  • 21. Data: 2010-12-06 18:17:29
    Temat: Re: Spólka z o.o. - rezygnacja wszystkich czlonków zarzadu
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <iditig$sd7$1@inews.gazeta.pl>, r...@g...pl
    says...>
    > U??ytkownik "Maciek news" <p...@o...pl> napisa?? w wiadomo??ci

    > Do czasu powo??ania nowego ZarzÄ?du stary urzÄ?duje :-)

    Nie, no prosze...

  • 22. Data: 2010-12-07 09:14:39
    Temat: Re: Spółka z o.o. - rezygnacja wszystkich członków zarządu
    Od: "Maciek news" <p...@o...pl>

    > No ale udziałowcy nie zrezygnowali, co?

    Umowa spółki umożliwia - co w tym przypadku? :)

  • 23. Data: 2010-12-07 09:17:46
    Od: "NKAB -" <n...@g...pl>

    Według mnie zarząd może sobie rezygnować ale zmuszony jest przepisami
    prawa do likwidacji spółki.

    Andrzej.

  • 24. Data: 2010-12-07 09:29:30
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 07 Dec 2010 10:14:39 +0100, Maciek news napisał(a):

    > Umowa spółki umożliwia - co w tym przypadku?

    Co umożliwia? Rezygnację z udziałów?

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 25. Data: 2010-12-07 09:32:27
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <idku3q$pho$1@inews.gazeta.pl>, n...@g...pl
    says...>
    > Wed?ug mnie zarz?d mo?e sobie rezygnowa? ale zmuszony jest przepisami
    > prawa do likwidacji spó?ki.
    >
    > Andrzej.

    Zarzad moze zrezygnowac w dowolnym momencie i od tego momentu nie jest
    juz zadnym organem spolki, wiec nie ma legitymacji do prowadzenia
    jakiegokolwiek postepowania likwidacyjnego.

  • 26. Data: 2010-12-07 09:40:26
    Od: "Maciek news" <p...@o...pl>

    > Co umożliwia? Rezygnację z udziałów?

    Tak

  • 27. Data: 2010-12-07 09:44:29
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <op.vnb7toyzox25dl@skylife-laptop>, p...@o...pl says...>

    > Tak

    Nie mozna zrezygnowac z prawa wlasnosci. Mozna wlasnoc przekazac komus w
    darowiznie - np. gminie. Tylko gmina musi chciec.

  • 28. Data: 2010-12-07 10:10:29
    Od: "Maciek news" <p...@o...pl>

    > Nie mozna zrezygnowac z prawa wlasnosci. Mozna wlasnoc przekazac komus w
    > darowiznie - np. gminie. Tylko gmina musi chciec.

    Umorzenie Udziału:
    1. Udziały mogą być umorzone. Umorzenie Udziałów wymaga uchwały
    zgromadzenia wspólników
    2. Udział może być umorzony za zgodą wspólnika (umorzenie dobrowolne) lub
    bez zgody wspólnika (umorzenie przymusowe)
    3. Umorzenie dobrowolne może nastąpić na wniosek wspólnika.
    (...)

    Co jeśli najpierw jeden wspólnik postanawia dobrowolnie umorzyć swoje
    udziały, uzyskuje zgodę drugiego, a następnie drugi wspólnik za swoją
    własną zgodą postanawia umorzyć swoje udziały?

  • 29. Data: 2010-12-07 10:42:12
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 07 Dec 2010 11:10:29 +0100, Maciek news napisał(a):

    > Co jeśli najpierw jeden wspólnik postanawia dobrowolnie umorzyć swoje
    > udziały, uzyskuje zgodę drugiego, a następnie drugi wspólnik za swoją
    > własną zgodą postanawia umorzyć swoje udziały?

    Nic, ponieważ nie można umorzyć udziałów poniżej wartości kapitału 5000
    złotych. Owe pięć tysięcy zawsze musi zostać.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 30. Data: 2010-12-08 00:17:15
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 7 Dec 2010 10:42:12 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Nic, ponieważ nie można umorzyć udziałów poniżej wartości kapitału 5000
    > złotych. Owe pięć tysięcy zawsze musi zostać.

    Ale: "Umorzenie udziału z czystego zysku nie wymaga obniżenia kapitału
    zakładowego". Co w tym przypadku? :)

    Na upartego można by też teoretyzować o objęciu udziałów przez spółkę na
    drodze egzekucji.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl