  • 11. Data: 2016-12-06 19:32:35
    Temat: Re: Sprzedaż nieruchomości
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 grudnia 2016 13:37:30 UTC+1 użytkownik Dominik Ałaszewski napisał:
    .

    > Fajnie byłoby, jakby ktoś testował. Bo teoretycznie nadawałby
    > się tu idealnie.

    Nie idealnie.
    Robisz przelew, kupujący ma kase na koncie i rezygnuje z podpisania aktu
    notarialnego.
    Strony podpisują akt przed przelewem, kupujący rezygnuje ze zrobienia przelewu a akt
    własności ma;)

  • 12. Data: 2016-12-06 20:46:57
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 06-12-2016 o 19:27, Kris pisze:
    > W dniu wtorek, 6 grudnia 2016 08:45:47 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > .

    > W którym momencie kupujący robi ten przelew?

    Tego nie wiem. Zapytałem notariusza, a co by było jakbym nie miał
    zaufania do kupującego, i nie chciałbym gotówki na miejscu i usłyszałem,
    że często (a może czasem) ludzie przychodzą z notbookiem/notbookami i tu
    jest WiFi i na miejscu przelewają. Nic więcej nie wiem.

    A kiedyś dużo dawniej (20 lat temu) dostawałem gotówkę od kupującego w
    kancelarii i to chyba zostało zapisane w akcie (że nabywca przekazuje,
    czy przekazał, przy mnie tytułem zapłaty.... bla, bla bla).
    Według mnie pytanie: w którym momencie przelew jest dokładnie takie jak
    w którym momencie tamta gotówka, ale na to dokładnie nie zwracałem
    uwagi, ale tak mi się wydaje, że przed wydaniem podpisanych aktów
    notariusz zapytał czy gotówka została przekazana i po potwierdzeniu
    wydał akty.
    Może to właśnie tak się odbywa.
    P.G.

  • 13. Data: 2016-12-06 22:49:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 grudnia 2016 20:46:56 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    ).
> [...]
    > uwagi, ale tak mi się wydaje, że przed wydaniem podpisanych aktów
    > notariusz zapytał czy gotówka została przekazana i po potwierdzeniu

    Niech się mądrzejsi wypowiedzą ale wg mnie notariusz nie może odmówić wydania odpisu
    podpisanego przez obie strony aktu.
    Ale to tak teoretycznie piszemy bo ja kilka nieruchomości jak kupowałem to tylko w
    jednym przypadku sprzedająca chciała gotówkę do ręki u notariusza. Z reguły umawiałem
    się na przelew terminie do 3 dni i tak też przelewałem.

  • 14. Data: 2016-12-07 00:31:17
    Temat: Re: Sprzedaż nieruchomości - super pomysł na biznes
    Od: Bonum mane <b...@o...cs>

    Uważam, że to jest bardzo dobry pomysł na biznes.

    Można stworzyć serwis, który w sposób bezpieczny pośredniczyłby w takich
    transakcjach. Gwarantowałby przyjęcie i bezpieczną wypłatę należności
    natychmiast po podpisaniu aktu notarialnego.

  • 15. Data: 2016-12-07 08:01:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 grudnia 2016 00:30:58 UTC+1 użytkownik Bonum mane napisał:
> [...]
    > transakcjach. Gwarantowałby przyjęcie i bezpieczną wypłatę należności
    > natychmiast po podpisaniu aktu notarialnego.

    Zaufałbyś taka emu "serwisowi";)

  • 16. Data: 2016-12-07 10:37:59
    Od: Bonum mane <b...@o...cs>

    W dniu 07.12.2016 o 08:01, Kris pisze:
    > Zaufałbyś taka emu "serwisowi";)

    Ja raczej tak, ale to zależy jeszcze od tego, jak ten serwis wyglądałby,
    kto go by prowadził, jakie byłyby zasady korzystania z niego, i kto
    stałby za nim (kto gwarantowałby środki).

    Zwróć uwagę ile osób zaufało kasom stefczyka, czy innym kasom, które
    zbankrutowały (ogłosiły niewypłacalność), to samo dotyczy Ambergold oraz
    innym firmom zbierających pieniądze z rynku. Świadczy to o jednym, że
    ludzie nie mieliby oporów z korzystaniem z takiego serwisu. Trzeba
    byłoby popracować nad zagwarantowaniem bezpieczeństwa, gwarancji wypłaty
    środków.
    To wszystko jest do dopracowania.

  • 17. Data: 2016-12-07 10:39:34
    Od: Bonum mane <b...@o...cs>

  • 18. Data: 2016-12-07 10:53:13
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-12-06 o 16:03, witek pisze:
    > Nie da sie.
    > Kupujesz czy sprzedajesz?
    Na szczęście ani to, ani to, ale mam w rodzinie starszą osobę z takim
    problemem - nie chciałbym, żeby "wtopiła" :-)

    Maciek

  • 19. Data: 2016-12-07 12:14:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >Zaufałbyś taka emu "serwisowi";)

    Teoretycznie moze to robic notariusz. Osoba chyba godna zaufania ?

    A poza tym mogla by wystarczyc drobna zmiana w przepisach - np wraz ze
    zmiana wlasciciela w ksiedze wpisuje sie hipoteke na rzecz starego
    wlasciciela.
    Pieniadze wplyna - sie wpis skasuje.
    Nie wplyna - moze odzyskac nieruchomosc.

    J.

  • 20. Data: 2016-12-07 12:17:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >usłyszałem, że często (a może czasem) ludzie przychodzą z
    >notbookiem/notbookami i tu jest WiFi i na miejscu przelewają. Nic

    A tu jeszcze dodatkowe ryzyka - np przelew zrobiles, a bank
    zbanktrutowal.

    Czek potwierdzony z NBP ?

    J.