  • 1. Data: 2008-01-06 20:25:31
    Temat: znowu o testamencie
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    sytuacja: dziadek i babcia swoje mieszkanie własnościowe (jedyny
    majątek) w testamencie notarialnym przepisali na jedną z wnuczek;
    dziadek już nie żyje

    czy po śmierci babci cokolwiek należy się innym osobom - kolejnym dwóm
    wnuczkom; synowi dziadków, a ojcu obdarowanej; zięciowi po zmarłej córce?

    i jeśli zięciowi się coś należy - to czy ma tu znaczenie, że jest w
    nowym związku małżeńskim?

    bardzo dziękuję za wszystkie informacje

  • 2. Data: 2008-01-06 21:03:17
    Temat: Re: znowu o testamencie
    Od: "lux" <b...@b...servera>

    generalnie to poczytaj o zachowku

    --
    lux

  • 3. Data: 2008-01-06 21:19:04
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    lux pisze:
    > generalnie to poczytaj o zachowku

    poczytałam, ale mam kilka pytań: data otwarcia - dziadek zmarł, żyje
    babcia, treść testamentu znamy - data więc się liczy od kiedy? po
    śmierci babci?

    i mam problem z tym zięciem po zmarłej córce dziadków, czy jemy też się
    ten zachowek w imieniu żony należy?

  • 4. Data: 2008-01-06 21:29:36
    Od: "lux" <b...@b...servera>

    poczytałam, ale mam kilka pytań: data otwarcia - dziadek zmarł, żyje
    babcia, treść testamentu znamy - data więc się liczy od kiedy? po
    śmierci babci?
    =====
    trzeba wrócić do pierwszego posta :)
    testament może sporzadzić tylko jedna osoba i otwarcie następuje po jej
    śmierci.
    To co było zorobione u notariusza to wygląda, że to nie jest testament.

    --
    lux

  • 5. Data: 2008-01-06 21:41:18
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    lux pisze:
    > poczyta^(3)am, ale mam kilka pytan~: data otwarcia - dziadek zmar^(3), ?yje
    > babcia, tre?? testamentu znamy - data wie^c sie^ liczy od kiedy? po
    > ?mierci babci?
    > =====
    > trzeba wróci? do pierwszego posta :)
    > testament mo?e sporzadzi? tylko jedna osoba i otwarcie naste^puje po jej
    > ?mierci.
    > To co by^(3)o zorobione u notariusza to wygl?da, ?e to nie jest testament.

    a to teraz jestem zupełnie zdziwiona

    to co zrobił dziadek? skoro był u notariusza i tam spisali, że
    mieszkanie po śmierci obojga będzie tej a tej wnuczki
    czy to zatem jako darowiznę należy traktować?

  • 6. Data: 2008-01-06 21:42:34
    Od: "lux" <b...@b...servera>

    to co zrobił dziadek? skoro był u notariusza i tam spisali, że
    mieszkanie po śmierci obojga będzie tej a tej wnuczki
    czy to zatem jako darowiznę należy traktować?
    ======
    może spisali dwa testamenty?

    --
    lux

  • 7. Data: 2008-01-06 21:51:05
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    lux pisze:
    > to co zrobi^(3) dziadek? skoro by^(3) u notariusza i tam spisali, ?e
    > mieszkanie po ?mierci obojga be^dzie tej a tej wnuczki
    > czy to zatem jako darowizne^ nale?y traktowa??
    > ======
    > mo?e spisali dwa testamenty?

    dwa nie, bo tylko dziadek był u notariusza

    jak rozumiem, gdyby to był testament, to notariusz powinien wezwać na
    jego otwarcie

    za kilka dni minie rok od śmierci dziadka

    dziękuję za pomoc! dla mnie to czarna magia

  • 8. Data: 2008-01-06 21:57:34
    Od: "lux" <b...@b...servera>

    dwa nie, bo tylko dziadek był u notariusza
    ====
    to jak tylko dziadek był u notariusza to babka tymbardziej nie mogła z nim
    spisac testamentu :/

    jak rozumiem, gdyby to był testament, to notariusz powinien wezwać na
    jego otwarcie
    ====
    nie

    najpierw przeczytaj ten papier dziadkowy

    --
    lux

  • 9. Data: 2008-01-06 22:08:57
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    lux pisze:

    > najpierw przeczytaj ten papier dziadkowy

    jest dla mnie niedostępny

    jeszcze jedno pytanie, bo nie znajduję takiej osoby, ale chcę się
    upewnić - zięć nie dziedziczy

  • 10. Data: 2008-01-07 09:36:53
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 6 Sty, 23:08, Klara Bemol <h...@w...pl> wrote:

    > jeszcze jedno pytanie, bo nie znajduję takiej osoby, ale chcę się
    > upewnić - zięć nie dziedziczy

    Zgadza sie, dziedzicza dzeci zmarlej corki w tym wypadku