  • 51. Data: 2011-08-09 20:42:22
    Temat: Re: Spór o miedzę inny wariant (cross post)
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 09 Aug 2011 08:05:15 +0200, Andrzej Ława napisał(a):

    > Policja jako neutralny świadek.

    Potrójny oksymoron :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 52. Data: 2011-08-10 06:00:41
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.08.2011 16:58, RadekNet pisze:

    > Niechetny swiadek...

    Też ;)

    > Niszczenie cudzego mienia.

    Zgoda, ale w niektórych przypadkach zniszczenie cudzego mienia jest jak
    najbardziej dopuszczalne - jeśli np. zbudujesz mi mur przed moją w pełni
    legalną bramą, to mogę wziąć młot i go rozwalić.

    Abstrahuję od tego przypadku, bo nieco niedokładnie go opisałeś.

    > A widzisz... sad uwazal inaczej (my bylismy pozwani) - tak w sprawie
    > zniszczenia ogrodzenia jak i samego faktu istnienia bramy. Oczywiscie
    > klucz/pilot do bramy musisz udostepnic, ale to niepodlega dyskusji.

    Wiesz, biorąc pod uwagę korupcję i niekompetencję polskich sądów, sądowy
    wyrok, zwłaszcza jak nie widzę uzasadnienia, nie jest dla mnie
    argumentem ;->

    Co do zamykanej bramy na prywatnej drodze, to weź pod uwagę, że
    służebność na przejazd i dojście do danej posesji obejmuje także np.
    swobodny dojazd gości, dostawców pizzy, doręczycieli pocztowych,
    kurierów itepe

    Jak to sobie wyobrażasz taką drogę z zamkniętą u wlotu bramą?
    Nieszczęsny posiadacz służebności musiałby cały czas warować przy bramie
    żeby do niego choćby listy docierały!

  • 53. Data: 2011-08-10 13:14:03
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 10.08.2011 08:00, Andrzej Ława pisze:

    > Wiesz, biorąc pod uwagę korupcję i niekompetencję polskich sądów, sądowy
    > wyrok, zwłaszcza jak nie widzę uzasadnienia, nie jest dla mnie
    > argumentem ;->

    Mam go w domu w Polsce... ale generalnie rzecz biorac sedzina nie
    widziala nic zlego w bramie na poczatku sluzebnosci, pod warunkiem, ze
    klucz do niej jest w posiadaniu zainteresowanych (w naszym przypadku
    brama byla "zamykana" na petelke ze sznurka).
    Nasz prawnik tez jakos nie przywiazywal wagi do naszej sprawy, bo mowi,
    ze niemozliwe bylo by przegrac. Cos w tym musialo byc.

> [...]
    > służebność na przejazd i dojście do danej posesji obejmuje także np.
    > swobodny dojazd gości, dostawców pizzy, doręczycieli pocztowych,

    Widze, ze mylisz pojecia. Sluzebnosc przejazdu i przechodu to nie droga,
    nawet prywatna. I dotyczy tylko i az "kazdorazowego wlasciciela", a nie
    dostawcy pizzy. Hmm pewnie zalezy to od zapisow w ksiegach
    wieczystych...u nas nie ma rozszezenia o np. gosci ;)

    > Jak to sobie wyobrażasz taką drogę z zamkniętą u wlotu bramą?
    > Nieszczęsny posiadacz służebności musiałby cały czas warować przy bramie
    > żeby do niego choćby listy docierały!

    Takie zycie. Jest mobilizacja do rozmawiamia w Gminie o budowie drogi
    "od tylu" (coraz wiecej dzialek powstaje w drugiej lini zabudowy).
    Suma sumarum - wlasciciel dzialki wladnacej ma pilota do nowej bramy i
    wciaz furtke bez domofonu. O pozwolenie powieszenia na ogrodzeniu
    skrzynki pocztowej jakos nie prosi, wiec widac z listami sobie jakos radzi.
    Zeby nie bylo - staram sie nie utrudniac zycia, ale jesli juz komus
    musze to, nienaruszajac prawa, wole utrudnic nie swoje.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 54. Data: 2011-08-11 10:16:01
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.08.2011 15:14, RadekNet pisze:

> [...]
    > klucz do niej jest w posiadaniu zainteresowanych (w naszym przypadku
    > brama byla "zamykana" na petelke ze sznurka).

    No to nie ma o czym mówić - dostawca czy doręczyciel może się dostać.

    > Nasz prawnik tez jakos nie przywiazywal wagi do naszej sprawy, bo mowi,
    > ze niemozliwe bylo by przegrac. Cos w tym musialo byc.

    Układ. W polskich sądach można przegrać najbardziej prostą i oczywistą
    sprawę, jeśli druga strona ma adwokata z lepszym wejściem.

    Ba! Słyszałem o sprawie, w której jakaś firma zagraniczna rzekomo
    wisiała pewnej firmie polskiej sporo kasy (z tym że to też było mocno
    sporne) i ta polska firma pozwała _pracownika_ tej zagranicznej firmy w
    sądzie cywilnym (nie gospodarczym) i w pierwszej instancji (mimo że
    zdaje się rejonowy sąd we Wrocławiu nie jest odpowiedni do pozywania
    obywatela zagranicznego) zapadł wyrok niekorzystny dla pozwanego.

    Notabene w pozwie były sformułowania analogiczne do "wiem, ale nie
    powiem" (tj. pisali o tym, że mają jakieś dodatkowe dokumenty, ale na
    razie ich nie pokażą).

    Teraz poluję na przechwycenie i przeczytanie uzasadnienia.

> [...]
    > dostawcy pizzy. Hmm pewnie zalezy to od zapisow w ksiegach
    > wieczystych...u nas nie ma rozszezenia o np. gosci ;)

    Przepraszam bardzo, ale jakim cudem masz wydzieloną nieruchomość bez
    docierających do niej dróg z dojazdem do dróg publicznych?

    Coś takiego już na etapie podziału geodezyjnego powinny być zablokowane
    - musi być wytyczona droga i kropka! I służebność jest na drogę.

> [...]
    > Zeby nie bylo - staram sie nie utrudniac zycia, ale jesli juz komus
    > musze to, nienaruszajac prawa, wole utrudnic nie swoje.

    To może opisz dokładniej tę sytuację, bo z poprzedniego opisu
    wnioskowałem, że przez tę działkę ze służebnością wiedzie jedyna droga,
    którą sobie zastawiłeś zamykaną bramą...

  • 55. Data: 2011-08-11 14:35:12
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 11.08.2011 12:16, Andrzej Ława pisze:

    > No to nie ma o czym mówić - dostawca czy doręczyciel może się dostać.

    Tak, ale rownie dobrze mogla by byc zamykana na klucz.

    > Układ. W polskich sądach można przegrać najbardziej prostą i oczywistą
    > sprawę, jeśli druga strona ma adwokata z lepszym wejściem.

    Eeee nie wierze, ze tani, przypadkowy prawnik ma dojscia. Musielibysmy
    miec wyjatkowego farta.

    > Przepraszam bardzo, ale jakim cudem masz wydzieloną nieruchomość bez
    > docierających do niej dróg z dojazdem do dróg publicznych?

    Sluzebnosc to nie droga. Dostep do drogi publicznej tamta dzialka ma
    przez sluzebnosc.

    > Coś takiego już na etapie podziału geodezyjnego powinny być zablokowane
    > - musi być wytyczona droga i kropka! I służebność jest na drogę.

    Tam nawet nie ma prawa byc drogi z uwagi na odleglosci.

    > To może opisz dokładniej tę sytuację, bo z poprzedniego opisu
    > wnioskowałem, że przez tę działkę ze służebnością wiedzie jedyna droga,
    > którą sobie zastawiłeś zamykaną bramą...

    Tak, przez dzialke ze sluzebnoscia wiedzie jedyny dojazd na ta druga
    dzialke. Ale z tylu sa pola i laki i pewnie _kiedys_ powstanie tam droga.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 56. Data: 2011-08-12 06:03:31
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.08.2011 16:35, RadekNet pisze:

    > Tak, ale rownie dobrze mogla by byc zamykana na klucz.

    Tak, jedzie karetka i czeka na otwarcie bramy przez umierającego, którą
    ją wezwał i teraz nie może się do niej doczłapać?

    > Eeee nie wierze, ze tani, przypadkowy prawnik ma dojscia. Musielibysmy
    > miec wyjatkowego farta.

    Albo sędzia-idiota. Skoro wyroki w Polsce wydają szczyle bez
    doświadczenia i wiedzy...

    [ciach]

    > Sluzebnosc to nie droga. Dostep do drogi publicznej tamta dzialka ma
    > przez sluzebnosc.

    Właśnie sęk w tym, że MUSI być wytyczona droga! Patrz: "droga konieczna".

    > Tam nawet nie ma prawa byc drogi z uwagi na odleglosci.

    MUSI być droga. Bez wytyczenia drogi geodezja nie powinna w ogóle
    przyjąć takiego podziału!

    [ciach]

    > Tak, przez dzialke ze sluzebnoscia wiedzie jedyny dojazd na ta druga
    > dzialke. Ale z tylu sa pola i laki i pewnie _kiedys_ powstanie tam droga.

    Jest droga na mapce geodezyjnej, czy nie ma? Jak nie ma, to działają
    zapisy o drodze koniecznej. To nie może być jakieś pole z ogólną
    służebnością prawa przejścia i przejazdu - musi być tam wytyczona droga
    i nie może ona być zamykana.

    Ktoś coś cholernie spartaczył.

  • 57. Data: 2011-08-12 09:34:15
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 12.08.2011 08:03, Andrzej Ława pisze:

    > Tak, jedzie karetka i czeka na otwarcie bramy przez umierającego, którą
    > ją wezwał i teraz nie może się do niej doczłapać?

    Pewnie, ze jest takie zagrozenie. Ale nie demonizowal bym, bo wiele osob
    (czy to ze sluzebnoscia czy nie) zamyka swoje ogrodzenia na klucz na
    noc. Albo maja bramy na pilota i domofon w furtce.

    > Albo sędzia-idiota. Skoro wyroki w Polsce wydają szczyle bez
    > doświadczenia i wiedzy...

    Trudno mi z tym dyskutowac, bo nie jestem prawnikiem, ale w trakcie
    procesu uwaznie studiowalismy internet i wyszlo po naszemu. Widac wiele
    takich szczyli w Polsce ;)

    > Właśnie sęk w tym, że MUSI być wytyczona droga! Patrz: "droga konieczna".

    Nie mam dokumentow pod reka, ale na 99% jestem pewny, ze jest zapis o
    sluzebnosc bez zwortu "droga konieczna". I jak widze myslisz "droge
    konieczna" z "droga".

    > MUSI być droga. Bez wytyczenia drogi geodezja nie powinna w ogóle
    > przyjąć takiego podziału!

    No wlasnie nie :) Widzisz, caly nasz problem zaczal sie od tego, ze nasi
    wladnacy mysleli podobnie jak Ty i wydawalo im sie, ze skoro maja
    zapisana "sluzebnosc czyli droge" to trzeba wyburzyc brame (stojaca tam
    od 40 lat), my mamy droge utwardzic, odsniezac itp itd. A to nie tak. My
    mamy tylo nie blokowac przejazdu/przejscia (dostepna dla nich brama nie
    jest blokada, stojacy na przejezdzie samochod odsuwany na zadanie nie
    jest blokada..).

> [...]
    > zapisy o drodze koniecznej. To nie może być jakieś pole z ogólną
    > służebnością prawa przejścia i przejazdu - musi być tam wytyczona droga

    Przecies mowie, ze nia ma zadnej drogi. Jeslt sluzebnosc przejazdu i
    przechodu. Ale masz racje - nie jest to jakies pole, bo jest wyznaczona
    szerokosc tej sluzebnosci.

    > Ktoś coś cholernie spartaczył.

    Z tego co pisze w sieci,a przyklepal to w naszym przypadku notariusz,
    prawnik i sedzia - wszystko jest ok.

    Popatrz na to obiektywnie - jedni maja nielimitowany przejazd przez
    cudza dzialke (co jest uciazliwoscia dla drugich), drudzy nie maja
    ingerencji w swoja wlasnosc (ogrodzenie) co w zasadzie nie jest
    uciazliwoscia dla pierwszych (pilot do bramy, furtka _ewentualnie_ na
    kluczyk, brak sprzeciwu na zalozenie domofonu).

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 58. Data: 2011-08-12 10:05:26
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.08.2011 11:34, RadekNet pisze:

    > Pewnie, ze jest takie zagrozenie. Ale nie demonizowal bym, bo wiele osob
    > (czy to ze sluzebnoscia czy nie) zamyka swoje ogrodzenia na klucz na
    > noc. Albo maja bramy na pilota i domofon w furtce.

    Ale to jest już wybór ten konkretnej osoby. I łatwiej przebić się przez
    jedną zamkniętą bramę, niż kilka.

    [ciach]

    > Nie mam dokumentow pod reka, ale na 99% jestem pewny, ze jest zapis o
    > sluzebnosc bez zwortu "droga konieczna". I jak widze myslisz "droge
    > konieczna" z "droga".

    Nie chodzi o określenie w akcie "droga konieczna", tylko musi być
    wytyczona ta droga i służebność tylko na ten kawałek nieruchomości.

> [...]
    > wladnacy mysleli podobnie jak Ty i wydawalo im sie, ze skoro maja
    > zapisana "sluzebnosc czyli droge" to trzeba wyburzyc brame (stojaca tam

    Musi być wytyczona droga. Jeśli po drodze jest jakiś mur, to trzeba
    wytyczyć dookoła albo zburzyć.

    > my mamy droge utwardzic, odsniezac itp itd.

    Poniekąd to raczej oni ;)

    > A to nie tak. My
    > mamy tylo nie blokowac przejazdu/przejscia (dostepna dla nich brama nie
    > jest blokada, stojacy na przejezdzie samochod odsuwany na zadanie nie
    > jest blokada..).

    Takie parkowanie pojazdu też nie jest prawidłowe. Nie wolno parkować w
    sposób utrudniający wyjazd z posesji tudzież blokujący drogę. I nie
    tłumacz się, że "na żądanie".

    Jadę do roboty, czekam kwadrans aż łaskawie się obudzisz i ruszysz
    tyłek, żeby swój samochód przestawić, a szef obcina premię... Formalnie
    rzecz biorąc powinieneś wtedy jeszcze płacić za ten utracony dochód.

    > Przecies mowie, ze nia ma zadnej drogi. Jeslt sluzebnosc przejazdu i
    > przechodu. Ale masz racje - nie jest to jakies pole, bo jest wyznaczona
    > szerokosc tej sluzebnosci.

    Czyli tam jest DROGA. Musi być swobodnie dostępna i nieblokowana.

    > Z tego co pisze w sieci,a przyklepal to w naszym przypadku notariusz,
    > prawnik i sedzia - wszystko jest ok.

    Ręce opadają na taką niekompetencję... W moim rejonie wydział geodezji
    nie pozwala na wyodrębnienie działek bez wytyczenia dróg jako osobnych
    działek. I niechby któryś kułak ;-> próbował stawiać bramy na takiej
    drodze...

    > Popatrz na to obiektywnie - jedni maja nielimitowany przejazd przez
    > cudza dzialke (co jest uciazliwoscia dla drugich), drudzy nie maja

    A kto kazał (tobie lub twojemu przodkowi) sprzedawać działkę, do której
    nie ma dojazdu inaczej jak przed twoją? Trzeba było nie sprzedawać i
    tyle. Ta "uciążliwość" została ci wynagrodzona zyskiem ze sprzedaży działki.

    Jeśli zaś to ktoś inny tę działkę wyodrębnił i sprzedał, to droga
    konieczna powinna prowadzić przez jego nieruchomość.

    > ingerencji w swoja wlasnosc (ogrodzenie) co w zasadzie nie jest
    > uciazliwoscia dla pierwszych (pilot do bramy, furtka _ewentualnie_ na
    > kluczyk, brak sprzeciwu na zalozenie domofonu).

    OK, będę ci parkował przed bramą, blokując wyjazd. I może jak akurat nie
    będę zajęty, to jak zadzwonisz to może przestawię. Albo możesz sobie
    wyjść i delikatnie próbować przepchnąć pojazd na bok.

    Będziesz zadowolony?

  • 59. Data: 2011-08-12 11:29:55
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 12.08.2011 12:05, Andrzej Ława pisze:

    > Ale to jest już wybór ten konkretnej osoby. I łatwiej przebić się przez
    > jedną zamkniętą bramę, niż kilka.

    Masz racje. Ale nikt nikogo nie zmusza do budowania sie w takiej sytuacji.

    > Nie chodzi o określenie w akcie "droga konieczna", tylko musi być
    > wytyczona ta droga i służebność tylko na ten kawałek nieruchomości.

    Jakby musiala byc to by byla - podzial robiony byl pod dyktando tych z
    tylu. A nie jest, czyli nie bylo takiej mozliwosci prawnej. Ten pas
    przejazdu nie spelnia warunkow do wytyczenia drogi.

    > Musi być wytyczona droga. Jeśli po drodze jest jakiś mur, to trzeba
    > wytyczyć dookoła albo zburzyć.

    Kiedy nie jest wytyczona. Tylko jest okreslona szerokosc tegoz przejazdu.

    > Poniekąd to raczej oni ;)

    Dokladnie. Ale co zrobisz jak ktos wszem i wobec rozpowiada, ze mu
    _drogi_ nie odsniezasz? ;)

    > Takie parkowanie pojazdu też nie jest prawidłowe. Nie wolno parkować w
    > sposób utrudniający wyjazd z posesji tudzież blokujący drogę. I nie
    > tłumacz się, że "na żądanie".

    Wiesz.. ja jestm u siebie. Stawiam tam auto tylko wtedy kiedy jestem w
    zasiegu kilku krokow. Nie moge sobie utrudniac zycia (mala dzialka, wiec
    sluzebnosci nie wytne od tak). Zchodzimy teraz na uklady
    sasiedzkie...chyba istotniejsze czasm niz prawo.

    > Jadę do roboty, czekam kwadrans aż łaskawie się obudzisz i ruszysz
    > tyłek, żeby swój samochód przestawić, a szef obcina premię... Formalnie
    > rzecz biorąc powinieneś wtedy jeszcze płacić za ten utracony dochód.

    Zalozmy w naszej dyskusji, ze nikt nikomu nie blokuje przejazdu
    zlosliwie lub, jak w Twoim przykladzie, bezsensownie uciazliwie, ok?

    Zeby nie bylo, ze jest zle to napisze, ze w czasie niedawnej budowy albo
    oni widzac, ze cos sie dzieje, zostawiali auto przy ulicy, albo mysmy
    pisali kilka dni wczesniej informacje o tym, zeby auto nie bylo
    zablokowane.

    > Czyli tam jest DROGA. Musi być swobodnie dostępna i nieblokowana.

    Ehhhh... nie chce mi sie teraz siegac do przepisow, bo to juz bylo kilka
    lat temu, ale ... nie ma drogi. Jest sluzebnosc przejscia i przejazdu.

> [...]
    > nie pozwala na wyodrębnienie działek bez wytyczenia dróg jako osobnych
    > działek. I niechby któryś kułak ;-> próbował stawiać bramy na takiej

    Pomiajac fakt, ze brama tam byla przed podzialem, nie ma prawa
    zakazujacego niegrodzenia swojej posesji jesli jest na niej sluzebnosc i
    ze nie ma prawnej mozliwosci wytyczenia tam drogi - masz racje :)

    > A kto kazał (tobie lub twojemu przodkowi) sprzedawać działkę, do której
    > nie ma dojazdu inaczej jak przed twoją? Trzeba było nie sprzedawać i
    > tyle. Ta "uciążliwość" została ci wynagrodzona zyskiem ze sprzedaży działki.

    Podzial byl na troche innych zasadach, ale nie o to chodzi. Obie strony
    wiedzialy na co sie pisza, ale tuz po podziale wladnacy chcieli jednak
    uzyskac wiecej niz mieli - zburzyli brame i oddali sprawe do sadu, ktora
    przegrali.

> [...]
    > będę zajęty, to jak zadzwonisz to może przestawię. Albo możesz sobie
    > wyjść i delikatnie próbować przepchnąć pojazd na bok.

    To juz tez przerabialismy (teoretycznie). Wtedy policja i laweta.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk

  • 60. Data: 2011-08-12 12:04:08
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.08.2011 13:29, RadekNet pisze:

    > Masz racje. Ale nikt nikogo nie zmusza do budowania sie w takiej sytuacji.

    Nikt też nie zmusza do sprzedawania odciętej od świata parceli.

    [ciach]

    > Jakby musiala byc to by byla - podzial robiony byl pod dyktando tych z
    > tylu. A nie jest, czyli nie bylo takiej mozliwosci prawnej. Ten pas
    > przejazdu nie spelnia warunkow do wytyczenia drogi.

    To coś zostało poważnie spartolone na etapie dzielenia gruntu.

    Nie mówię, że to niemożliwie - osobiście widziałem dom pobudowany tak,
    że dach był jakiś metr pod przewodami średniego napięcia.

    Już na etapie pozwolenia na budowę powinno to zostać zablokowane.

    [ciach]

    > Kiedy nie jest wytyczona. Tylko jest okreslona szerokosc tegoz przejazdu.

    No i zasadniczo to jest ta droga - pas o takiej szerokości musisz
    zostawić bez dodatkowych przeszkód.

    > Dokladnie. Ale co zrobisz jak ktos wszem i wobec rozpowiada, ze mu
    > _drogi_ nie odsniezasz? ;)

    Odpowiadam, że mi za to nie zapłacił ;->

    [ciach]

> [...]
    > sluzebnosci nie wytne od tak). Zchodzimy teraz na uklady
    > sasiedzkie...chyba istotniejsze czasm niz prawo.

    Owszem, ale w ramach dbałości o te układy czasem warto dopilnować
    procedur i formalności, włącznie z takimi drobiazgami jak wytyczenie
    drogi do sprzedawanej działki.
    [ciach]

    > Pomiajac fakt, ze brama tam byla przed podzialem,

    No to co? Jak lokalny gospodarz dzielił działki, to na całym terenie był
    sad. Ale jak się wytyczyło drogi ze służebnościami, to drzewa na drodze
    poszły do likwidacji.

    > nie ma prawa
    > zakazujacego niegrodzenia swojej posesji jesli jest na niej sluzebnosc i
    > ze nie ma prawnej mozliwosci wytyczenia tam drogi - masz racje :)

    Ale jest służebność, która nakłada pewne ograniczenia - jak pisałeś pas
    o określonej szerokości powinieneś pozostawić wolny od przeszkód. Brama
    czy mur to jak najbardziej przeszkoda.

    > Podzial byl na troche innych zasadach, ale nie o to chodzi. Obie strony

    A jakich? I właśnie chodzi, bo może tu jest ten "myk" i droga powinna
    iść inną... drogą ;)