  • 1. Data: 2003-11-19 16:48:57
    Temat: Sprzedaz mieszkania wlasnosciowego
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    Witam wszystkich .

    Mam pytanie odnosnie sprzedazy mieszkania wlasnosciowego ktore wykupilem ze
    spoldzielni ok 3 miesiace temu . Slyszalem ze jesli dokonam sprzedazy przed
    uplywem okreslonego czasu bede obarczony podatkiem od nieruchowmosci .
    Bardzo prosze o blizsze naswietlenie tego tematu .Jak sprawa wyglada sprawa
    sprzedazy ile nalezy zaplacic podatku itp . (mieszkanie jest w warszawie ) .

    Z gory dzieki

    Michael

  • 2. Data: 2003-11-20 09:10:17
    Temat: Re: Sprzedaz mieszkania wlasnosciowego
    Od: Bogusław Szostak <a...@u...agh.edu.pl>

    michael wrote:

> [...]
    > przed uplywem okreslonego czasu bede obarczony podatkiem od nieruchowmosci

    Po pierwsze nie od nieruchomosci, a dochodowego - zalezy od tego za ile pans
    przeda...
    Notariusz ktory sporzadzi umowe ladnie to Panu wyliczy. (niieodplatnie)

    Po drugie spoldzielnia zazada wplaty wkoty rownej bonifikacie,
    ktora Pan uzyskal przy wykupie..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-11-20 09:22:42
    Od: "michael" <m...@g...pl>

> [...]
    > Notariusz ktory sporzadzi umowe ladnie to Panu wyliczy. (niieodplatnie)
    >
    > Po drugie spoldzielnia zazada wplaty wkoty rownej bonifikacie,

    Czy mogl bym prosic o dokladne kwoty .
    Moje mieszkanie zostalo wycenione na 110tys a zaplacono za nie ok 29 tys zl
    , wiec jak to bedzie teraz wygladalo kosztowo w przypadku sprzedarzy ?

    Michael

  • 4. Data: 2003-11-20 09:33:28
    Od: Bogusław Szostak <a...@u...agh.edu.pl>

    michael wrote:

> [...]
    > zl , wiec jak to bedzie teraz wygladalo kosztowo w przypadku sprzedarzy ?

    naprawde radze spytac w spoldzielni - bo moze sie okazac ze reszte,
    czyli 81 tys trzeba doplacic...jeslis przeda sie przed uplywem oznaczonego
    czasu... A prosze pamietac, ze nabywca musi wystapic o przyjecie w poczet
    czlonkow spoldzielni...

    Jesli zas chodzi o dochodowy to jesli mi sie cos nie pomieszlo to 10 %ceny
    sprzedazy....

    Ale an notariusz ktory skasuje pare ladnych tysiecy i jest platnikiem tego
    podatku
    wlasnie w tej cenie swej uslugi ladnie wszystko wyliczy dokladnie,

    > Michael

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-11-20 09:47:09
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    > Ale an notariusz ktory skasuje pare ladnych tysiecy i jest platnikiem tego
    > podatku
    > wlasnie w tej cenie swej uslugi ladnie wszystko wyliczy dokladnie,

    Wlasnie zadzwonilem do mojej spoldzielni i dowiedzialem sie ze w 2001 roku
    weszla jakas ustawa ktora stanowi ze nie bede musial zwracac zadnej
    bonifikady ( poprostu kasy :P ) poniewaz spoldzielnia respektuje ta ustawe
    ( to bardzo milo z ich strony ) czyli zostaje mi zaplacic tylko podatek
    dochodowy w wyskosci 10% ?? . A i czy ta biedna kobieta ze wspoldzielni
    przez przypadek nie wprowadza mnie w blad ?

    Michael

  • 6. Data: 2003-11-20 09:54:37
    Od: Bogusław Szostak <a...@u...agh.edu.pl>

    michael wrote:

> [...]
    > dochodowy w wyskosci 10% ?? . A i czy ta biedna kobieta ze wspoldzielni
    > przez przypadek nie wprowadza mnie w blad ?

    Naprawde nie wiem, ale tu jest pelno prawinkow ktorzy sa na bierzaco
    w sprawach prawa spoldzielczego - a ostatnio zmienialo sie....

    > Michael

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-11-20 10:02:40
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    Dzieki za wszytko , pozdrawiam i mlego dnia zycze .

    Michael