  • 1. Data: 2005-06-30 07:18:57
    Temat: Sprzedaż oprogramowanaia OEM
    Od: necik <n...@s...pl>

    Witam,
    Kilka miesięcy temu kupiłem nowy skaner. Gratis dostałem program Corel
    Draw ESSENTIALS. Jest to wersja OEM.
    Czy odsprzedawanie takich programów jest zabronione?

  • 2. Data: 2005-06-30 07:32:35
    Temat: Re: Sprzedaż oprogramowanaia OEM
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    necik napisał(a):

    > Kilka miesięcy temu kupiłem nowy skaner. Gratis dostałem program Corel
    > Draw ESSENTIALS. Jest to wersja OEM.
    > Czy odsprzedawanie takich programów jest zabronione?

    A co jest napisane w Licencji?

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 3. Data: 2005-06-30 07:37:14
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    necik napisał(a):
    > Witam,
    > Kilka miesięcy temu kupiłem nowy skaner. Gratis dostałem program Corel
    > Draw ESSENTIALS. Jest to wersja OEM.
    > Czy odsprzedawanie takich programów jest zabronione?
    Wersja OEM jest legalna tylko wraz z zakupionym sprzetem. Czyli nie
    mozesz odsprzedac takiego oprogramowania bez sprzetu. Sprzedajac sprzet
    tracisz licencje na oprogramowanie.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-06-30 08:14:26
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

    badzio napisał(a):

    > Wersja OEM jest legalna tylko wraz z zakupionym sprzetem. Czyli nie
    > mozesz odsprzedac takiego oprogramowania bez sprzetu. Sprzedajac sprzet
    > tracisz licencje na oprogramowanie.

    Możesz natomiast odsprzedać oprogramowanie wraz z częścią sprzętu. Wielu
    ludzi tak właśnie robi. Sprzedają kostkę pamięci wraz z oprogramowaniem.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-06-30 09:50:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "necik" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    Istnieje rozbieżność pomiędzy prawem karnym i cywilnym. Od strony karnej
    nowy nabywca może spokojnie owego programu używać, bowiem będzie
    posiadał legalny nośnik, a sposób jego nabycia jest w zasadzie poza
    zainteresowaniem organów ścigania. Od strony cywilnej sprzedaż
    oprogramowania jest niezgodna z umową licencyjną.

  • 6. Data: 2005-06-30 10:04:20
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Wojciech Skorupski napisał(a):
    > Możesz natomiast odsprzedać oprogramowanie wraz z częścią sprzętu. Wielu
    > ludzi tak właśnie robi. Sprzedają kostkę pamięci wraz z oprogramowaniem.
    Tak. Ale autor watku zapyatl sie o sprzedaz oprogramowania nie
    oprogramowania ze sprzetem

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 7. Data: 2005-06-30 10:19:20
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>

    badzio napisał(a):

    > Tak. Ale autor watku zapyatl sie o sprzedaz oprogramowania nie
    > oprogramowania ze sprzetem

    Uzupełniłem jedynie Twoją wypowiedź o szczegół, który może się
    pytającemu przydać. Wiem o co pytał, uważam jednak że lepiej
    odpowiedzieć szerzej niż ograniczyć się do ścisłej wypowiedzi. Grupę
    czyta też wiele innych osób i niektóre informacje, nawet te nie związane
    ściśle z tematem wątku, mogą być komuś przydatne.
    Nie wiem ponadto czemu ma służyć takie strofowanie. Masz żyłkę
    nauczycielską czy niespełnionego szefa?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-06-30 10:22:44
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w wiadomości
    > Wersja OEM jest legalna tylko wraz z zakupionym sprzetem. Czyli nie mozesz
    > odsprzedac takiego oprogramowania bez sprzetu. Sprzedajac sprzet tracisz
    > licencje na oprogramowanie.

    legalna bedzie poki jest nabyta legalnie inna sprawa ze jest to zlamanie
    licencji
    i na drodze cywilnej producent softu moze dochodzic "odszkodowania"

    P.

    --
    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"
    Expert: "Spotkałem sie z opinia, że nalepszy jest środek d..y"

  • 9. Data: 2005-06-30 10:47:27
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-06-30 09:18, necik rzecze:
    > Witam,
    > Kilka miesięcy temu kupiłem nowy skaner. Gratis dostałem program Corel
    > Draw ESSENTIALS. Jest to wersja OEM.
    > Czy odsprzedawanie takich programów jest zabronione?

    Nie. Ten egzemplarz to jest TWOJA własność i poza najmem i dzierżawą
    możesz z nim robić co zechcesz.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info - nauka hipnotyzowania

  • 10. Data: 2005-06-30 10:47:27
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

> [...]
    > czyta też wiele innych osób i niektóre informacje, nawet te nie związane
    > ściśle z tematem wątku, mogą być komuś przydatne.
    No coz... mi sie wydawalo logiczne ze jesli cos kupilem jako calosc i
    nie moge odsprzedac czesci pojedynczo, to moge nadal odsprzedac calosc
    > Nie wiem ponadto czemu ma służyć takie strofowanie. Masz żyłkę
    > nauczycielską czy niespełnionego szefa?
    Ani tego, ani tego... Po prostu sie nie zrozumielismy ;P
    W tej sprawie z mojej strony EOT

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl