  • 21. Data: 2018-04-28 23:47:41
    Temat: Re: Sprawa Alfiego Evansa
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

    > Jestem zrozpaczona tym faktem.
    > Ciekawa jestem dlaczego rodzice poszli na współpracę ze szpitalem,
    > raptem zaczęło być im wszystko jedno. Lekarze powinni iść do paki.

    A to _lekarze_ walczyli przed sądem o prawo do odłączenia aparatury
    mechanicznie wspomagającej oddychanie? Chcesz opierdalać to opierdalaj
    precyzyjnie.

    W Polsce w NFZ pracują urzędnicy czy lekarze?

    Dla mnie tam były dwie kwestie:
    a) prawa tego szpitala (każdego szpitala NHS) do odłączenia wspomagania oddychania
    b) zakaz przewiezienia do innego szpitala z leczeniem już nie na koszt NHS

    Życie ludzkie jest ponoć bezcenne ale budżet NFZ/NHS jest ograniczony.
    Gdzieś kołdry zabraknie ale mogło zbraknąć mniej kurewsko IMHO.

    --
    A. Filip

  • 22. Data: 2018-04-29 01:46:20
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-04-28 o 23:47, A. Filip pisze:

> [...]
    > b) zakaz przewiezienia do innego szpitala z leczeniem już nie na koszt NHS

    Już czekały samochody i samolot z Rutkowskim. Już czekał też transport
    dla dziecka do Włoch itd.

    > Życie ludzkie jest ponoć bezcenne ale budżet NFZ/NHS jest ograniczony.
    > Gdzieś kołdry zabraknie ale mogło zbraknąć mniej kurewsko IMHO.

    Papież nie dpmagał się od szpitala żadnych pieniędzy.

    Przeczytaj czyjąś opinię w tej perfidnej sprawie:

    Krzysztof Bosak w rozmowie z radiomaryja.pl tak skomentował śmierć
    Alfiego: - Szpital realizował coś, co w języku angielskim nazywa się
    end-of-life care. Celem tego planu tak naprawdę nie było podtrzymanie
    życia i ochrona zdrowia pacjenta, ale zabicie go. (...) To dziecko
    zostało poddawane kuracji osłabiającej poprzez odłączenie wsparcia
    oddychania, nieodżywianie, utrudnianie rodzicom kontaktu z nim i opieki.
    Zatem celowo doprowadzono dziecko do śmierci. W świetle moralności
    katolickiej, to, co zrobił szpital w Anglii jest zabójstwem.

    żeby was...

    http://www.se.pl/wiadomosci/swiat/alfie-evans-zostal
    -zamordowany-szokujace-slowa_1051997.html

    --
    animka

  • 23. Data: 2018-04-29 10:55:40
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

> [...]
    > oddychania
    > b) zakaz przewiezienia do innego szpitala z leczeniem już nie na koszt NHS

    Wydaje mi się, ze zapomniałeś o ważnej kwesti:
    prawie dziecka do mamy i taty.
    To podstawowe prawo człowieka.
    Strasburg powinien się tym zainteresować,
    bo nie wydali dzieciaka rodzicom.
    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 24. Data: 2018-04-29 16:40:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    >A to _lekarze_ walczyli przed sądem o prawo do odłączenia aparatury
    >mechanicznie wspomagającej oddychanie? Chcesz opierdalać to
    >opierdalaj
    >precyzyjnie.

    Ponoc lekarze

    >W Polsce w NFZ pracują urzędnicy czy lekarze?
    >Dla mnie tam były dwie kwestie:
    >a) prawa tego szpitala (każdego szpitala NHS) do odłączenia
    >wspomagania oddychania

    Takie rzeczy sie zdarzaly, najczesciej chyba w USA, ale zawsze
    argumentowano pieniedzmi, a nie dobrem pacjenta.
    Ewentualnie dobrem innych pacjentow - jak jednego bedziemy trzymac, to
    dla innych pieniedzy zabraknie.

    Przy czym ... nie wiem jak w UK, u nas by sie szpital chyba ucieszyl -
    jest pacjent - sa pieniadze.
    No chyba, ze sie NFZ zabezpieczyl i placi od planowego czasu choroby.

    Szpitale w USA pierunsko drogie ... IMO respirator nie jest taki
    drogi, wypozyczyc, wypisac i niech rodzice sami dbaja, aby im pradu
    nie zabraklo ...

    >b) zakaz przewiezienia do innego szpitala z leczeniem już nie na
    >koszt NHS

    Ciagle "dla dobra pacjenta".

    >Życie ludzkie jest ponoć bezcenne ale budżet NFZ/NHS jest
    >ograniczony.

    Tylko ze to juz nie mialo NHS nic kosztowac.

    Nie wiem jakie zwyczaje w UK, ale u nas ... jakby wypisali za
    szpitala, to nie widze problemow z wywiezieniem za granice na
    leczenie.
    Chyba, ze szpital by oponowal przeciw wypisaniu - "dla dobra pacjenta"
    jak najbardziej moglby, ale w sytuacji, gdy chca go zabic - kuriazalne
    by to bylo.

    >Gdzieś kołdry zabraknie ale mogło zbraknąć mniej kurewsko IMHO.

    A gdzies tam jeszcze kwestia ZUS - utrzymaja przy zyciu, a potem sie
    beda domagac zasilku opiekunczego, podwyzki renty socjalnej, dodatku
    rehabilitacyjnego :-)

    Ups, nie powiniemem usmieszku dodawac.

    J.

  • 25. Data: 2018-04-30 01:41:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-29, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Chyba, ze szpital by oponowal przeciw wypisaniu - "dla dobra pacjenta"
    > jak najbardziej moglby, ale w sytuacji, gdy chca go zabic - kuriazalne
    > by to bylo.

    Czego brakuje w tej całej dziwnej sprawie to jakiegokolwiek
    uprawdopodobnienia tezy, że ten chłopczyk cierpiał, lub przynajmniej
    mógł cierpieć. Fizyczny ból powinien dać się chyba wykryć? Emocjonalny,
    nie wiem, ale jednoczesnie twierdzono, ze choroba zniszczyła już 70%
    mózgu. Nie kumam sytuacji.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2018-04-30 02:47:18
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-04-30 o 01:41, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > mógł cierpieć. Fizyczny ból powinien dać się chyba wykryć? Emocjonalny,
    > nie wiem, ale jednoczesnie twierdzono, ze choroba zniszczyła już 70%

    A ja kumam. Dziecko było potrzebne komuś na narządy.
    Kontaktował się wzrokowo z ojcem, uśmiechał się, poruszał stopami,
    trzymał rękę ojca. W niejednej wypowiedzi było, że dziecku nie dano jeść!
    Zastanawiam się nad znieczulicą rodziny królewskiej. Ani jednego słowa
    wsparcia. Coś mi tu nie pasuje i mam dziwne odczucia. przeczucia.

    https://www.youtube.com/watch?v=Mhbu6Fiu55M

    --
    animka

  • 27. Data: 2018-04-30 14:33:48
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-04-29, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    [...]

> [...]
    > mógł cierpieć. Fizyczny ból powinien dać się chyba wykryć? Emocjonalny,
    > nie wiem, ale jednoczesnie twierdzono, ze choroba zniszczyła już 70%

    To są pojęcia z zakresu etyki lekarskiej i rozróżniania nie tylko życia
    jako takiego, ale również patrzenia na jego jakość.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 28. Data: 2018-04-30 15:04:53
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> pisze:
    > On 2018-04-29, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To są pojęcia z zakresu etyki lekarskiej i rozróżniania nie tylko życia
    > jako takiego, ale również patrzenia na jego jakość.

    A wspomaganie oddychania lekarze wyłączyli bez solidnego sądowego dupochronu?

    Na *tej* grupie "etyka lekarska" liczy się *tylko* tyle ile
    sądy/sędziowie zechcą/przyklepią.

    --
    A. Filip

  • 29. Data: 2018-04-30 18:39:44
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-04-30, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    [...]

    > A wspomaganie oddychania lekarze wyłączyli bez solidnego sądowego dupochronu?

    Z tego co czytałem to mieli jakieś poparcie w wyrokach sądowych.

    > Na *tej* grupie "etyka lekarska" liczy się *tylko* tyle ile
    > sądy/sędziowie zechcą/przyklepią.

    Na *tej* grupie to się wymieniamy opiniami. Nic więcej.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 30. Data: 2018-04-30 22:07:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-30, Wojciech Bancer <w...@g...com> wrote:
    > On 2018-04-29, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To są pojęcia z zakresu etyki lekarskiej i rozróżniania nie tylko życia
    > jako takiego, ale również patrzenia na jego jakość.

    No ale to oczywiste. Problem w tym, ze nie za bardzo rozumiem tę logikę.
    Albo masz świadomość, cierpisz, zyjesz ale umierasz, przedłużona agnia,
    chcą pomóc abyś się nie męczył. Ok.
    Albo nie masz świadomości, jesteś rosliną, nic nie odczuwasz, to co to
    kogo obchodzi, skoro to nie jest przypadek, że na to łóżko czeka
    bardziej potrzebujący? O jakim dobru pacjenta można tu mówić, skoro
    ta osoba de facto już nie żyje? Wtedy ja bym raczej skupiał się na
    jakości zycia opiekunów.

    Uznałbym argument, ze MOŻE cierpieć, ale taki zdaje się nie pojawił.

    --
    Marcin