  • 1. Data: 2003-06-23 06:52:04
    Temat: Intercyza a nowy dom
    Od: "Pracus24" <2...@p...gazeta.pl>

    Witam,

    Pare lat temu, gdy zakladalem 1-osobowa dzialalnosc gospodarcza,
    ustanowilismy z zona rozdzielnosc majatkowa, aby ulatwic mi zaciagniecie
    kredytu.

    Obecnie koncze budowe domu i zona nalega, aby dom wylaczyc z rozdzielnosci.
    Nadmieniam, iz zona nie pracuje - zajmuje sie rodzina - a dom powstal
    wylacznie z wypracowanych przeze mnie srodkow.

    Z zona jestesmy w bardzo dobrych stosunkach i w zasadzie nie widze
    przeciwskazan w wylaczeniu nowego domu z rozdzielnosci. Ale - jak wiadomo -
    w zyciu roznie bywa.

    Co radzicie? Czy "wylaczenie" elementu majatku z rozdzielnosci
    mozna np. obwarowac okreslonymi warunkami?

    Pracus

  • 2. Data: 2003-06-23 07:40:19
    Temat: Re: Intercyza a nowy dom
    Od: "Luiza Groeneveld" <l...@h...com>

    "Pracus24" <2...@p...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > Nadmieniam, iz zona nie pracuje - zajmuje sie rodzina - a dom powstal
    > wylacznie z wypracowanych przeze mnie srodkow.

    Zona nie pracuje zawodowo, ale zajmowanie sie domem i rodzina to tez
    chyba praca ? I na dodatek nie od-do...prawda ? Zona korzysta z Twoich
    pieniedzy, ale Ty korzystasz z jej pracy...

    Pozdrawiam-Luiza.

    P.S. Moi znajomi sa w podobnej sytuacji i maz mowi zawsze, ze jego zona
    pracuje na kilku etatach.

  • 3. Data: 2003-06-23 07:57:34
    Od: "Pracus24" <2...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Luiza Groeneveld" <l...@h...com> napisał w
    wiadomości news:D9yJa.354605$122.31840265@amsnews02.chello.com.
    ..

    > Zona nie pracuje zawodowo, ale zajmowanie sie domem i rodzina to tez
    > chyba praca ? I na dodatek nie od-do...prawda ? Zona korzysta z Twoich
    > pieniedzy, ale Ty korzystasz z jej pracy...

    Nie neguje tego. Dlatego wyraznie nadmienilem, ze zona zajmuje sie rodzina.

    Interesuje mnie prawne rozwiazanie problemu - w jaki sposob wylaczyc dom z
    rozdzielnosci, aby - w razie czego - nikt nie byl na tym stratny.

    Pracus

  • 4. Data: 2003-06-23 10:02:09
    Od: "Sabina" <b...@o...pl>

> [...]
    > Co radzicie? Czy "wylaczenie" elementu majatku z rozdzielnosci
    > mozna np. obwarowac okreslonymi warunkami?

    No więc chcesz się z nią podzielić tym co wspólnie wypracowaliście? Czy też
    chcesz obwarować warunkami - że w razie czego - to jednak nic nie
    dostanie....

  • 5. Data: 2003-06-23 10:47:48
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Pracus24" <2...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Interesuje mnie prawne rozwiazanie problemu - w jaki sposob wylaczyc dom z
    > rozdzielnosci, aby - w razie czego - nikt nie byl na tym stratny.

    to jest nieruchomość i nie mozna wnieśc do majątku wspólnego pod warunkiem
    lub z zastrzżeniem.
    możesz co najwyżej darować żonie połowę czyli udział 1/2 ale to marna
    możliwośc,
    bo darowizna może byc odwołana tylko w bardzo szczególnych okolicznościach.
    Zreszta cały temat jest bardzo wątpliwy moralnie
    i doradzałby wniesienie domu do majątku wspólnego.
    Tak się godzi i taka chyba jest niepisana umowa bo rozdzielnośc miała inne
    cele niz
    pozbawienie bezpieczeństwa twojej żony,

    pzdr,
    JarekM,
    leń

  • 6. Data: 2003-06-23 11:56:10
    Od: "Pracus24" <2...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał

    > to jest nieruchomość i nie mozna wnieśc do majątku wspólnego pod warunkiem
    > lub z zastrzżeniem.

    Dziekuje za pierwsza *konkretna* odpowiedz.

    Pracus

  • 7. Data: 2003-06-23 12:34:26
    Temat: Odp: Intercyza a nowy dom
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Jarosław Matejczuk <j...@j...net> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych
    napisał:4CC40F9F423ADA44B33E2E6448A20921E0A099@jplwa
    nt003.jasien.net...
    > to jest nieruchomość i nie mozna wnieśc do majątku wspólnego pod warunkiem
    > lub z zastrzżeniem.

    a z jakich nakładów finansowych wybudowano tą nieruchomość? i czy nie była
    budowana w trakcie wspólności majątkowej ? co obejmuje podpisana umowa w
    swej treści? czy wynagrodzenie ,dochody wchodzą w skład wyodrębnionego
    majątku art.32 ? zastanowiłabym się nim udziele bezwzglednie odpowiedzi
    ...sprawy majątkowe to nie takie proste w czasie gdy dochodzi do procesu
    sądowego

    > możesz co najwyżej darować żonie połowę czyli udział 1/2 ale to marna
    > możliwośc,

    dlaczego darować ? czy umowa dot. tylko kredytu i firmy ? a co dochodami
    zgodnie z art,32 czyli tzw.zarobkiem który wchodzi w skład majątku wspólnego
    ?

> [...]
    > i doradzałby wniesienie domu do majątku wspólnego.
    > Tak się godzi i taka chyba jest niepisana umowa bo rozdzielnośc miała inne

    i myśle, że to jest słuszne w opisanej sprawie

    Sandra

  • 8. Data: 2003-06-23 17:33:15
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Sandra" <S...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > dlaczego darować ? czy umowa dot. tylko kredytu i firmy ? a co dochodami
    > zgodnie z art,32 czyli tzw.zarobkiem który wchodzi w skład majątku

    każda sprawe można skomplikować,
    ja zakładam, że jak ktoś pisze o intercyzie to wie o czym pisze i jest to
    najprostszy jej typ czyli całkowita rozdzielność
    zą sfraza o firmie i kredycie jak wynika z treści pytania dotyczyła powodu
    i to dawno temu,
    no ale nominalnie to faktycznie bez pełnego dossier nic nie mozna
    powiedziec na pewno,
    tylko wtedy będziesz miała pełna skrzynkę tekstów od wszystkich
    poszkodowanych internautów,

    pozdrawiam
    JarekM

  • 9. Data: 2003-06-23 21:09:04
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Jarosław Matejczuk <j...@j...net> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych
    napisał:4CC40F9F423ADA44B33E2E6448A20921E14154@jplwa
    nt003.jasien.net...

    > każda sprawe można skomplikować,

    w większości na salach sądowych sprawy majątkowe są komplikowane przez
    strony stąd moje dodatkowe pytania dla zainteresowanego celem
    przeanalizowania faktycznej sytuacji i nie musi informowac o detalach na
    grupie

    > tylko wtedy będziesz miała pełna skrzynkę tekstów od wszystkich
    > poszkodowanych internautów,

    przy dokładnym opisaniu sprawy mysle ,że i to nie byłoby kłopotem jesli
    potrafiłabym pomóc to czemu nie?

    Sandra