eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedawca a wymiana wadliwego produktu › Sprzedawca a wymiana wadliwego produktu
  • Data: 2006-11-29 21:38:15
    Temat: Sprzedawca a wymiana wadliwego produktu
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Wkleję poniżej całą dotychczasową korespondencję ze sklepem, z niej
    można bez problemu wywnioskować kontekst:

    >>> >>> Dokładnie szóstego listopada kupiłem monitor Samsung 215TW osobiście w
    >>>>>> sklepie przy ul. Dembińskiego. Monitor był testowany na miejscu,
    >>>>>> stwierdzono jeden wadliwy subpiksel (z tym się nie spieram), i z
    >>>>>> takimi stwierdzonymi wadami został kupiony. W domu okazało się, że
    >>>>>> uszkodzona jest również podstawa, a dokładniej regulacja odchylenia
    >>>>>> ekranu od pionu (ekran opada do najniższej możliwej pozycji).
    >>>>>> Rozmawiałem o tym z jednym z pracowników waszego biura dzień później,
    >>>>>> i stwierdził on, że mam się z tym problemem udać do serwisu Samsunga,
    >>>>>> i wymiana w sklepie nie przysługuje.
    >>>>>>
    >>>>>> Niedługo mija miesiąc od zakupu, a ja zapoznałem się z informacjami ze
    >>>>>> stron Federacji Konsumentów sformułowanych w oparciu o ustawę o
    >>>>>> szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu
    >>>>>> cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176).
    >>>>>> Można się z nimi zapoznać na następujących stronach:
    >>>>>> http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=417
    >>>>>> http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=390
    >>>>>>
    >>>>>> Wynika z nich nie tylko to, że bezprawne jest odsyłanie mnie w tym
    >>>>>> przypadku prosto do serwisu gwaranta, ale również to, że mam ustawowo
    >>>>>> zagwarantowaną możliwość wymiany wadliwego produktu _u sprzedawcy_ w
    >>>>>> ciągu dwóch miesięcy od stwierdzenia wady, a dwóch _lat_ od daty
    >>>>>> wydania produktu. Innymi słowy, regulamin sklepu zawarty na stronie
    >>>>>> sirius.pl jest niezgodny z aktualnie obowiązującym prawem.
    >>>>>>
    >>>>>> Na fakturze VAT jako sprzedawca figuruje Sirius.pl, oddział w
    >>>>>> Warszawie.
    >>>>>>
    >>>>>> W oparciu o wyżej wymienione artykuły sądzę, że mam prawo domagać się
    >>>>>> wymiany monitora na w pełni sprawny egzemplarz na miejscu w Warszawie,
    >>>>>> bez wysyłania sprzętu do głównego oddziału firmy w Wadowicach.
    >>>>>
    >>>>> Poprosze numer zamówienia.
    >>>>
    >>>> Nie było nigdy numeru zamówienia, ponieważ monitor był kupiony osobiście
    >>>> w oddziale przy ul. Dembińskiego bez wcześniejszego zamówienia przez
    >>>> internet. Posiadam za to fakturę VAT o numerze *tu numer faktury* wystawioną
    >>>> przez Sirius.pl Sp. z.o.o. z adresem w Warszawie.
    >>>
    >>> Odstawił Pan monitor do serwisu Samsunga ?
    >>
    >> Jak dotąd nie. W ogóle nie był ruszany.
    >
    > Może Pan przyniesc monitor do nas, a my go wyslemy do serwisu Samsunga. Nie
    > widze mozliwosci wymiany tego monitora na nowy lub jego zwrotu.

    Generalnie w tym momencie pytanie brzmi: czy racja na pewno stoi po
    mojej stronie, i czy sklep ma prawo zaproponować takie rozwiązanie?

    Chodzi o to, że w oddziale przy ul. Dembińskiego na pewno mają
    przynajmniej jeden egzemplarz tego monitora na stanie i z prostą wymianą
    raczej nie byłoby problemu.

    --
    PaRaGaS /\/\
    gg: 1184355 =(~.~=) http://www.last.fm/user/PaRaGaS
    tlen: paragas | \ www.paragas.glt.pl
    paragas na gmail com (__)_)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1