  • 1. Data: 2008-03-27 20:47:13
    Temat: czy mozna zawrzec taka umowe ?
    Od: a...@g...com

    Witam

    Jesli ktos ma ochote pomoc rozwiazac moj problem, to prosze przeczytac
    niniejsza oferte kierowana do moich znajomych:
    http://tiny.pl/4w3v
    Jesli chodzi o moja dzialalnosc na rynkach walutowych to przyciagnela
    ona uwage juz. m.in. brytyjskiego odpowiednika polskiego Glownego
    Inspektoratu Informacji Finansowej. Instytucja ta juz raz poblokowala
    mi brytyjskie konta i prowadzila sledztwo w sprawie przelewow na nich
    realizowanych. Ostatecznie stwierdzono, ze wszystko jest ok, ale nikt
    nie zwroci mi straconych nerwow i tego, ze w zwiazku z sledztwem
    przesluchiwano moich znajomych, ktorych rachunkami zarzadzalem w mysl
    czegos podobnego jak przedstawiona wyzej oferta.

    Zanim zawre z moim znajomym umowe na podstawie przedstawionej wyzej
    oferty chcialbym miec pewnosc, ze mu NIC NIE GROZI z punktu widzenia
    prawnego. Tzn. ze jesli na jego rachunku bankowym pojawia sie przelewy
    zrealizowane w zwiazku z moja dzialalnoscia w ramach tej umowy, to
    nikt nie powie mojemu znajomemu, ze popelnil jakies przestepstwo lub
    wykroczenie. Chcialbym miec w reku cos w rodzaju interpretacji lub
    oswidczenia stosownej instytucji kompetentnej do tego, ze znajomy moj
    MOGL taka umowe zawrzec i w radzie czego ta interpretacja rozwiazywac
    watpliwosci niekompetentnych pracownikow polskiego wymiaru
    sprawiedliwosci.

    Czy jest cos takeigo mozliwe? Jesli tak, to gdzie powinienem sie udac?
    Czy - jesli zadna panstwowa instytucja nie zajmuje sie czyms takim -
    moge pojsc do byle jakiej kancelarii adwokackiej i poprosic o
    napisanie opini w tej sprawie i te opinia pozniej probowac sie
    "bronic"?

  • 2. Data: 2008-03-27 21:32:44
    Temat: Re: czy mozna zawrzec taka umowe ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    Na pierwszy rzut oka nie można, albowiem wyczerpujesz znamiona przestępstwa
    karnego-skarbowego z art. 55 kks.

  • 3. Data: 2008-03-27 21:47:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    a...@g...com wrote:

    Spam w czystej postaci.

  • 4. Data: 2008-03-27 21:51:02
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 27 Mar 2008 13:47:13 -0700 (PDT), a...@g...com
    napisał(a):

    > Czy jest cos takeigo mozliwe? (...)

    Dowiedz się co znaczy firmanctwo.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2008-03-28 01:56:28
    Od: a...@g...com

    > Na pierwszy rzut oka nie można, albowiem wyczerpujesz znamiona przestępstwa
    > karnego-skarbowego z art. 55 kks.

    Ten artykul tutaj nie dziala, bowiem podatek od zyskow kapitalowych
    jest LINIOWY i nie "narażam Skarbu Państwa lub jednostki samorządu
    terytorialnego na uszczuplenie podatku,". Slowo "firmanctwo" tez tutaj
    nijak pasuje.

    Prosilbym o odpowiedz na pytanie gdzie moglbym uzyskac stosowna
    interpretacje tak, zeby moi klienci (i post ten nie zostal napisany po
    to zeby "Witek" znalazl sie wsrod nich) mieli pewnosc, ze nie zostana
    pociagnieci do odpowiedzialnosci za przestepstwo lub pomocnictwo w
    przestepstwie

  • 6. Data: 2008-03-28 02:09:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    a...@g...com wrote:

> [...]
    > to zeby "Witek" znalazl sie wsrod nich) mieli pewnosc, ze nie zostana
    > pociagnieci do odpowiedzialnosci za przestepstwo lub pomocnictwo w

    oczywiscie, że się nie znajdę.
    Po jakiego grzyba miałbym się dzielić tym co mogę sam zarobić.

  • 7. Data: 2008-03-28 09:42:30
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 27 Mar 2008 18:56:28 -0700 (PDT), a...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    > jest LINIOWY i nie "narażam Skarbu Państwa lub jednostki samorządu
    > terytorialnego na uszczuplenie podatku,". Slowo "firmanctwo" tez tutaj

    Owszem, pasuje, bo rozpatrujesz tylko jedną stronę medalu jaką jest podatek
    od zysków kapitałowych. Druga strona medalu to początek wspomnianego
    artykułu kks:

    " Podatnik, który w celu zatajenia prowadzenia działalności gospodarczej na
    własny rachunek lub rzeczywistych rozmiarów tej działalności (...) "

    Konto u brokera walutowego jest na osobę X, pieniądze dajesz osobie X żeby
    de facto wpłaciła je na swoje konto. Formalnie ZARZĄDZASZ potem tymi
    pieniędzmi w imieniu X, czyli wykonujesz pracę za jaką powinieneś otrzymać
    wynagrodzenie.

    Ja to widzę tak.

    - masz 100000 zł
    - dajesz te 100 tys. zł osobie X i dalej tak jak w Twoim opisie,

    ale w międzyczasie:

    - osoba X płaci 18766,70 zł podatku od darowizny

    - de facto wpłacasz do brokera kwotę 81233,30 zł, z której w wyniku tego że
    znasz się na forexie PO ROKU robi się np. 200 tysięcy złotych

    Wypłacacie tą kwotę i teraz tak:

    - podatek należny to 19% od zysku, czyli 19% * 118766,70 zł = 22565,67 zł;
    ten podatek płaci X

    - do wypłaty pozostaje 177434,33 zł, z czego:
    * Ty zabierasz 90% czyli 159690,90 zł
    * osoba X bierze 10% czyli 17743,43 zł

    Jednak te 177 tysięcy posiada osoba X, i teraz cała sprawa polega na tym, w
    jaki sposób ujawnisz przed urzędem skarbowym sposób w jaki zarządzałeś tymi
    pieniędzmi. Od tego zależy ile podatku zapłacisz TY od tych 159690,90 zł.

    1) Jeżeli zarządzałeś nimi jako osoba fizyczna w ramach jakiejś usługi
    świadczonej na rzecz X, to zapłacisz 49842,45 zł podatku PIT, czyli de
    facto z tych początkowych 100 tysięcy TY zarobisz "na czysto" 9848,45 zł.

    2) Jeżeli zarządzałeś nimi w ramach prowadzonej działalności gospodarczej
    jednoosobowej opodatkowanej CIT 19% liniowym, to zapłacisz 30341,27 zł,
    czyli de facto z tych początkowych 100 tysięcy TY zarobisz "na czysto"
    29349,63 zł.

    3) Jeżeli zarządzałeś nimi w ramach koleżeńskiej przysługi, a X teraz
    daruje Ci tą kwotę, to zapłacisz podatek od darowizny w wysokości 30704,88
    zł, czyli de facto z tych początkowych 100 tysięcy TY zarobisz "na czysto"
    28986,02 zł.

    I dopiero w takim toku wypadków wszystko będzie full legal. Wynika to z
    tego, że X nie ma pieniędzy a musi je mieć, żebyś miał czym zarządzać, więc
    Ty musisz mu je podarować. Powyższe wyliczenia są bardzo "w przybliżeniu",
    pozatym nie uwzględniałem kwot wolnych.

    Można jeszcze zrobić tak, że będziesz działał bez żadnych podatków i wtedy
    zarobisz 59690,90 zł :) Ale po kilku takich wypadkach US się dowie i
    zapłacisz dużo, oj dużo :))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl