eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Sprzedaż na aukcji Allegro vs zwrot towaru
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2005-05-24 09:55:49
    Temat: Sprzedaż na aukcji Allegro vs zwrot towaru
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Witam.

    Pisze z takim zapytaniem, może ktoś ma pomysł jak rozwiązać taka sprawę:
    - sprzedałem na aukcji procesor, który był w 'użyciu'. osoba która
    wylicytowała w opcji 'Kup teraz' wpłaciła pieniądze, procesor został jej
    wysłany przesyłką ubezpieczoną. Po otrzymaniu maila od kupca w którym pisał
    że 'procesor" ma lekkie ukruszenie ale że działa bezproblemowo i stabilnie
    chciał by mu z tego tytułu 'zwrócić' częśę pieniędzy - ok 80zł co
    stanowiłoby ok 25% wartości procesora. Zapronowałem zwrot 50zł - chciałem
    wykazać się zrozumieniem i odpowiednim podejściem do sprawy.
    Kupujący jednak zmienił zdanie i chce ..... zwrotu całości pieniędzy.
    Napisałem mu że potrącam w takim razie prowizje za aukcje, koszty przesyłki
    faktyczne a nie hipoteteczne które mi zapłacił kupujący - na to on sie
    oburzył w mailu że on ponosi koszt wysyłki procesora z powrotem do mnie.

    Tutaj mam pytanie - czy mam obowiązek przyjęcia towaru skoro kupujący
    stwierdził w mailach że towar działa poprawnie i stabilnie?
    Zarówno sprzedający jak i kupujący są osobami fizycznymi, nie
    przedsiębiorcami.

    Generalnie, nie chciałbym wyjść na 'oszołoma' ale też nie mam zamiaru
    tracić na przesyłkach itp itd - tym bardziej że kupujący używa ten procesor
    ponad dwa tygodnie.

    Za sugestie z góry dziękuje.



    --
    Herbi
    24-05-2005 11:55:39


  • 2. Data: 2005-05-24 14:01:26
    Temat: Re: Sprzedaż na aukcji Allegro vs zwrot towaru
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > Witam.
    >
    > Pisze z takim zapytaniem, może ktoś ma pomysł jak rozwiązać taka sprawę:
    > - sprzedałem na aukcji procesor, który był w 'użyciu'. osoba która
    > wylicytowała w opcji 'Kup teraz' wpłaciła pieniądze, procesor został jej
    > wysłany przesyłką ubezpieczoną. Po otrzymaniu maila od kupca w którym
    > pisał
    > że 'procesor" ma lekkie ukruszenie ale że działa bezproblemowo i stabilnie
    > chciał by mu z tego tytułu 'zwrócić' częśę pieniędzy - ok 80zł co
    > stanowiłoby ok 25% wartości procesora. Zapronowałem zwrot 50zł - chciałem
    > wykazać się zrozumieniem i odpowiednim podejściem do sprawy.
    > Kupujący jednak zmienił zdanie i chce ..... zwrotu całości pieniędzy.
    > Napisałem mu że potrącam w takim razie prowizje za aukcje, koszty
    > przesyłki
    > faktyczne a nie hipoteteczne które mi zapłacił kupujący - na to on sie
    > oburzył w mailu że on ponosi koszt wysyłki procesora z powrotem do mnie.
    >
    > Tutaj mam pytanie - czy mam obowiązek przyjęcia towaru skoro kupujący
    > stwierdził w mailach że towar działa poprawnie i stabilnie?
    > Zarówno sprzedający jak i kupujący są osobami fizycznymi, nie
    > przedsiębiorcami.
    >
    > Generalnie, nie chciałbym wyjść na 'oszołoma' ale też nie mam zamiaru
    > tracić na przesyłkach itp itd - tym bardziej że kupujący używa ten
    > procesor
    > ponad dwa tygodnie.
    >
    > Za sugestie z góry dziękuje.

    mam nadzieje, ze widzisz, ze chce cie zrobic w balona, trzeba bylo napisac
    na alt.pl.allegro, wszystko by ci wytlumaczyli :).
    1. popros o zdjecie ukruszonego procesora.
    2. popros o wyslanie do ciebie na jego koszt.
    3. jak juz bedziesz go mial (ten sam, w takim stanie jak wyslales),
    zastanowisz sie co robic dalej...

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1