  • 11. Data: 2008-01-10 13:53:36
    Temat: Re: Stara gazeta na stronie www
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <fltei1$3uc$1@news.onet.pl>, Tristan <n...@s...pl>
    wrote:

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <47822c96$1@news.home.net.pl>):

    > To jest właśnie cudne prawo autorskie, które powstało żeby udusić rozwój
    > kulturalny i naukowy i prowadzi do takich makabrycznych fest, jak Dzień
    > Radości Wolnych Lektur, w ramach których świętuje się śmierć autorów i
    > ubolewa, że niektórzy byli tak długowieczni.
    >
    > Co więcej, nie ciesz się, że może dożyjesz lat 70 od śmierci kogośtam...
    > Jest już lobby aby przedłużyć to do 90. Po prostu włodarzom tego świata nie
    > pasuje wolny dostęp do kultury i nauki. To nie sprzyja ogłupianiu

    Ktoś incjatorowi wątku broni dostępu do tych starych gazet? Zabronili mu
    je czytać?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 12. Data: 2008-01-10 16:05:37
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 10 styczeń 2008 14:53
    (autor Jarek Spirydowicz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <j...@g...news.tpi.pl
    >):

    > Ktoś incjatorowi wątku broni dostępu do tych starych gazet? Zabronili mu
    > je czytać?

    Tak. Bo najpierw trzeba do nich uzyskać dostęp. A skoro debilne prawo
    blokuje możliwość udzielania tego dostępu... Generalnie polecam Wolną
    Kulturę.... Świat od zawsze rozwijał się w oparciu o dokonania
    poprzedników. Obecnie robimy kółeczka w miejscu, bo każdy wymyśla to samo,
    a jak wymyśli to leci natychmiast patentować i zastrzegać. Wiele form
    kultury stało się nielegalne (jak choćby parodie). Wiele osiągnięć
    naukowych jest blokowanych... Ogólnie obecny stan prawa autorskiego oraz
    narastające szaleństwo sprawia, że w zasadzie każdy jest przestępcą, zaś
    całe tabuny hien żyją z jechania po cienkiej krawędzi i gry w wojnę, nie
    kartami, a patentami.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 13. Data: 2008-01-10 16:08:29
    Od: "Jacek M" <jacekkropkamalikmalpawp>

    > Ktoś incjatorowi wątku broni dostępu do tych starych gazet? Zabronili mu
    > je czytać?

    Nie zabronili czytać, ale nie ma co czytać, tzn dostęp do takich gazet jest
    utrudniony bo już ich nigdzie nie ma i poza bibliotekami i allegro nie znam
    innego źródła.

    Dlatego zrodził się w mojej głowie pomysł na udostępnienie ich na stronie
    (kilka numerów). Wiele osób poczytałoby z nostalgią. Ale chciałem podejść
    całościowo nie fragmenty tylko całe numery (nie wiadomo co kto lubił
    najbardziej).

    A z wiedzy którą tutaj zdobyłem wynika, że lepiej tego nie robić bo ktoś
    może chcieć tantiemów lub co gorsza może mnie pozwać za nielegalne
    opublikowanie. Trudno będę sobie sam czytał oryginały ;-)

    Pozdrawiam
    Jacek

    ps. dziękuję jeszcze raz wszystkim za odpowiedzi!