  • 1. Data: 2008-03-27 20:22:43
    Temat: Sprzedaż lokalu bez poinformowania oraz wypowiedzenia umowy najemcy.
    Od: berli <g...@v...pl>

    Witam!

    Znalazłem się w dość niecodziennej sytuacji. Szukałem wszędzie, ale
    nie spotkałem się z podobnym przypadkiem, więc postanowiłem zapytać
    tutaj.
    1,5 roku temu Podpisałem umowę najmu lokalu z przeznaczeniem na
    działalność gospodarczą ( produkcję) z firmą ( dwaj bracia)będącą
    właścicielem budynku warsztatowego.
    Umowa została zawarta na czas nieokreślony z możliwością wypowiedzenia
    z 2 miesięcznym okresem wypowiedzenia.
    Dwa dni temu dowiedziałem się, że właściciele sprzedali lokal, który
    ja obecnie zajmuję i nie raczyli mnie nawet poinformować o tym fakcie
    o rozwiązaniu umowy czy wypowiedzeniu nie wspomnę. Kompletna cisza,
    gdy nagle wchodzi facet i mówi, że jest nowym właścicielem budynku i
    zaczyna swoje prace adaptacyjno-remontowe i daje mi tydzień na
    wyprowadzkę.
    Okazuje się, że spisując umowę notarialną na sprzedaż w/w lokalu
    goście, z którymi miałem podpisaną umowę najmu lokalu zataili ją przed
    notariuszem stwierdzając, że lokal jest wolny i nowy nabywca bez
    przeszkód może wchodzić do budynku i jak to właściciel robić, co chce.
    Obecnie prowadzę w tym lokalu produkcję mam zatrudnionych ludzi
    zlecenia produkcyjne, z których muszę się wywiązać postawionych
    kilkanaście maszyn oraz ustalone terminy odbioru.
    Wszystko w jednej chwili mi się zwaliło na głowę i nie sposób tego
    odkręcić, bo nowy właściciel, choć mnie rozumie to twierdzi, że sam
    jest w podobnej sytuacji i musi zagospodarować lokal pod własną
    działalność i ruszyć za tydzień.
    Co w takim przypadku można zrobić z byłymi już właścicielami, którzy
    nie dają znaku życia i udają, że nic się nie dzieje?

  • 2. Data: 2008-03-27 20:22:44
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    berli <g...@v...pl> napisal:
    [ciach]

    Art.678 Kodeksu Cywilnego i wysylasz nabywce z jego roszczeniami
    na drzewo, a dokladniej do zbywcow. I od nich moze dochodzic
    swoich roszczen z tytulu zatajenia umowy, a ty masz swoje 2 miesiace.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2008-03-27 20:46:44
    Od: berli <g...@v...pl>

    Bardzo dziękuję za tą informację. Problem jednak tkwi w tym, że facet
    kupując budynek wiedział, że moja firma zajmuje ten lokal, ale żeby
    uniknąć problemów wymusił na zbywcach klauzulę w akcie notarialnym, że
    lokal jest wolny. Nie udowodnię mu tego, że był świadomy, że kupuje
    budynek z najemcą w środku. On twierdzi, że w papierach ma czyściutko.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-03-27 20:57:07
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik "berli" < > napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
[...]

    -----

    To jakby nie ma znaczenia.

    Art. 678. § 1. W razie zbycia rzeczy najętej w czasie trwania najmu nabywca
    wstępuje w stosunek najmu na miejsce zbywcy; może jednak wypowiedzieć najem
    z zachowaniem ustawowych terminów wypowiedzenia.

    Ty masz święte prawo prowadzić działalność a on może się sądzić z byłym
    właścicielem, że go oszukał.

    Pozdrawiam
    zenek

  • 5. Data: 2008-03-27 21:16:44
    Od: berli <g...@v...pl>

    Na logikę masz rację tyle tylko, że nowy właściciel jutro ma mi
    wyrąbać dziurę w ścianie żeby wstawić bramę. I nie interesuje go, że
    na hali będą pracownicy a temperatura na zewnątrz jest bardzo niska.
    Jakby tego było mało to jak do tego dojdzie to kurcze muszę siedzieć w
    firmie przez kilka dni i nocy, bo wszystko będzie otwarte a on
    twierdzi, że musi to zrobić żeby dostosować lokal do własnych potrzeb.
    Zabezpieczenie mojego majątku, czyli towaru jak i maszyn go nie
    interesuje, bo twierdzi, że on kupił. Chyba naprawdę będę się musiał
    ostro wziąć i zrobić z tym towarzystwem porządek. Mam nadzieję, że
    jestem na prawie w myśl tego, co piszecie i za co serdecznie dziękuję.

    Pozdrawiam!

  • 6. Data: 2008-03-27 22:07:27
    Od: "fotografffffff" <n...@n...pl>

    W razie czego dzwoń po policję i tyle.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2008-03-27 22:09:06
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Wzywaj policje.
    Zrób sobie odpis notarialny umowy najmu (na wypadek, gdyby łysole Ci zabrali
    oryginał).
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2008-03-27 22:37:56
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    berli <g...@v...pl> napisal:
    > Na logikę masz rację tyle tylko, że nowy właściciel jutro ma mi
    > wyrąbać dziurę w ścianie żeby wstawić bramę. I nie interesuje go, że
    > na hali będą pracownicy a temperatura na zewnątrz jest bardzo niska.

    Przy probie rabania wzywasz policje i zawiadamiasz, ze gosc usiluje
    wtargnac na posiadany przez Ciebie legalnie teren. W garsci masz
    umowe najmu i nie daj sie zbyc gadaniom, ze on jest wlascicielem.
    W razie potrzeby wyjedz policjantom artykulem Kodeksu Cywilnego.

    > Jakby tego było mało to jak do tego dojdzie to kurcze muszę siedzieć w
    > firmie przez kilka dni i nocy, bo wszystko będzie otwarte a on
    > twierdzi, że musi to zrobić żeby dostosować lokal do własnych potrzeb.

    Nie ma takiego prawa przed uplywem terminu wypowiedzenia.
    A propos: wreczyl Ci wypowiedzenie na pismie? Bo jak nie,
    to nie plynie okres wypowiedzenia.

    > Zabezpieczenie mojego majątku, czyli towaru jak i maszyn go nie
    > interesuje, bo twierdzi, że on kupił.

    Powtarzam: w przypadku prob wtargniecia wzywasz policje
    i zawiadamiasz o probie wlamania.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2008-03-28 04:45:01
    Od: berli <g...@v...pl>

    Serdecznie dziękuję za pomoc. Dziś nastąpi chwila prawdy po rozmowie z
    nowym właścicielem. Napiszę z wieczorka jak się wszystko skończyło.

    Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2008-03-28 08:40:44
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Przyszło mi do głowy, że na policję powinien iść juz.
    Z pisemnym (w reku, złozyć z potwierdzeniem na kopii) zawiadomieniem o podejrzeniu
    popełnienia przestepstwa przeciwko
    nowemu właścicielowi o groźbie karalnej.
    Jak do niego zadzwonią to może się zreflektuje.
    JaC

    -----