  • 11. Data: 2013-10-05 18:38:59
    Temat: Re: Spadkobiercy ustawowi we wniosku o stwierdzenie nabycia spadku z testamentu.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Karol Misiukiewicz wrote:

    > tak, oczywiscie, zamieszałem się;
    > spadkodawca ma spadkobierców
    > spadkodawca, dał jednemu ze spadkobierców, 1/3 swojego pola...
    > czy po smierci spadkodawcy, pozostała część pola dzieli się na wszystkich
    > spadkobierców, czy ten spadkobierca co już dostał darowizne nie dostanie
    > nic ?

    Bierze udział w podziale pozstałego majątku.
    Darowizna ma natomiast wplyw na obliczanie zachowku.

  • 12. Data: 2013-10-05 22:52:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Oct 2013, witek wrote:

    > Bierze udział w podziale pozstałego majątku.

    Ktoś już wspominał - zależy od rodzaju spadku (czy "między zstępnymi
    i małżonkiem" czy z udziałem innych osób, np. z braku takowych lub
    poprzez testament) i ewentualnego oświadczenia o zwolnieniu
    z zaliczeniu na schedę, 1039 KC :D

    > Darowizna ma natomiast wplyw na obliczanie zachowku.

    Swoją drogą.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2013-10-06 22:17:54
    Od: Dezeusz <l...@g...pl>

    W dniu 2013-10-05 17:21, Karol Misiukiewicz pisze:

> [...]
    > spadkobierców, czy ten spadkobierca co już dostał darowizne nie dostanie

    Powtórzę się - zależy co jest w umowie darowizny - czy na przykład jest
    zapis, że przedmiotowej darowizny nie zalicza się na poczet masy spadkowej.
    Defoltowo się zalicza.

    pozdr