  • 1. Data: 2005-07-29 10:34:54
    Temat: Wałek ? co wy na to ?
    Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>

    Sytuacja wygląda tak:
    Prowadzę z ojcem sklep. Wpada klient, rezerwuje chyba z 8 akumulatorów, na
    kwote około 2500 zł. Twierdzi że nie ma przy sobie kasy i że za 1,5h
    przyjedzie z kasą i je zabierze. W miedzyczasie wpada przedstawiciel jakiejś
    firmy, rozmawia ze mną. Pokazuje jakiś bajer który się zakłada na ucho i
    podobno gdy kierowca uśnie to pika i budzi kierowce. Pyta się mnie czy
    bylibyśmy zainteresowani wspołpracą i czy mogłby przyjechać za 3 tygodnie(bo
    akurat wtedy znowu bedzie na tym terenie) i zostawić u nas jakieś
    reklamówki, ulotki itd, ewentualnie tez kilka sztuk tego. W pewnym momencie
    odzywa się klient od akumulatorów i pyta się przedstawiciela czy sprzeda mu
    to. Twierdzi przy tym że już to kupował i że wie co to jest. Przedstawiciel
    sugeruje mu że jeśli nie jest detalistą to nic z tego. Pokazuje nam
    jednocześnie ile nas by to kosztowało za sztuke. Mówię wiec za ile móglbym
    ja temu od akumulatorów to sprzedać. On się zgadza i chce 30 sztuk i mówił
    że w jakimś sklepie wysyłkowym płacił drożej. Tylko że oczywiście teraz nie
    ma kasy, twierdzi że przyjedzie za 1,5 godziny po akumulatory i odrazu
    zabierze tez te 30 sztuk tych gadzetów na ucho. Pomyślałem sobie, że nie
    będe brał teraz tych 30 sztuk od przedstawiciela, bo jak mnie zostawi z tym
    ten od akumulatorow to sie z tym ugotuje. Wiec... facet od akumulatorów ma
    przyjechac za godzine z kasą. Przedstawiciel ze sie spieszyl to pojechal do
    sasiedniej miejscowosci cos zalatwic i ma wrocic za 3 godziny. Jak ten od
    akumulatorow przyjedzie to zaplaci za te 30 sztuk, a odbierze np. jutro (po
    pokwitowaniu oczywiście). Jak za 3h pojawi się przedstawiciel to wezniemy od
    niego 30 sztuk (mając przedpłate). Tylko tak, mowil ze nie ma przy sobie
    atestow na to(mowil ze nie spodziewal sie tym odrazu handlowac, jechal
    orientacyjnie). Fakture mowil ze wystawi, ale dobrze by bylo sprawdzic
    autentycznosc tej firmy prawda ? Co jeszcze zrobic ? O ile oczywiscie te
    osoby sie zjawia ;) Cos mi sie zdaje ze tu pachnie podpuszczaniem...
    Jakie srodki ostroznosci jeszcze zachowac ? Wydaje mi sie ze im moglo
    chodzic oto, abym ja wzial od tego przedstawiciela towar, wystawilby mi
    jakas lewa fakturke, a nastepnie tamten od akumulatorow by sie wiecej nie
    pojawil :)
    Co Wy na to ?

    pzdr. DJ

  • 2. Data: 2005-07-29 11:06:32
    Temat: Re: Wałek ? co wy na to ?
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Daniel Jakubowski napisał(a):
    > Sytuacja wygląda tak:
    [..]
    > Co Wy na to ?

    Oj, wałek, wałek. I to strasznie oklepany.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-07-29 12:12:35
    Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>

    Beniamin napisal(a):

    > Oj, wałek, wałek. I to strasznie oklepany.

    No i jak narazie nikt sie nie pokazał ;) Całe szczęście nie dałem sobie
    wciasnąć jakiegoś szmelcu za 2,6 k

  • 4. Data: 2005-07-29 12:53:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Daniel Jakubowski wrote:

    > No i jak narazie nikt sie nie pokazał ;) Całe szczęście nie dałem sobie
    > wciasnąć jakiegoś szmelcu za 2,6 k

    Dokładnie tak myślałem, że tak się stanie.

  • 5. Data: 2005-07-29 21:19:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Daniel Jakubowski" <d...@S...pl> napisał
    w wiadomości news:18pwxdrtsjvbd$.dlg@boncki.wolin.pl...

    Po czasie, ale wałek stary jak świat. Wystarczy się zastanowić, czy
    detalista kupujący 30 szt. to detalista. Na ... komuś 30 szt.
    dyndadełek? Jak przedstawiciel handlowy zamierzający sprzedać kilka
    sztuk na sklep spotyka gościa, który chce od ręki kupić 30 szt., to mu
    sprzeda, choćby był jednostkowym detalistą.

  • 6. Data: 2005-07-30 06:18:07
    Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>

    Robert Tomasik napisal(a):

    > Po czasie, ale wałek stary jak świat. Wystarczy się zastanowić, czy
    > detalista kupujący 30 szt. to detalista. Na ... komuś 30 szt.

    Mówił że prowadzi firme transportową, a te dyndałki zabiera za granice,
    gdzie za tydzien wyjezdza ;)

    > dyndadełek? Jak przedstawiciel handlowy zamierzający sprzedać kilka
    > sztuk na sklep spotyka gościa, który chce od ręki kupić 30 szt., to mu
    > sprzeda, choćby był jednostkowym detalistą.

    jednostkowym konsumentem rozumiem ze miales na mysli (wczesniej tez ;) ) To
    ja jestem detalistą.

  • 7. Data: 2005-07-30 12:38:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Daniel Jakubowski" <d...@S...pl> napisał
    w wiadomości news:cjd5slqwqk0c$.dlg@boncki.wolin.pl...

    > jednostkowym konsumentem rozumiem ze miales na mysli (wczesniej tez
    > ja jestem detalistą.

    Nie. No przecież jest oczywistym, że nikt do swojego własnego użytku 30
    dyndadełek nie kupuje, bo po co. Będzie sprzedawał to dalej, niezależnie
    od tego, czy prowadzi taką działalność, czy nie.

  • 8. Data: 2005-07-30 13:09:11
    Od: MiKeyCo <m...@...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Nie. No przecież jest oczywistym, że nikt do swojego własnego użytku 30
    > dyndadełek nie kupuje, bo po co. Będzie sprzedawał to dalej, niezależnie
    > od tego, czy prowadzi taką działalność, czy nie.

    Poszło wam o terminologię, nie wiem czy zauważyłeś. Zwróć uwagę na
    określenie _detalista_ i w jakim kontekście je użyłeś. Daniel zwrócił Ci
    uwagę, że użyłeś błędnie. Zdaje się miałeś na myśli odbiorcę końcowego,
    klienta detalicznego. A to nie to samo co detalista.

    detalista [za pwn]: kupiec prowadzący handel detaliczny

    --
    pzdr
    MiKeyCo

  • 9. Data: 2005-07-30 13:15:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MiKeyCo" <m...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    końcowego,
    > klienta detalicznego. A to nie to samo co detalista.
    >
    > detalista [za pwn]: kupiec prowadzący handel detaliczny

    I w takim znaczeniu tego celowo użyłem akurat. Dla mnie detalista, to
    ten, co sprzedaje w detalu. I nie jest istotne z punktu widzenia
    hurtownika, czy detalista roi to jako podmiot gospodarczy, czy jako
    osoba fizyczna załóżmy sprzeda to na Allegro. Oczywistym jest, że
    przecież żaden klient 30 dyndadełek nie kupi dla siebie, bo po co mu?

    EOT proponuję, bo to z tematem ma mało wspólnego.