  • 1. Data: 2018-04-23 09:14:12
    Temat: Kwota wolna od zajecia a przelewy pomiedzy wlasnymi rachunkami.
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Tak się zastanawiam, czy jak Kowalski - mający na swoich rachunkach zajęcie
    egzekucyjne (zwykłe) przekraczające kwotę wolną - przeleje sobie z jednego swojego
    rachunku na drugi swój rachunek te 1500 zł (w zaokrągleniu, bo wzrosło o
    kilkadziesiąt złotych), to wykorzysta w ten sposób kwotę wolną? Nawet, jeżeli obydwa
    rachunki byłyby prowadzone w tym samym banku (przykładowo zwykły oraz
    oszczędnościowy)?
    Generalnie czy jest teraz jakiś "centralny" system (bankowy?)
    sprawdzający/wyliczający sumę zajęć na różnych rachunkach Kowalskiego prowadzonych w
    różnych bankach? Przykładowo jeżeli na konto Kowalskiego w Abanku wpłynie 1000 zł, to
    czy w Bebanku zajmą wszystko powyżej kolejnych 500 zł? - skąd w Bebanku wiedzą o
    tamtych 1000 zł?

  • 2. Data: 2018-04-23 13:11:42
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 23.04.2018 o 09:14, ń pisze:
> [...]
    > konto Kowalskiego w Abanku wpłynie 1000 zł, to czy w Bebanku zajmą
    > wszystko powyżej kolejnych 500 zł? - skąd w Bebanku wiedzą o tamtych

    O ile mi wiadomo, to praktyka jest taka, że się zajmuje wszystko w
    całości, a jak świadomy dłużnik przyjdzie prosić o wypłacenie kwoty
    wolnej, to się zdecyduje, czy mu wypłacić, czy może nie.

    MJ

  • 3. Data: 2018-04-23 15:06:05
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Może coś drgnęło w tym sensie, że reklamacja w samym banku częstokroć pomaga.
    Ale pytanie o definicje z ustawy.
    Czym jest ten "wpływ środków" i czy jest nim przelew pomiędzy rachunkami samego
    Kowalskiego lub np. przewalutowanie.

    -----