  • 1. Data: 2008-03-27 19:59:45
    Temat: Tylko spokojnie: przekształcenie umowy na czas nieokreślony a wypowiedzenie [Orange]
    Od: Jim <j...@w...pl>

    Witam,

    Po pierwsze nie chciałbym rozpętać na grupie kolejnej nic nie
    wnoszącej "dyskusji", lecz prosiłbym o opinię osoby znające się na
    prawie o komentarz, który pozwoliłby mi zrozumieć w jakiej znalazłem się
    sytuacji.

    Przekopałem się przez grupę i po zapoznaniu się, szczególnie z gorącą
    dyskusją na temat "[CYFRA+] Czy umowa może PRZECZYĆ LOGICE ???",
    pogodziłem się z faktem że mimo, iż umowa jest na czas określony to i
    tak należy ją wypowiedzieć z zachowaniem odpowiedniego okresu
    wypowiedzenia o ile tak stanowi jej treść. Moje dotychczasowe rozumienie
    prawa podpowiadało mi (błędnie) że umowa kończy się gdy upływa jej
    termin a aby tak się nie stało potrzebne są jakieś orzeczenia woli
    obydwu stron.

    Pytanie jest trochę innej natury:
    Jeżeli w dniu 2008.02.27 dostarczyłem operatorowi dyspozycję
    nieprzedłużania umowy to umowa ta ulegnie w ogóle rozwiązaniu czy nie?
    No bo formalnie to chyba nie mogłem złożyć takiej dyspozycji ze względu
    na paragraf 20 pkt 9 regulaminu (brak pełnego okresu), ale z drugiej
    strony złożyłem dyspozycję jej nieprzedłużania a nie wypowiedzenia co
    jest bez sensu w przypadku umowy na czas nieokreślony (w jaki ta się
    przekształci z dniem 2008.03.15)

    Przestawiając się na nowy tor myślenia to 2008.02.27 powinienem złożyć
    wypowiedzenie umowy na czas nieokreślony która powstanie z
    przekształcenia umowy na czas określony (z dnia 2006.03.15) ze skutkiem
    prawnym na koniec okresu rozliczeniowego przypadającego po okresie w
    którym pismo wpłynie do Operatora tj. na dzień 2008.04.18.

    Informacje:
    ------------
    a)Umowa zawarta na czas określony 24 miesiące w dniu 2006.03.15
    Regulamin z dnia 19.09.2005 reguluje kwestie:

    § 14 Czas trwania umowy
    3. Umowa zawarta na czas określony przekształca się, po upływie
    czasu na jaki została zawarta, w umowę na czas nieokreślony,
    chyba że Abonent złożył dyspozycję nieprzedłużania umowy ponad
    okres na jaki została zawarta.

    § 20 Wypowiedzenie, rozwiązanie i wygaśnięcie umowy
    9. Abonent może dostarczyć Operatorowi w każdym czasie przed upływem
    okresu, na który umowa została zawarta, z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia, trwającego co najmniej jeden pełny okres
    rozliczeniowy, dyspozycję nieprzedłużania umowy.

    b) Dyspozycja o nie przedłużaniu umowy złożona dnia 2008.02.27

    c.)Rejestr klauzul zabronionych: Sygn. akt XVII AmC 67/06 (niestety?
    nieruchomości)
    "Umowa zostaje zawarta na okres ...Roku tj. do dnia...2006 r.
    Po upływie tego terminu umowa ulega automatycznemu przedłużeniu
    na czas nieoznaczony (...), chyba, że strony postanowią inaczej"

    Pozdrawiam,
    Jim

    Ps. Co sobie myślę o operatorach i takich umowach nie powiem. A myślę
    bardzo brzydko.