  • 31. Data: 2010-12-08 07:58:44
    Temat: Re: Spólka z o.o. - rezygnacja wszystkich czlonków zarzadu
    Od: "NKAB -" <n...@g...pl>

    Leszek <r...@p...nospam.pl> napisał(a):

    > Zarzad moze zrezygnowac w dowolnym momencie i od tego momentu nie jest=20
    > juz zadnym organem spolki, wiec nie ma legitymacji do prowadzenia=20
    > jakiegokolwiek postepowania likwidacyjnego.

    Jeśli właściciele na to pozwalają to rzeczywiście
    oni przyjmują całą odpowiedzialność za dalsze losy spółki
    ale jak powołają nastepców to stary musi protokołem
    przekazać spólkę. Ktoś musi te pity oddawać do US bo spółka
    cały czas funkcjonuje.

    Andrzej.

  • 32. Data: 2010-12-08 08:12:52
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <idndrk$g00$1@inews.gazeta.pl>, n...@g...pl
    says...>
    > Leszek <r...@p...nospam.pl> napisa?(a):

    > Je?li w?a?ciciele na to pozwalaj? to rzeczywi?cie
    > oni przyjmuj? ca?? odpowiedzialno?? za dalsze losy spó?ki
    > ale jak powo?aj? nastepców to stary musi protoko?em
    > przekaza? spólk?. Kto? musi te pity oddawa? do US bo spó?ka
    > ca?y czas funkcjonuje.
    >
    > Andrzej.

    Wlasciciele na nic nie musza pozwalac (chyba, ze chodzi ogolnie o
    sytuacje braku zarzadu), czlonek zarzadu sklada rezygnacje i w zasadzie
    koniec tematu - nie ma obowiazku bycia czlonkiem zarzadku jezeli sie nie
    chce.

  • 33. Data: 2010-12-08 09:13:51
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W dniu Wed, 08 Dec 2010 01:17:15 +0100, Borys Pogoreło napisał, a ja na
    to:

    > Ale: "Umorzenie udziału z czystego zysku nie wymaga obniżenia kapitału
    > zakładowego". Co w tym przypadku?

    No to skoro nie wymaga, to się go nie obniża :) Tu chodzi o to, że jeśli
    jest zysk to można go sobie "wypłacić" nie jako dywidendę, lecz właśnie
    poprzez umorzenie części udziałów -- wspólnik dostaje za te udziały kasę
    i wszyscy są szczęśliwi.

    --
    :) Olgierd ||
    http://olgierd.rudak.org