  • 11. Data: 2017-09-13 18:05:02
    Temat: Re: Sprzdaż mieszkania - wymeldowanie
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No wiesz, jesteś Liwiuszu zameldowany jak wiemy pod adresem pl. Defilad 1A, nie
    płacisz długów i przychodzi do Ciebie komornik (czynności terenowe ze ślusarzem i
    asystą policji) zarekwirować wszystko: szafy, pawlacze, wannę, umywalkę, ...

    -----

  • 12. Data: 2017-09-13 18:38:08
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-09-13 o 17:02, Liwiusz pisze:

    > Co ma bycie zameldowanym do bycia lokatorem?

    Skoro nie jest właścicielem a ma prawo mieszkać to jest lokatorem.

    > Fakt, jak trafi na takiego głupiego kupującego jak t-1, to się okaże, że
    > t-1 kupi mieszkanie bez meldunku, ale z lokatorem :)

    Coś ci się pomerdało. To ty byłbyś kupcem.

  • 13. Data: 2017-09-13 22:17:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-09-17 o 13:20, Liwiusz pisze:

    > Tak jest.

    Nie chce mi się szukać, ale z tego co pamiętam, to da się, ale po 6
    miesiącach. Przy czym odkąd zameldowanie przestało być równoważne z
    prawem pobytu w lokalu, to zasadniczo nie ma to większego znaczenia
    praktycznego.

  • 14. Data: 2017-09-13 22:45:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/13/2017 4:49 PM, t-1 wrote:
    > Jest przyjęte, że do notariusza przynosi się zaświadczenie z Urzędu o
    > braku osób zameldowanych wystawione w dniu podpisania aktu notarialnego.

    Które się pozyskuje od tej samej panienki z okienka ktorą minutę później
    prosi się o zameldowanie ponowne z powodu rozmyślenia. Kilka lat temu
    taki numer wyczytałem w gazecie.

  • 15. Data: 2017-09-13 22:52:28
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-13 o 18:38, t-1 pisze:

    > Skoro nie jest właścicielem a ma prawo mieszkać to jest lokatorem.

    > Coś ci się pomerdało. To ty byłbyś kupcem.

    Sprawdż może sobie hipotekę.

    --
    animka

  • 16. Data: 2017-09-13 23:36:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-13 o 18:05, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    asystą policji) zarekwirować wszystko: szafy, pawlacze, wannę, umywalkę, ...

    Przychodzi, widzi, że nie mieszkam, odchodzi.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2017-09-13 23:38:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Skoro nie jest właścicielem a ma prawo mieszkać to jest lokatorem.

    Powtórzę pytanie - co ma do tego meldunek? Bo to, czy ma prawo mieszkać,
    to musi wynikać z czegoś innego niż meldunek, ponieważ meldunek jest
    wtórny do posiadania prawa do mieszkania, a nie na odwrót.

    > Coś ci się pomerdało. To ty byłbyś kupcem.

    Nic mi się nie pomerdało. Sam napisałeś:

    "Zapytaj się kupującego, czy jest na tyle durny, że kupi mieszkanie z
    lokatorem. "

    Co oznacza, że jesteś na tyle durny, że utożsamiasz "lokatora" z
    istnieniem meldunku.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2017-09-13 23:38:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nie chce mi się szukać, ale z tego co pamiętam, to da się, ale po 6
    > miesiącach.

    Znów pewnie opierasz się na jakichś dawnych, albo nieistniejących
    przepisach, jak ci się to ostatni często zdarza :)

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2017-09-14 09:20:18
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

> [...]
    asystą policji) zarekwirować wszystko: szafy, pawlacze, wannę, umywalkę, ...

    To należy do właściciela mieszkania a nie do zameldowanego. Właściciela
    mieszkania można zweryfikować na podstawie księgi wieczystej.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 20. Data: 2017-09-14 09:26:38
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-13 o 16:49, t-1 pisze:

    > Zapytaj się kupującego, czy jest na tyle durny, że kupi mieszkanie z
    > lokatorem.

    A gdyby w akcie notarialnym umieścić uwagę, że:
    1. sprzedający zobowiązuje się do wymeldowania w ciągu n-dni od daty
    wpływu pieniędzy na konto sprzedającego
    2. w przypadku nie wywiązania się z obowiązku w p.1 sprzedający wyraża
    zgodę na wymeldowanie go przez kupującego

    Czy to ma sens? czy to by przeszło? Jakie są tego wady?

    Pozdrawiam,
    Wojtek