  • 21. Data: 2017-09-14 09:31:41
    Temat: Re: Sprzdaż mieszkania - wymeldowanie
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-14 o 09:20, Wojtek pisze:

    > To należy do właściciela mieszkania a nie do zameldowanego. Właściciela
    > mieszkania można zweryfikować na podstawie księgi wieczystej.

    skoro jest jednak podejrzenie, ze jest lokatorem, a jako lokator
    ruchomości ma we władaniu.... Przecież wg niektórych komornik ma nie
    badać kto jest właścicielem.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 22. Data: 2017-09-14 09:50:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-14 o 09:26, Wojtek pisze:

    > A gdyby w akcie notarialnym umieścić uwagę, że:
    > 1. sprzedający zobowiązuje się do wymeldowania w ciągu n-dni od daty
    > wpływu pieniędzy na konto sprzedającego

    Jak nie ma ustanowionej kary umownej, to jest to tylko pusty zapis.

    > 2. w przypadku nie wywiązania się z obowiązku w p.1 sprzedający wyraża
    > zgodę na wymeldowanie go przez kupującego

    Czyli ustanowienie pełnomocnika do wymeldowania w imieniu sprzedającego?
    Nie wiem, jak na to by zareagował urząd :)

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2017-09-14 09:55:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-14 o 09:31, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > skoro jest jednak podejrzenie, ze jest lokatorem, a jako lokator
    > ruchomości ma we władaniu.... Przecież wg niektórych komornik ma nie
    > badać kto jest właścicielem.

    Tutaj meldunek o niczym nie świadczy. "Podejrzenie" że dłużnik gdzieś
    mieszka występuję w wielu przypadkach, i wcale nie musi wynikać z
    meldunku. Wielokrotnie zajmuje się rzeczy w lokalach, w których dłużnik
    mieszka, a nie jest zameldowany, jak i wielokrotnie zdarza się, że pod
    adresem zameldowania widać, że dłużnik już tam nie mieszka. Skoro
    wierzyciel wskazuje jakiś adres, to komornik tam przychodzi. W przypadku
    moich dłużników jak okazywało się, że pod tym adresem mieszka ktoś
    zupełnie inny, to nikt niczego nie zajmował, bo po co. Zameldowanie, w
    przypadku braku zamieszkiwania, nie implikuje żadnego władztwa na
    rzeczami w lokalu.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2017-09-14 10:04:18
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-14 o 09:50, Liwiusz pisze:

    > Czyli ustanowienie pełnomocnika do wymeldowania w imieniu sprzedającego?
    > Nie wiem, jak na to by zareagował urząd :)

    Pełnomocnictwo poświadczone notarialnie (w umowie kupna-sprzedaży). To
    słabe pełnomocnictwo?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 25. Data: 2017-09-14 10:07:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-14 o 10:04, Wojtek pisze:

    > Pełnomocnictwo poświadczone notarialnie (w umowie kupna-sprzedaży). To
    > słabe pełnomocnictwo?

    Nie chodzi o formę pełnomocnictwa, bo te formalnie może być (art. 33
    kodeksu postępowania administracyjnego), tylko o opór materii
    urzędniczej, bo przypadek zapewne nietypowy.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2017-09-14 10:21:46
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No to udowodnij.
    Najpierw zajmiemy i zlicytujemy, a później udowodnij lub się skarż.
    I nie opowiadaj bajek, że wierzyciele coś wskazują, bo w 99,9% przypadków to komornik
    poszukuje majątku (owszem na standardowe zlecenie wierzyciela, za opłatą ok. 80 zł).

    -----
    > widać, że dłużnik już tam nie mieszka.
    > Skoro wierzyciel wskazuje jakiś adres, to komornik tam przychodzi.
    [...]

  • 27. Data: 2017-09-14 10:22:23
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ale Ty jesteś pie....nięta ;-))

    -----

  • 28. Data: 2017-09-14 10:23:29
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A komornik jest od badania, Ty to masz humor w odcinkach ;-)))))

    -----

  • 29. Data: 2017-09-14 10:24:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-14 o 10:21, ąćęłńóśźż pisze:
    > No to udowodnij.

    W razie czego można udowodnić.

    > Najpierw zajmiemy i zlicytujemy

    Nie tak to jest.

    > I nie opowiadaj bajek, że wierzyciele coś wskazują, bo w 99,9% przypadków to
    komornik poszukuje majątku (owszem na standardowe zlecenie wierzyciela, za opłatą ok.
    80 zł).

    Nawet w wysokości opłaty się jebnąłeś. A poszukiwanie majątku polega po
    prostu na powysyłaniu zapytań, a nie chodzeniu po obcych ludziach i
    zajmowaniu.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2017-09-14 10:25:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-14 o 10:23, ąćęłńóśźż pisze:
    > A komornik jest od badania, Ty to masz humor w odcinkach ;-)))))

    Jest od zajmowania rzeczy będących we władaniu dłużnika. Z tego wynika
    prosty (choć za trudny dla ąckiego) wniosek, że to, co komornik bada, to
    fakt władania (ale nie własności).

    --
    Liwiusz