  • 1. Data: 2005-05-24 11:05:05
    Temat: Sztucznie zawyzane godziny pracy
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Tydzien pracy ma 40 godzin prawda?
    No wiec jak mam ustosunkować sie do pracy 5 dni w tygodniu, od godziny 8:30
    do 17, czyli w sumie o 30 min, ponad ustawowy czas pracy...?
    Oczywiscie niby te 30 min na przerwe, jednak moja praca nie pozwala na ani
    minutke przerwy (np. ciagle dzwoniace telefony ktore TRZEBA odbierać).
    Jak w takim razie mam sie zabezpieczyć przed takim wykorzystywaniem...?
    Oczywiscie rozumiem ze czasem trzeba zostac w nadgodzinach i to jest ok, ale
    te 8.5 godziny pracy z niby 30 min, przerwa to tak
    naprawde sztuczne wydłuzanie czasu pracy, nieprawda? Jak w takim razie, przy
    podpisywaniu umowy mam rozmawiac na ten temat z pracodawca?

  • 2. Data: 2005-05-24 11:23:34
    Temat: Re: Sztucznie zawyzane godziny pracy
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    W firmie gdzie pracuje tak jest. Tez szef zarzadzil ze kazdy jest w
    pracy 8.5godz dziennie - z tego 0.5 godz na przerwe niewliczana do czasu
    pracy. W tym czasie mozemy sobie wyjsc na miasto, do sklepu itp. Jest to
    zgodne z prawem.
    Aczkolwiek czesto sie zdazra ze nie mamy nic do zalatwienia ale i tak
    trzeba te 8.5godz siedziec.
    Zatem musisz tak robic zeby w czasie tej przerwy nie byc na stanowisku
    pracy;)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-05-24 11:31:41
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    > Aczkolwiek czesto sie zdazra ze nie mamy nic do zalatwienia ale i tak
    > trzeba te 8.5godz siedziec.

    No to super, bo firma jest na tzw. zadupiu, nie ma gdzie kompletnie wyjsc.
    Wiec pracowac pewnie bede 8.5 godziny... BEz jaj. A w takim razie jest
    mozliwosc np. rezygnacji z tej przerwy?

  • 4. Data: 2005-05-24 11:43:14
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Shady napisał(a):
    > No to super, bo firma jest na tzw. zadupiu, nie ma gdzie kompletnie wyjsc.
    > Wiec pracowac pewnie bede 8.5 godziny...
    zawsze mozesz sobie gazetke poczytac, pogadac ze znajomymi albo chociaz
    na spacer sie udac;)
    > A w takim razie jest mozliwosc np. rezygnacji z tej przerwy?
    nie jestem specjalista. ale jak u nas szef wprowadzal taka zasade, to
    robilismy rozeznanie i okazalo sie ze niestety - szef ma prawo ustalic
    przerwe niewliczana do czasu pracy trwajaca od 30min do 1godz

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2005-05-24 11:54:00
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 24 May 2005 13:31:41 +0200,
    Shady <s...@p...nospam.fm> screamed:
    > No to super, bo firma jest na tzw. zadupiu, nie ma gdzie kompletnie wyjsc.
    > Wiec pracowac pewnie bede 8.5 godziny... BEz jaj. A w takim razie jest
    > mozliwosc np. rezygnacji z tej przerwy?

    Rob na drutach, rozwiazuj krzyzowki, itp. (-;

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:211B ]
    [ 13:53:28 user up 10621 days, 1:48, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Co by tu napisać? ;^)

  • 6. Data: 2005-05-24 11:54:41
    Od: Paweł Nowacki <b...@f...eu.org>

    badzio napisał(a):

    > nie jestem specjalista. ale jak u nas szef wprowadzal taka zasade, to
    > robilismy rozeznanie i okazalo sie ze niestety - szef ma prawo ustalic
    > przerwe niewliczana do czasu pracy trwajaca od 30min do 1godz

    rob sobie przerwe od 16:30 :)

    --
    Pawel Nowacki (b...@f...eu.org - Subject: "NETGROUPS")
    tel. +48 600 100 825, icq# 32149351

  • 7. Data: 2005-05-24 12:15:40
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    > rob sobie przerwe od 16:30 :)

    Hehe, żeby to było takie proste ;)
    Ale wracajac do meritum: moge sie jakos zabezpieczyc przed takim zapisem w
    umowie o przerwie? czy serio nic nie mam do powiedzienia?

  • 8. Data: 2005-05-24 12:56:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Shady" <s...@p...nospam.fm> napisał w wiadomości

    Wydaje mi się, ze jedyne, co możesz osiągnąć, to wyznaczenie owej
    przerwy w określonych godzinach.

  • 9. Data: 2005-05-24 13:46:44
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > czy serio nic nie mam do powiedzienia?

    Masz bardzo silne narzędzie a nazywa sie wypowiedzenie i choćby nie wiem jak
    sie starali to cie nie zmuszą.

    vertret

  • 10. Data: 2005-05-24 20:52:12
    Temat: jesteś szczęściarzem że to nie Biedronka
    Od: wojtekpa<w...@i...net.pl>

    Tam pracyja dłużej i jak myśle zarabiaja mniej. Ze swojego podwórka poradzę Ci
    porozmawiaj z kolegami podzielie z nimi swoimi wątpliwościami nie zalkadajcie
    związków zawodowych to nie te czasy biorą tylko składki . Czasami bardzo
    delikatnie będąc wśród szefostwa wspomnij trochę dla żartu że to nie Biedronka.
    Mam nowy pomysł pwwno odpracowujesz tzw. wolne soboty tak tak było za
    dobrego socjalizmu po 8.5 godz. dziennie a wszystkie soboty wolne wszyscy sie
    cieszyli spytaj starszych. Pamiętam jeszcze 46 godzin pracy za Gomółki to bły
    czasy w dzisiejszych czasach 8.5 godz jesteś szczęsciarzem. Ja wale prawie
    codziennie wale po 10 godzin i to dosłownie dla IDEI. Jesteś szczęściarzem masz o
    wiele lepiej niz inni.Wyjdz z inicjatywą dobrowolnego bezpłatnego przedłurzenia
    czasu pracy.
    -----Pozdrawiam WP-----
    Ps. Strata czasu pisanie na forum napisz o swoich problemach do inspekcji pracy
    ale czy Ty masz jakiś problem.

    -> http://usenet.pomocprawna.info