta swieczki.

    > A co do Urzędu Komunikacji to trzeba zgłaszać sprzedaż, skoro facet
    > przerejestrował i poszedł z umową do UK?

    Skoro tak to nie musisz. Zglasza sie jak nie znasz goscia ew masz
    podejrzenie, ze moze nie zarejestrowac, a ten samochod bedzie np bral
    udzial w napadzie czy kradziezy paliwa - wtedy Policja zapuka najpierw
    do Ciebie - i bedziesz musial sie tlumaczyc.

    Z wyrejestrowaniem jest tak ze musisz, ale nigdzie nie ma kasy za brak
    tego - a wiec troche martwy przepis sie robi, a wyrejestrowujesz tylko
    dla dupokrywki.

  • 7. Data: 2009-04-05 10:52:21
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    kb wrote:

> [...]
    > przejsc do WKU i zglosic sprzedaz - alu tutaj zadnych kar nie ma, wiec
    > sie nie trzeba spieszyc i nie musisz tego robic.

    Czy w przypadku zgłaszania w TU i WK faktu sprzedaży auta potrzebna jest
    przedstawienie im umowy kupno-sprzedaż?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-04-06 07:38:50
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

> [...]
    > bardzo uciazliwa w wyplacaniu czegokolwiek. Poza tym ile tej kasy byc
    > odzyskal? 100pln max zapewne (nawet jakby zwracali) - a wiec gra troche

    Byłem w Warcie - jednak zwrócą mi za każdy dzień ubezpieczenia AC - będzie
    na miesięczną opłatę parkingową lub kilka zgrzewek piwa ;)