  • 1. Data: 2011-06-20 13:55:19
    Temat: Zatrzymanie przez policje - jakie prawa - kara?
    Od: "Jurkowi" <a...@w...pl>

    Kilka dni temu zatrzymala mnie policja gdy przechodzilem przez zamkniete
    przejscie kolejowe - ze szlabanem.
    Nic nie jechalo, przeszedlem spokojnie i jakies 200 m dalej zatrzymala mnie
    policja. Zatem nie zatrzymali mnie na przejezdzie tylko 200 m za nim.
    Policjant sie nie przedstawil, nie powiedzial dlaczego zatrzymal.
    Po chwili dopiero zaczal wypytywac dlaczego przeszedlem przy zamknietym
    szlabanie itp.
    Na moja uwage, ze powinien byl sie przedstawic, powiedziec o powodzie
    zatrzymania itd. zrobil sie mniej mily i ... wszystko pewnie w Sadzie
    Grodzkim bo nie chcialem przyjac mandatu.
    Dali mi do podpisu jakis swistek (obdarty, pogiety, z tylu jakies prywatne
    tel) a na nim paragrafy i na jaki adres ma byc dostarczone wezwanie z sadu.

    Moje pytania:
    czy jak policjant nie przedstawil sie, nie powiedzial od razu z jakiego
    paragrafu jest zatrzymanie - moze sie to obronic w sadzie?
    jaka moga przyjac linie obrony?
    jakie macie doswiadczenia w takich sprawach?

  • 2. Data: 2011-06-20 14:04:47
    Temat: Re: Zatrzymanie przez policje - jakie prawa - kara?
    Od: Regand <r...@w...pl>

    > Moje pytania:
    > czy jak policjant nie przedstawil sie, nie powiedzial od razu z jakiego
    > paragrafu jest zatrzymanie - moze sie to obronic w sadzie?

    Nie

    > jaka moga przyjac linie obrony?

    Biec na posterunek i poprosic o mandat.

    > jakie macie doswiadczenia w takich sprawach?

    Takie, ze stracisz wiecej niz gdybys mial dostac mandat

  • 3. Data: 2011-06-20 14:43:08
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Takie, ze stracisz wiecej niz gdybys mial dostac mandat

    niekoniecznie
    może dostac mniej niż mandat

    wszystko zalezy od sędziego i argumentów

    AT

  • 4. Data: 2011-06-20 17:31:24
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Jurkowi" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Kilka dni temu zatrzymala mnie policja gdy przechodzilem przez zamkniete
    >przejscie kolejowe - ze szlabanem.

    Czyli ewidentnie popełniłeś wykroczenie.

    >Policjant sie nie przedstawil, nie powiedzial dlaczego zatrzymal.

    No nieładnie , ale jako łebski chłop domyśliłeś się przyczyny zatrzymania,
    co nie ?

    >... wszystko pewnie w Sadzie Grodzkim bo nie chcialem przyjac mandatu.

    G...mnie to obchodzi, ale z ciekawości zapytam o powody takiej zaskakującej
    decyzji??

    >czy jak policjant nie przedstawil sie, nie powiedzial od razu z jakiego
    >paragrafu jest zatrzymanie - moze sie to obronic w sadzie?

    Co ma się obronić?? Sprawa będzie dotyczyć TYLKO popełnionego przez Ciebie
    wykroczenia.

    >jaka moga przyjac linie obrony?

    Kto? Powtórzę: to Ty będziesz "atakowany". A jaką masz linię obrony przyjąć?
    Udawaj niepoczytalnego (mnie prawie przekonałeś), gdyż niepoczytalność
    uwolni Cię od odpowiedzialności ;)

  • 5. Data: 2011-06-20 18:34:32
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jurkowi" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Kilka dni temu zatrzymala mnie policja gdy przechodzilem przez zamkniete
    > przejscie kolejowe - ze szlabanem.

    Swoja szosa - sugestia dla ustawodawcy - szkodliwosc spoleczna znikoma.
    Pociagowi i pasazerom tez nie zaszkodzi delikwent za bardzo. Moze by tak to
    jednak zdepenalizowac, co najwyzej obciazyc delikwenta/spadkobiercow
    kosztami leczenia oraz powstalych opoznien.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2011-06-20 19:02:33
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-06-20 20:34, SDD pisze:

> [...]
    > jednak zdepenalizowac, co najwyzej obciazyc delikwenta/spadkobiercow
    > kosztami leczenia oraz powstalych opoznien.

    ... a, bo Tobie się q... wydaje, że prawo służy jakiemuś porządkowaniu
    czegoś. U nas prawo (wymawiaj: "lewo") służy wyłącznie restrykcjom,
    czyli pozyskiwaniu kasy dla przepadzitego budżetu.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 7. Data: 2011-06-21 07:30:57
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 20 Jun 2011 20:34:32 +0200, SDD napisał(a):

    > Swoja szosa - sugestia dla ustawodawcy - szkodliwosc spoleczna znikoma.
    > Pociagowi i pasazerom tez nie zaszkodzi delikwent za bardzo

    ..pod warunkiem ze pod ten pociag nie wpadnie.
    Bo gwaltowne, awaryjne hamowanie pociagu moze juz zaszkodzic calym
    dziesiatkom pasazerow.

    --
    Mark

  • 8. Data: 2011-06-21 13:18:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 20.06.2011 20:34, SDD pisze:
    > Pociagowi i pasazerom tez nie zaszkodzi

    Zaszkodzi maszyniście. To ludzie, nie maszyny.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2011-06-22 05:38:55
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    > paragrafu jest zatrzymanie - moze sie to obronic w sadzie?
    > jaka moga przyjac linie obrony?
    > jakie macie doswiadczenia w takich sprawach?

    1. przyjac grzecznie mandat
    2. przeprosic
    3. obiecywac solenna poprawe
    4. nie przechodzic przy zamknietym slabanie (jak na przejsciu swieci sie
    czerwone swiatlo, ale nic nie jedzie - tez przechodzisz?)
    5. nie pyskowac nastepnym razem

  • 10. Data: 2011-06-22 12:09:02
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    >(jak na przejsciu swieci sie czerwone swiatlo, ale nic nie jedzie - tez
    >przechodzisz?)

    W neiktorych krjach nie jest to zadnym wykroczeniem.
    Skoro samochody moga przejezdzac przez przjscie, na ktorym pali sie zielone
    dla pieszych, a przez ktore piesi nie przechodza (gdy zjezdzaja ze
    skrzyzowania), to nie rozumiem, czemu wobec pieszych maja byc nadal
    utrzymane restrykcje.

    Pozdrawiam
    SDD