  • 61. Data: 2011-08-12 13:44:27
    Temat: Re: Spór o miedzę inny wariant (cross post)
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 12.08.2011 14:04, Andrzej Ława pisze:

    > To coś zostało poważnie spartolone na etapie dzielenia gruntu.

    No to widac historia sie powtarza, bo ta pierwszaq dzialka wlasnie jest
    dzielona na dwie ... czyli 1 ma dojscie do drogi, 2 ma sluzebnosc przez
    1, 3 ma sluzebnosc przez 1 i 2.
    I nie zostal uzyty w tym celu hel ani inna bron nowej generacji ;>

    > No i zasadniczo to jest ta droga - pas o takiej szerokości musisz
    > zostawić bez dodatkowych przeszkód.

    Nie jest to droga. Nie ma zakazu posiadania bramy na sluzebnosci. Dla
    mnie EOT chciazby dla tego, ze klepnal to sad po mocnym staraniu drugiej
    strony o postawieniu sprawy po Twojemu.

    > Odpowiadam, że mi za to nie zapłacił ;->

    Dokladnie :) Tylko na zart to mozna bylo brac ;)

    > Owszem, ale w ramach dbałości o te układy czasem warto dopilnować
    > procedur i formalności, włącznie z takimi drobiazgami jak wytyczenie
    > drogi do sprzedawanej działki.
    > [ciach]

    To akurat dyskusja nie na otwarta grupe.

    > No to co? Jak lokalny gospodarz dzielił działki, to na całym terenie był
    > sad. Ale jak się wytyczyło drogi ze służebnościami, to drzewa na drodze
    > poszły do likwidacji.

    Ale drzew nie ma prawa byc na sluzebnosci a brama byc moze. Czemu
    uparcie stosujesz slowo droga? Prawnie nie ma takiego pojecia w tej
    sytuacji.

    > Ale jest służebność, która nakłada pewne ograniczenia - jak pisałeś pas
    > o określonej szerokości powinieneś pozostawić wolny od przeszkód. Brama
    > czy mur to jak najbardziej przeszkoda.

    Powtorze sie - brama nie jest.

    > A jakich? I właśnie chodzi, bo może tu jest ten "myk" i droga powinna
    > iść inną... drogą ;)

    Nie, drogi tam dlugo jeszcze nie bedzie wiec dla tego zostala ustalona
    sluzebnosc przejazdu przez nasza dzialke. "Myk" polegal na czyms innym,
    ale on nie wnosi do sprawy, o ktorej dyskutujemy :)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk

  • 62. Data: 2011-08-15 09:06:27
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik RadekNet napisał:

    > Nie, drogi tam dlugo jeszcze nie bedzie wiec dla tego zostala ustalona
    > sluzebnosc przejazdu przez nasza dzialke.

    O ja pier...
    Jakie ludzie mają problemy przez to, że nie dopilnowali na etapie
    finalizacji transakcji oczywistych rzeczy...

    O zgrozo! Dużo ludzi tak właśnie rozumuje.
    Na własnym przykładzie:
    Poprzedni właściciel mojej dziełki dogadał się z sąsiadem i posadził w
    granicy świerki. Teraz to są duże drzewa i ani ich wyciąć, ani
    przesadzić... Muszą tak zostać.
    Przy przejmowaniu nieruchomości zadaję pytanie o przyległą drogę... i co
    słyszę???
    TO NIE JEST ŻADEN PROBLEM ! No 'jasny gwint' myślę sobie. Przecież muszę
    mieć prawnie uregulowany dostęp do nieruchomości.

    Okazało się, że droga jest gminna, zatem lepiej, niż się spodziewałem -
    bo myślałem, że czyjaś prywatna. Jednak obrazuje to jakimi kategoriami
    ludzie w ogóle myślą. Dogadają coś na gębę, a po kwartale im się odwidzi
    i problem gotowy.

    Bez sensu pakować się w działkę bez dostępu do drogi i bez sensu
    wydzielać działki bez prawnej drogi. Ot takie życie i szara rzeczywistość.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 63. Data: 2011-08-15 10:46:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.08.2011 15:44, RadekNet pisze:

> [...]
    > 1, 3 ma sluzebnosc przez 1 i 2.
    > I nie zostal uzyty w tym celu hel ani inna bron nowej generacji ;>

    No to muszę powiedzieć, że w mojej gminie te sprawy są załatwiane
    wzorcowo - jak ktoś chciał podzielić ziemię na działki, to nie mógł tego
    zrobić bez wydzielenia dróg, z nawrotkami włącznie.

    > Nie jest to droga. Nie ma zakazu posiadania bramy na sluzebnosci. Dla

    Jest zakaz utrudniania z korzystania ze służebności. Brama jest takim
    utrudnieniem.

    > mnie EOT chciazby dla tego, ze klepnal to sad po mocnym staraniu drugiej
    > strony o postawieniu sprawy po Twojemu.

    To co klepią te szczyle ledwo po studiach i tylko szukające układów to
    woła o pomstę do nieba.

    Pytanie dodatkowe: czy określono umiejscowienie tego przejazdu? Czy
    jakiś idiota wpisał tylko szerokość bez ustalania, gdzie to konkretnie
    ma być?

    [ciach]

    > To akurat dyskusja nie na otwarta grupe.

    Ależ właśnie tak! Trzeba o tym pisać, wyraźnie i wszędzie, bo nie w
    każdej gminie (jak widać po twoim przykładzie) w urzędzie siedzą ludzie
    kompetentni i ludzie muszą sobie zdawać sprawę, że czasem trzeba samemu
    o to zadbać.

    > Ale drzew nie ma prawa byc na sluzebnosci a brama byc moze. Czemu
    > uparcie stosujesz slowo droga? Prawnie nie ma takiego pojecia w tej
    > sytuacji.

    Powinna zostać wytyczona droga konieczna - tj. albo dobrowolnie albo z
    wyroku powinno zostać określone, jaki fragment działki zostaje obciążony
    służebnością _swobodnego_ przejścia i przejazdu (a także przeprowadzenia
    mediów!!!) do działki odciętej od drogi publicznej.

    > Powtorze sie - brama nie jest.

    Bzdura powtarzana wielokrotnie nie przestanie być bzdurą. Brama jest
    przeszkodą, podobnie jak barykada, szlaban, ogrodzenie, zasieki oraz
    inne urządzenia i konstrukcje, których CELEM jest ograniczenie dostępu.

    [ciach]

    > Nie, drogi tam dlugo jeszcze nie bedzie wiec dla tego zostala ustalona
    > sluzebnosc przejazdu przez nasza dzialke. "Myk" polegal na czyms innym,
    > ale on nie wnosi do sprawy, o ktorej dyskutujemy :)

    Och, czyżby? To dlaczego jest taki tajny? Zaczynam podejrzewać, że tu
    może być właśnie pies pogrzebany.

  • 64. Data: 2011-08-15 10:47:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.08.2011 11:06, robercik-us pisze:

    > Bez sensu pakować się w działkę bez dostępu do drogi i bez sensu
    > wydzielać działki bez prawnej drogi. Ot takie życie i szara rzeczywistość.

    W mojej okolicy gmina/geodezja stawia sprawę twardo - albo będą
    wytyczane drogi, albo nici z podziału.

  • 65. Data: 2011-08-15 11:06:35
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 15.08.2011 12:46, Andrzej Lawa pisze:
    > No to muszę powiedzieć, że w mojej gminie te sprawy są załatwiane
    > wzorcowo - jak ktoś chciał podzielić ziemię na działki, to nie mógł tego
    > zrobić bez wydzielenia dróg, z nawrotkami włącznie.

    Na jakiej podstawie?

    > Jest zakaz utrudniania z korzystania ze służebności. Brama jest takim
    > utrudnieniem.

    Widzisz..ja mam dokument na to, ze nie jest.

    > To co klepią te szczyle ledwo po studiach i tylko szukające układów to
    > woła o pomstę do nieba.

    Taaa szczyle...

    > Pytanie dodatkowe: czy określono umiejscowienie tego przejazdu? Czy
    > jakiś idiota wpisał tylko szerokość bez ustalania, gdzie to konkretnie
    > ma być?

    Ciekawi mnie czemu tak emocjonalnie do tego podchodzisz.
    Glowy nie dam, ale chyba jest tylko zapis o 3m. Tyle, ze u nas nie ma
    innej mozliwosci niz tak jak jest.

> [...]
    > służebnością _swobodnego_ przejścia i przejazdu (a także przeprowadzenia
    > mediów!!!) do działki odciętej od drogi publicznej.

    Zapewniam Cie, ze wszelkie procedury zostaly zachowane - zostala
    ustanowiona sluzebnosc przejazdu i przechodu. Nie pamietam juz na jakiej
    zasadzie media byly ciagniete.

    > Bzdura powtarzana wielokrotnie nie przestanie być bzdurą. Brama jest
    > przeszkodą, podobnie jak barykada, szlaban, ogrodzenie, zasieki oraz
    > inne urządzenia i konstrukcje, których CELEM jest ograniczenie dostępu.

    Co ja moge za to, ze sie mylisz? Na swzczecie zyjemy w wolnym kraju i
    nikt nas nie moze zmusic do zburzenia wlasnego ogrodzenia, ktore jest
    elementem zabezpieczenia posesji.

    > Och, czyżby? To dlaczego jest taki tajny? Zaczynam podejrzewać, że tu
    > może być właśnie pies pogrzebany.

    Wyborca pisu? ;) Musisz mi uwierzyc na slowo, ze nie maja znaczenia.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 66. Data: 2011-08-15 12:11:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.08.2011 13:06, RadekNet pisze:

    > Na jakiej podstawie?

    Na takiej podstawie, że tak jest prawidłowo.

    > Widzisz..ja mam dokument na to, ze nie jest.

    Papier jest cierpliwy - wszystko przyjmie.

    > Taaa szczyle...

    Wiem coś o tym.

    > Ciekawi mnie czemu tak emocjonalnie do tego podchodzisz.

    Bo drażni mnie niekompetencja i brakoróbstwo.

    > Glowy nie dam, ale chyba jest tylko zapis o 3m. Tyle, ze u nas nie ma
    > innej mozliwosci niz tak jak jest.

    Droga powinna być wyraźnie wyznaczona. A nie tylko "3 metry gdzieś po
    tej działce".

    [ciach]

    > Zapewniam Cie, ze wszelkie procedury zostaly zachowane - zostala
    > ustanowiona sluzebnosc przejazdu i przechodu. Nie pamietam juz na jakiej
    > zasadzie media byly ciagniete.

    Jeśli nie było służebności na media, to też procedura nie była poprawna.

    [ciach]

    > Co ja moge za to, ze sie mylisz?

    Nie mylę się - brama (zamknięta) jest przeszkodą.

    > Na swzczecie zyjemy w wolnym kraju i

    Hehehehe, dobry dowcip.

    > nikt nas nie moze zmusic do zburzenia wlasnego ogrodzenia, ktore jest
    > elementem zabezpieczenia posesji.

    Posesję sobie zabezpieczaj, ale nie drogę obciążoną służebnością.

    > Wyborca pisu? ;)

    Dlaczego mnie obrażasz, chamie?

    > Musisz mi uwierzyc na slowo, ze nie maja znaczenia.

    Nie muszę.

  • 67. Data: 2011-08-15 16:19:05
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    > O ja pier...
    > Jakie ludzie mają problemy przez to, że nie dopilnowali na etapie
    > finalizacji transakcji oczywistych rzeczy...

    Jesli mowisz o moim przykladzie to wszystko bylo ustalone, podzielone,
    spisane. Odwidzialo sie dopiero po kilku miesiacach od podpisania aktow
    notarialnych.
    Masz oczywiscie racje, ze w przypadku nieruchomosci nic na gebe.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 68. Data: 2011-08-15 16:24:38
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 15.08.2011 14:11, Andrzej Lawa pisze:

    > Na takiej podstawie, że tak jest prawidłowo.

    Dobra, dla mnie EOT. Wciaz mylisz pojecie "droga", wyzywasz nieznanych
    Ci ludzi od szczyli i idiotow, a w temacie jak widze siedzisz bardzo
    plytko i piszesz tylko dla pisania robiac ludziom zamet w glowach.

    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 69. Data: 2011-08-15 16:43:11
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik RadekNet napisał:

    > Jesli mowisz o moim przykladzie

    Niekoniecznie... tak ogólnie mi się nasunęło śledząc wątek.
    Jakbym zdecydował się wydzielić ze swojej działki kawałek i odsprzedać
    komuś, to tylko i wyłącznie z paskiem stanowiącym jego drogę :-), u mnie
    by się jeszcze dało, ale wiadomo, że jak działeczka mała, to może być
    nie do wykonania.

    No cóż... przechlapane tam macie i tyle :-/

    pozdr
    Robert G.

  • 70. Data: 2011-08-15 17:26:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.08.2011 18:24, RadekNet pisze:

    > Dobra, dla mnie EOT. Wciaz mylisz pojecie "droga",

    Nie ja mylę, tylko ty nie rozumiesz sedna sprawy i jak poprawie robi się
    podziały gruntu.

    > wyzywasz nieznanych Ci ludzi od szczyli

    Znanych mi.

    > i idiotow,

    Na podstawie skutków. Dla ciebie partacz to geniusz?

    > a w temacie jak widze siedzisz bardzo plytko

    ROTFL

    > i piszesz tylko dla pisania robiac ludziom zamet w glowach.

    Och, czyżbyś należał do bojówki Natanka? (że tak pozwolę sobie ponownie
    skorzystać z twoich metod "dyskusji")