  • 1. Data: 2003-06-23 08:57:10
    Temat: Sprawdzenie zawartosci podczas odbioru paczki
    Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl>

    Mam takie pytanie : jak to jest w swietle prawa z przesylkami ktore
    zawieraja cos innego niz powinny. Np ktos mial przyslac telewizor a dostalo
    sie paczke cegiel.
    No i teraz : czy istnieje mozliwosc sprawdzenia zawartosci przy kurierze ?
    Jezeli w srodku jest cos innego to mozna nie odbierac ?

    te pytania dotycza ogolnie dwoch przypadkow : poczty i firm kurierskich
    (stolica, servisco itp)

    Fantom

  • 2. Data: 2003-06-23 16:13:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Generalnie przewoźnik odpowiada za dostarczenie w całości powierzonej mu
    przesyłki. A zatem jego nie interesuje, co tam jest w środku. Stąd też z
    reguły poczta i inni przewoźnicy nie zezwalają na zajrzenie do wnętrza bez
    uiszczenia należności pobrania (bo pewnie Ci o to chodzi). Z tego co wiem,
    to bodaj wszyscy poza pocztą spedytorzy za zgodą nadawcy umożliwiają jednak
    sprawdzenie przesyłki, ale szczegółów, to musiałbyś szukać już u nich.
    Możliwość taka jest, ale nie wiem, na jakich warunkach.

  • 3. Data: 2003-06-23 19:08:58
    Od: Kami <K...@j...net>

    W przypadku Poczty Polskiej zaglądać nie można. Jedyny przypadek, kiedy
    można pobraniową przesyłkę obejrzeć przed opłaceniem to sytuacja, kiedy
    opakowanie jest uszkodzone (wtedy otwiera się przesyłkę komisyjnie, przy
    pracowniku poczty), ewentualnie kiedy paczka przychodzi z takim
    protokołem mówiącym o tym, że opakowanie wcześniej było uszkodzone. W
    inneych przypadkach trzeba brać to, co zostało przysłane. To kwestia
    swego rodzaju zaufania do nadawcy.

    --
    Kami
    ____________________________

  • 4. Data: 2003-06-24 00:38:09
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <4...@j...j
    asien.net>, Kami wrote:
> [...]
    > protokołem mówiącym o tym, że opakowanie wcześniej było uszkodzone. W
    > inneych przypadkach trzeba brać to, co zostało przysłane. To kwestia

    Niezupełnie, a raczej z małą poprawką: co do tego że przed opłatą się
    zwykle nie da zajrzeć to powszechnie wiadomo, ale też nikt nam nie każe
    mieć zaufania do nadawcy a paczkę można i na ogół nie ma z tym problemów
    otworzyć w obecności kuriera lub pracownika poczty już po zapłacie. Jeśli
    coś jest wtedy nie tak, to sporządza się protokół. Taki protokół znacznie
    ułatwi późniejsze dochodzenie ewentualnych roszczeń.

    --
    Marcin