  • 1. Data: 2006-10-15 17:20:44
    Temat: Zmiana właściciela sieci a rozwiązanie umowy
    Od: "Dygnitarz" <D...@g...com>

    Witam,

    sprawa ma się następująco. Zawarłem umowę na czas nieokreślony z
    firmą A na świadczenie usługi dostępu do internetu. Dziś z
    lakonicznego komunikatu dla abonentów dowiedziałem, że firma A
    sprzedała sieć ("razem z abonentami") firmie B. Zostałem zapewniony,
    że potwierdzenie przejęcia i wszelkie informacje zostaną przesłane
    pocztą.

    Wg regulaminu mam prawo do rozwiązania jej z 30-dniowym wyprzedzeniem.
    Jak już wspomniałem umowa została zawarta z firmą A, a nie B.

    Moje pytanie brzmi: czy w związku z przejęciem sieci, zmianie jej
    właściciela umowa staje się nieważna? Na zdrowy roszsądek tak, bo
    była podpisywana z firmą A. Jednakże wolałbym usłyszeć, czy też
    raczej przeczytać Wasze opinie.
    Niestety nie udało mi się dziś skontaktować z właścicielem
    którejkolwiek z wymienionych firm, dlatego zwracam się z tym pytaniem
    do Was. Jeśli nie podałem jakichś istotnych informacji, bez których
    nie możecie mi pomóc to proszę mi o tym powiedzieć w tym wątku.

    Z poważaniem
    Ryszard

  • 2. Data: 2006-10-15 18:11:22
    Temat: Re: Zmiana właściciela sieci a rozwiązanie umowy
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Dygnitarz napisał(a):

> [...]
    > właściciela umowa staje się nieważna? Na zdrowy roszsądek tak, bo
    > była podpisywana z firmą A. Jednakże wolałbym usłyszeć, czy też

    Automatycznie taka umowa się nie rozwiązuje, ale jeżeli chcesz ją
    rozwiązać sam, nic nie stoi na przeszkodzie, nawet gdyby w tresci umowy
    były jakieś zastrzeżenia i odszkodowania dla operatora.

    M.

  • 3. Data: 2006-10-15 18:12:09
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Dygnitarz wrote:
> [...]
    > [...]
    > Moje pytanie brzmi: czy w związku z przejęciem sieci, zmianie jej

    Nie. Umowa dalej jest ważna, firma A dalej ma obowiązek świadczyć
    usługi, a Ty płacić firmie A. Rozliczenia między firmą A i B to nie
    Twoje zmartwienie.

    Umowa Ty<->A obowiązuje, aż A albo Ty jej nie wypowiesz, albo aż za
    Twoją zgodą nie dokona się cesja umowy A->B.

    BTW, jeśli faktycznie A przekazała B listę swoich abonentów, to wietrzę
    tu przestępstwo z ustawy o ochronie danych osobowych.

    -------------------+
    -------------------+

  • 4. Data: 2006-10-15 20:26:33
    Od: "Dygnitarz" <D...@g...com>

    Paweł Sakowski napisał(a):

> [...]
    >
    > BTW, jeśli faktycznie A przekazała B listę swoich abonentów, to wietrzę
    > tu przestępstwo z ustawy o ochronie danych osobowych.

    Z tego co do tej pory się dowiedziałem to firma A sprzedaje sieć
    (sprzęt i 'klientów') i kończy działalność.

    > Umowa Ty<->A obowiązuje, aż A albo Ty jej nie wypowiesz, albo aż za
    > Twoją zgodą nie dokona się cesja umowy A->B.

    Rozumiem. Czyli bez mojej zgody nie mogą dokonać cesji?
    Poczekam na 'papiery' i dam znać co i jak. Jednocześnie dziękuję za
    informacje.

  • 5. Data: 2006-10-15 20:44:45
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Dygnitarz wrote:
    > Z tego co do tej pory się dowiedziałem to firma A sprzedaje sieć
    > (sprzęt i 'klientów') i kończy działalność.

    Domyśliłem się. Tyle, że robi to w sposób a) bezczelny (bo klientów
    wypadałoby spytać o zgodę), b) nieskuteczny (bo A nadal jest związany
    umową), c) bezprawny (vide ochrona danych osobowych).

    > Rozumiem. Czyli bez mojej zgody nie mogą dokonać cesji?

    Dokładnie tak. Tytuł IX kodeksu cywilnego.

    -------------------+
    -------------------+

  • 6. Data: 2006-10-15 21:05:21
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Domyśliłem się. Tyle, że robi to w sposób a) bezczelny (bo klientów
    > wypadałoby spytać o zgodę), b) nieskuteczny (bo A nadal jest związany
    > umową), c) bezprawny (vide ochrona danych osobowych).

    Lepiej zeby oglosli upadlosc i zostawili klientow na lodzie? Hmm...
    dziwny sposob myslenia.

    > Dokładnie tak. Tytuł IX kodeksu cywilnego.

    Moga oglosic upadlosc (wystapic do sadu o takowe) i klienci zostaja bez
    sieci. Lepsze to rozwiazanie?
    IMHO jesli warunki beda takie same, to mozna to jedynie poczytac jako
    gest dobrej woli firmy A. Ktora mogla by zrobic jak wiekszosc i miec
    swoich klientow gleboko gdzies...
    Inna bajka ze faktycznie mogli zapytac. A moze to jest przejecie firmy?
    Wtedy to nie mialoby znaczenia.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 7. Data: 2006-10-16 20:53:30
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Przemyslaw Osmanski wrote:

    > Lepiej zeby oglosli upadlosc i zostawili klientow na lodzie? Hmm...
    > dziwny sposob myslenia.

    Nie wystarczy nie mieć ochoty spełniać zobowiązań, żeby móc ogłosić
    upadłość. Tym bardziej, że podejrzewam, że chodzi o firmę osoby
    fizycznej. I nie jest to lepiej. Lepiej napisać (po dopracowaniu
    stylistyki) "Z przyczyn X zaprzestaję z dniem Y działalności jako
    operator. Infrastrukturę sieci przejmuje z dniem Y+1. Jeśli życzą sobie
    Państwo kontynuować korzystanie z sieci u firmz B na dotyczczasowych
    warunkach, proszę o [tu jakaś mało skomplikowana forma wyrażenia
    oświadczenia woli, np. formularz WWW]. W przeciwnym wypadku proszę
    traktować to pismo jako wypowiedzenie umowy z dniem Y. Dziękuję za
    dotychczasową współpracę".

    > Moga oglosic upadlosc (wystapic do sadu o takowe) i klienci zostaja bez
    > sieci. Lepsze to rozwiazanie?

    A teraz załóżmy, że to jednak jakaś spółka. Jeśli jest niewypłacalna i
    przed upadłością przekazuje majątek firmie B, to śmierdzi mi to
    przestępstem na szkodę wierzycieli. Wybitnie nie lepsze.

    > IMHO jesli warunki beda takie same, to mozna to jedynie poczytac jako
    > gest dobrej woli firmy A.

    Inne możliwości poczytania tego już przedstawiałem.

    > Ktora mogla by zrobic jak wiekszosc i miec
    > swoich klientow gleboko gdzies...

    Podaj proszę przykłady tej większości. Z mojego doświadczenia większość
    firm albo realizuje swoje zobowiązania, albo je wypowiada.

    > A moze to jest przejecie firmy?

    "firma A sprzedaje sieć (sprzęt i 'klientów') i kończy działalność" --
    nie wygląda na to.

    Pozdrawiam.