  • 11. Data: 2005-06-30 10:48:34
    Temat: Re: Sprzedaż oprogramowanaia OEM
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-06-30 09:37, badzio rzecze:
    > Wersja OEM jest legalna tylko wraz z zakupionym sprzetem.

    A Ty jesteś legalny tylko wraz z noszonym w kieszeni łożyskiem
    i certyfikatem narodzin.

    > Czyli nie mozesz odsprzedac takiego oprogramowania bez sprzetu.
    > Sprzedajac sprzet tracisz licencje na oprogramowanie.

    Bzdura wierutna.
    Ciekawe od kiedy to sprzęt może uzyskać... licencję.

    ubawiony po pachy
    Arek

    --
    Internet 2Mb/s za 40 zł/miesiąc, bez limitu ściągania.
    www.eteria.net/internet

  • 12. Data: 2005-06-30 10:49:33
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-06-30 11:50, Robert Tomasik rzecze:
    [..]
    > zainteresowaniem organów ścigania. Od strony cywilnej sprzedaż
    > oprogramowania jest niezgodna z umową licencyjną.

    Czyją umową licencyjną?

    Arek

    --
    www.hipnoza.info - nauka hipnotyzowania

  • 13. Data: 2005-06-30 11:02:37
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

    badzio napisał(a):

    > No coz... mi sie wydawalo logiczne ze jesli cos kupilem jako calosc i
    > nie moge odsprzedac czesci pojedynczo, to moge nadal odsprzedac calosc

    > Ani tego, ani tego... Po prostu sie nie zrozumielismy ;P
    > W tej sprawie z mojej strony EOT

    OK, nie czepiam się więcej.

  • 14. Data: 2005-06-30 11:04:14
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Arek napisał(a):
    > Dnia 2005-06-30 09:37, badzio rzecze:

    > A Ty jesteś legalny tylko wraz z noszonym w kieszeni łożyskiem
    > i certyfikatem narodzin.
    Hmmm... mam propozycje... jesli nie wiesz to sie nie wypowiadaj

    > Bzdura wierutna.
    jw
    > Ciekawe od kiedy to sprzęt może uzyskać... licencję.

    Licencja OEM dla produktow Microsoft
    http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=8&a=49
    Przykladowy cytat:
    "Z treści tej części umowy jednoznacznie wynika, że oprogramowanie w
    wersji OEM może być sprzedawane wyłącznie z całkowicie zmontowanym
    systemem komputerowym. Umowa definiuje, że całkowicie zmontowany system
    komputerowy jest w istocie jednostką centralną komputera składającą się
    z procesora, płyty głównej, dysku twardego, zasilacza i obudowy. Oznacza
    to, że oprogramowania tego typu nie wolno sprzedawać "luzem" czy też z
    urządzeniem peryferyjnym (np. drukarką) lub podzespołem komputerowym.
    Jedynym wyjątkiem od tej zasady są systemy operacyjne gdzie dopuszcza
    się możliwość ich rozprowadzania z nieperyferyjnym składnikiem sprzętu
    komputerowego. Licencja definiuje, że oznacza to składnik, który będzie
    integralną częścią całkowicie zmontowanego systemu komputerowego, na
    którym zostanie zainstalowana indywidualna licencja na oprogramowanie."

    Licencja OEM dla mks_vir http://www.action.pl/pages/?f=13&p=244&pn=1
    "Podobnie jak u innych producentów oprogramowania wersja OEM pakietu
    jest przeznaczona wyłącznie do instalacji na nowych komputerach co
    praktycznie oznacza konieczność wystąpienia na tej samej fakturze co
    najmniej jednego z podstawowych komponentów, czyli płyty głównej lub
    obudowy z zasilaczem. Gdy oba te elementy wystąpią jednocześnie nadal
    będzie to traktowane jako jeden zestaw."

    I warunki Corela
    http://aukcja.onet.pl/country_pages/1/0/ochrona_praw
    _firma.php?firm_id=16
    "W przypadku zakupu z "drugiej ręki" należy przede wszystkim zwrócić
    uwagę na to co i w jakiej formie oferuje sprzedający. Jako podejrzane
    należy potraktować wszystkie te oferty, w których oferowane jest
    oprogramowanie:
    * w wersji OEM bez sprzętu z jakim to oprogramowanie było
    pierwotnie oferowane;
    * w postaci zestawu nośników z tylko numerem seryjnym (bez pudełka
    i bez dokumentacji);
    oraz w innych sytuacjach kiedy na podstawie opisu sprzedawcy oraz innych
    dostępnych informacji nie uda się potwierdzić legalności oferty."

    > ubawiony po pachy
    Baw sie dalej ;P

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 15. Data: 2005-06-30 11:24:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    badzio napisał(a):

    [...]

    > Licencja OEM dla produktow Microsoft

    Licencje Corela nie sa (a przynajmniej kiedys nie byly) tak restrykcyjne
    jak licencje Microsoftu dlatego napisałem, że trzeba przeczytać...

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 16. Data: 2005-06-30 11:30:28
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    januszek napisał(a):
    > Licencje Corela nie sa (a przynajmniej kiedys nie byly) tak restrykcyjne
    > jak licencje Microsoftu dlatego napisałem, że trzeba przeczytać...
    Tak tylko
    1) Arek wysmial zalozenie ze warunkiem legalnosci oprogramowania moze
    byc uzywanie odpowiedniego sprzetu
    2) "W przypadku zakupu z "drugiej ręki" należy przede wszystkim zwrócić
[...]
    pierwotnie oferowane; " (stanowisko Corela)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 17. Data: 2005-06-30 11:36:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    badzio napisał(a):

    > 1) Arek wysmial zalozenie ze warunkiem legalnosci oprogramowania moze
    > byc uzywanie odpowiedniego sprzetu

    Nie gadaj z Arkiem. Wpisz w googla Arnold Buzdygan i poczytaj...

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 18. Data: 2005-06-30 11:38:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czyją umową licencyjną?

    Umowa nie jest rzeczą materialną, by mogła stanowić czyjąkolwiek
    własność, Tak więc pytanie jest cokolwiek niezrozumiałe. Generalnie
    chodziło mi o umowę licencyjną ustanowioną przez właściciela praw do
    programu.

  • 19. Data: 2005-06-30 11:47:18
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-06-30 13:04, badzio rzecze:
    > Hmmm... mam propozycje... jesli nie wiesz to sie nie wypowiadaj

    Wiem lepiej, dlatego się wypowiadam.

    > Licencja OEM dla produktow Microsoft

    Póki co prawo w Polsce stanowi parlament, a nie Microsoft.
    A to prawo jest jednoznaczne.

    > Baw sie dalej ;P

    Oczywiście. To bardzo śmieszne, że ktoś daje się nabierać, że SPRZĘT,
    czyli rzecz, może być... licencjobiorcą.
    Po prostu zaraz zdechnę ze śmiechu :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info - nauka hipnotyzowania

  • 20. Data: 2005-06-30 12:59:49
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-06-30 13:38, Robert Tomasik rzecze:
> [...]
    > własność, Tak więc pytanie jest cokolwiek niezrozumiałe. Generalnie
    > chodziło mi o umowę licencyjną ustanowioną przez właściciela praw do

    Ojej. Teraz czepiamy się słówek?
    Chodziło mi o to niby między kim a kim jest ta rzekoma umowa licencyjna?
    Między M$ i... komputerem?

    pozdrawiam
    Arek

    --