  • 11. Data: 2011-06-22 09:20:55
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania odroczona
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Jun 2011 23:00:30 +0000 (UTC), Wojciech Bancer napisał(a):

    > On 2011-06-21, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A co ma jego zgoda? Jest umowa najmu (pisemna), to przecież to wystarczy.

    To tytuł prawny, owszem, ale nie upoważnia do zameldowania na pobyt STAŁY.
    Rozróżniasz?

    > Skoro *mieszka* to się może zameldować.

    Swego czasu użyczyłam (tak, bo nie brałam pieniedzy) u siebie w domu
    jednego pokoju dla Ukrainki z synem, nauczycielki muzyki (za lekcje
    płąciłam) moich dzieci, zaprzyjaźnionej z naszą rodziną - ludzie, których
    praktycznie wzięłam pod opiekę, chciałam pomóc. Oczywiscie umowa użyczenia
    zarejestrowana w US itd, wszystko jawnie. Zeby mieli tytułprawny do lokalu,
    bo starali się o pobyt stały w Polsce.
    Nie bylo możliwości, aby sami poszli do Gminy się zamledowac. Musiąłam to
    zrobić ja.
    --
    XL
    Prawda o GMO:

  • 12. Data: 2011-06-22 09:35:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-06-22, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

    [...]

    > To tytuł prawny, owszem, ale nie upoważnia do zameldowania na pobyt STAŁY.
    > Rozróżniasz?

    Upoważnia. Dokładnie tak samo jak każdy inny. Jeśli uważasz, że nie upoważnia,
    to wskaż mi proszę podstawę prawną.

    No i?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2011-06-22 09:42:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-06-22, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > A wątpliwość naszła właśnie na podstawie tego, że szwagra nie chcieli
    > zameldować na stałe na podstawie rocznej umowy najmu, mówiąc mu że ma
    > przynieść umowę na czas nieokreślony.

    Mnie też nie chcieli na początku. Ale jak uargumentowałem, że mi to
    pomoże w prowadzeniu firmy i załatwianiu spraw przypisanych do "miejsca
    zameldowania" (paszport, rejestrowanie samochodu, sprawy związane
    z dzieckiem), to Pani nas zameldowała na stałe. Argumentu o podstawie
    prawnej nie zdążyłem wyciągnąć. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2011-06-22 21:17:37
    Od: jakbysiedalo <z...@g...com>

    Witam,
    brzmi dosyc rozsadnie, ale chyba wlasciwsze pojecie to zadatek a nie
    zaliczka. Czyli ustlamy zadtek w wysokosci polrocznego czynszu. Jesli
    spozni sie z platnoscia czynszu, umowa przepada z jego winy, zadatek
    ja zatrzymuje. Jesli bedzie placil sumiennie do konca ale nie wykupi,
    caly zadatek znow dla mnie. A co gdy np. nie dostanie kredytu w banku.
    Pewnie zechce w takiej sytuacji nie tracic zadatku.
    dzieki za pomoc

    jakbysiedalo

  • 15. Data: 2011-06-22 23:04:54
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Jun 2011 09:35:46 +0000 (UTC), Wojciech Bancer napisał(a):

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Upoważnia. Dokładnie tak samo jak każdy inny. Jeśli uważasz, że nie upoważnia,

    No i zameldowałam.

    Oczywiście sprawa już nieaktualna - dostali kartę stałego pobytu i się
    wymeldowali.

  • 16. Data: 2011-06-22 23:08:17
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Jun 2011 14:17:37 -0700 (PDT), jakbysiedalo napisał(a):

    > Witam,
    > brzmi dosyc rozsadnie, ale chyba wlasciwsze pojecie to zadatek a nie
    > zaliczka.

    Tak, zadatek, sorry.

> [...]
    > ja zatrzymuje. Jesli bedzie placil sumiennie do konca ale nie wykupi,
    > caly zadatek znow dla mnie. A co gdy np. nie dostanie kredytu w banku.

    No ale to nie Twój kłopot.

    > Pewnie zechce w takiej sytuacji nie tracic zadatku.

    Umowa to umowa, trudno - podpisywac nie musi. Ty masz prawo się
    zabezpieczyć przed nieuczciwym najemcą.

    > dzieki za pomoc

    Nie ma za co.

  • 17. Data: 2011-06-24 10:14:27
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Idź do notariusza.
    To nie boli.

    -----

  • 18. Data: 2011-06-24 12:50:32
    Od: jakbysiedalo <z...@g...com>

    On 24 Cze, 12:14, " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl> wrote:
    > Idź do notariusza.
    > To nie boli.
    >
    > -----

    Zastanawia mnie zawsze, ze ktos tyle wysilku wklada zeby cos takiego
    odpisac. i to przez www, a nie z outlooka.

    jakbysiedalo

  • 19. Data: 2011-06-24 16:34:34
    Od: "Andrew" <a...@w...pll>

    >mieszkanie, ale dopiero po nowym roku, a do tego czasu chciałby je
    >wynając. Generalnie ze względów podatkowych odpowiada mi to tylko
    >chciałbym zabezpieczyc sie przed ewntualnym oszustwem.

    Ma sporo racji.
    Jest to dość standardowa sprawa i tak napradę ryzyko jest po stronie
    kupującego większe.
    Sam tak raz kupiłem mieszkanie i sprzedaje obecnie inne z datą 2012 bo w
    styczniu mija mi podatkowe 5 lat.
    Jeśli np sprzedajesz miszkanie za milion to wyznacz WYSOKI zadatek np. 200
    tys. Ryzykujesz że nie przystąpi do aktu z zgarniesz drugie 200 tys.
    Strawa wynajmu jest tu marginalna i oczywiście nalezy ją zapisać w umowie.

    Zauważ że to kupującemu zależy na formie notarialnej (nie jest obowiązkowa)
    bo w takim przypadku gdy ty się rozmyślisz on może poprostu wpłacić resztę
    do depozytu i zostanie właścicielem.

    Andrew

  • 20. Data: 2011-06-28 12:53:47
    Od: jakbysiedalo <z...@g...com>

    On 24 Cze, 18:34, "Andrew" <a...@w...pll> wrote:

> [...]
    > Jest to do standardowa sprawa i tak naprad ryzyko jest po stronie
    > kupuj cego wi ksze.
    > Sam tak raz kupi em mieszkanie i sprzedaje obecnie inne z dat 2012 bo w
    > styczniu mija mi podatkowe 5 lat.
    > Je li np sprzedajesz miszkanie za milion to wyznacz WYSOKI zadatek np. 200
    > tys. Ryzykujesz e nie przyst pi do aktu z zgarniesz drugie 200 tys.
    > Strawa wynajmu jest tu marginalna i oczywi cie nalezy j zapisa w umowie.
    >
    > Zauwa e to kupuj cemu zale y na formie notarialnej (nie jest obowi zkowa)
    > bo w takim przypadku gdy ty si rozmy lisz on mo e poprostu wp aci reszt

    jak to zgarne drugie 200 000? Zadatek jest podwojny w przypadku
    nieprzystapienia do transakcji?

    Myslalem ze wtedy zadatek zostaje u mnie i to moja wygrana. Jesli ja
    nie przystapie to oddaje zadatek razy dwa. I wtedy On wygrywa 200 000.

    jakbysiedalo