  • 1. Data: 2008-03-27 18:20:03
    Temat: GIODO
    Od: Sigma <s...@o...pl>

    Czy mógłby ktoś mi podać linka do pobrania i wydrukowania formularza GIODO?
    Chodzi mi o wystąpienie z prośbą do GIODO o spowodowanie usunięcia
    mojego numeru telefonu (którego już nie posiadam parę lat, bo umowę z
    TPSA rozwiązałam) i moich danych osobowych.

    sigma

  • 2. Data: 2008-03-27 20:16:02
    Temat: Re: GIODO
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Mar 2008, Sigma wrote:

    > Czy mógłby ktoś mi podać linka do pobrania i wydrukowania formularza GIODO?

    Mi wychodzi że nie ma.
    GIODO na własnej stronie pisze, że domaga się spełaniania wymagań KPA
    i tyle, *sprawdziłaś*? tu:
    http://www.giodo.gov.pl/
    "Biuro Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
    informuje, że udziela odpowiedzi na korespondencję, która:
    spełnia wymogi okreœlone w art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.
    kodeks postępowania administracyjnego (Tekst jednolity: Dz. U. z 2000 r.
    Nr 98, poz. 1071 ze zm.), którego brzmienie jest następujšce:
    Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi,
    jej adres i żšdanie oraz czynić zadoœc innym wymaganiom ustalonym w
    przepisach szczególnych.

    Oznacza to, że treœć kierowanej korespondencji powinna zawierać co
    najmniej wskazanie:
    osoby (imienia i nazwiska), od której pochodzš,
    adresu (kodu pocztowego, miejscowoœci, ulicy i nr domu) tej osoby,
    przedmiotu sprawy, której dotyczy."

    Wniosek (mój): nie ma innych wymogów.

    > Chodzi mi o wystąpienie z prośbą do GIODO o spowodowanie usunięcia mojego
    > numeru telefonu (którego już nie posiadam parę lat, bo umowę z TPSA
    > rozwiązałam) i moich danych osobowych.

    Różne firmy (chyba TPSA też) bardzo lubią podsuwać papierki z oddzielną
    pozycją na podawanie danych w celach *innych* niż realizacja umowy
    "tu Pan(i) też podpisze" :>
    Nie piszesz, czy już żądałaś od TPSA posunięcia w postaci zaprzestania
    rozpowszechniania danych (lub *dajesz głowę* że nigdy nie nabrałaś
    się na kiks jak wyżej), wiec uprzedzam że zgodnie z celem istnienia
    grupy podejmuję *dyskusję* na poruszony temat ;) (a nie udzielam
    porady).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-03-27 22:56:57
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Sigma pisze:
    > Czy mógłby ktoś mi podać linka do pobrania i wydrukowania formularza GIODO?

    nie ma takowego

    > Chodzi mi o wystąpienie z prośbą do GIODO o spowodowanie usunięcia
    > mojego numeru telefonu (którego już nie posiadam parę lat, bo umowę z
    > TPSA rozwiązałam) i moich danych osobowych.

    oto proponowana sciezka postepowania:
    - pismo do tpsa zlozone w dowolnym punkcie obslugi abonentow tpsa w
    sprawie udzielenia informacji, ktore opisuje art. 32 ustawy o ochronie
    danych osobowych
    - tpsa wysyla pismo z danymi konkretnej osoby, ktore przetwarza
    - ty wysylasz pismo do tpsa z zadaniem usuniecia danych osobowych ze
    wzgledu na to ze sa juz zbedne do realizacji celu, dla ktorego zostaly
    zebrane i prosisz o poinformowanie cie o tym
    - jesli tpsa napisze pismo, ze usunieto, sprawa zalatwiona, w innym
    przypadku (tj. ze nie isinieto albo nie odpowiedza) patrz ponizej:

    - 10 zl na konto giodo (czyli ud srodmiescie) + skarga na tpsa