  • 21. Data: 2005-06-30 13:13:52
    Temat: Re: Sprzedaż oprogramowanaia OEM
    Od: necik <n...@s...pl>

    > Istnieje rozbieżność pomiędzy prawem karnym i cywilnym. Od strony karnej
    > nowy nabywca może spokojnie owego programu używać, bowiem będzie
    > posiadał legalny nośnik, a sposób jego nabycia jest w zasadzie poza
    > zainteresowaniem organów ścigania. Od strony cywilnej sprzedaż
    > oprogramowania jest niezgodna z umową licencyjną.

    Podsumowując... co mi zrobią jak sprzedam tak program (Corel Draw
    ESSENTIALS, wersja OEM)?

  • 22. Data: 2005-06-30 13:16:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "necik" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Podsumowując... co mi zrobią jak sprzedam tak program (Corel Draw
    > ESSENTIALS, wersja OEM)?

    Tobie raczej nic. Ewentualne kłopoty na drodze cywilnej (bo nie karnej)
    może mieć nabywca. Od strony karnej będzie w porządku, bowiem będzie
    posiadał legalny nośnik, a udowodnienie tego, w jaki sposób wszedł w
    jego posiadanie jest raczej ciężką sprawą. On sam może odmówić zeznań w
    tej sprawie.

  • 23. Data: 2005-06-30 14:09:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    necik wrote:
    > Witam,
    > Kilka miesięcy temu kupiłem nowy skaner. Gratis dostałem program Corel
    > Draw ESSENTIALS. Jest to wersja OEM.
    > Czy odsprzedawanie takich programów jest zabronione?

    razem ze skanerem.

  • 24. Data: 2005-06-30 14:11:22
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    badzio wrote:

    > Tak tylko
    > 1) Arek wysmial zalozenie ze warunkiem legalnosci oprogramowania moze
    > byc uzywanie odpowiedniego sprzetu
    > 2) "W przypadku zakupu z "drugiej ręki" należy przede wszystkim zwrócić
    > uwagę na to co i w jakiej formie oferuje sprzedający. Jako podejrzane
    > należy potraktować wszystkie te oferty, w których oferowane jest
    > oprogramowanie:
    > * w wersji OEM bez sprzętu z jakim to oprogramowanie było pierwotnie
    > oferowane; " (stanowisko Corela)

    Zostaw Buzdygana w spokoju. On jest sprawy inaczej.

  • 25. Data: 2005-06-30 14:11:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arek wrote:
    > Po prostu zaraz zdechnę ze śmiechu :)

    nie obiecuj jak nie dotrzymasz.

  • 26. Data: 2005-06-30 14:12:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    necik wrote:

    > Podsumowując... co mi zrobią jak sprzedam tak program (Corel Draw
    > ESSENTIALS, wersja OEM)?

    nic.

  • 27. Data: 2005-06-30 14:33:43
    Od: necik <n...@s...pl>

    > razem ze skanerem.

    Ale skaner zostaje u mnie, a Corel idzie na drugi koniec Polski ;)

  • 28. Data: 2005-06-30 14:46:02
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    necik wrote:

    > Ale skaner zostaje u mnie, a Corel idzie na drugi koniec Polski ;)

    sprzedać możesz.

    Czyli po prostu kupił od ciebie płytkę, bo może np. on też taki skaner
    ma tylko mu sie płytka zgubiła.
    Prawa do używania tego oprogramowania w ten sposób nie nabędzie.

  • 29. Data: 2005-06-30 14:50:17
    Od: necik <n...@s...pl>

    > Czyli po prostu kupił od ciebie płytkę, bo może np. on też taki skaner
    > ma tylko mu sie płytka zgubiła.
    > Prawa do używania tego oprogramowania w ten sposób nie nabędzie.

    Czyli ja jestem czysty, a kupujący ma problem jeżeli nie wiedzaił
    wcześniej co to jest wersja OEM ?

  • 30. Data: 2005-06-30 15:50:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    necik wrote:

    > Czyli ja jestem czysty, a kupujący ma problem jeżeli nie wiedzaił
    > wcześniej co to jest wersja OEM ?

    od strony, czy corel może się do ciebie przyczepić tak.
    czy od strony nabywcy, który po zorientowaniu się co kupił to ci nie powiem.
    Ale pomyśl o tym, że może ci zarzucić, że wiedziałeś co sprzedajesz, a
    nie poinformowałeś go o tym sprzedając jako wartościowy program.