  • 1. Data: 2006-01-16 07:33:18
    Temat: Slowo 'bank' w nazwie domeny internetowej
    Od: "Darek" <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zastanawiam sie nad otwarciem pewnego serwisu internetowego.
    Jako nazwe wymyslilem cos ze slowem 'bank' w srodku.
    Nazwa w stylu 'www.bankpotrzeb.pl'.

    Czy taka nazwa jest dozwolona? Zastanawiam sie czy slowo 'bank' nie jest
    zastrzezone, a jesli tak to czy we wszystkich kontekstach.

    To co chce zrobic to bank w sensie skladnicy danych pewnego rodzaju.

    Czy jakies przepisy mowia o tych sprawach?
    Jakies prawo bankowe o tym mowi, albo inne prawo?
    Nie chce zrobic czegos zle na start :)

    Dziekuje,

    Darek

  • 2. Data: 2006-01-16 08:33:07
    Temat: Re: Slowo 'bank' w nazwie domeny internetowej
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Darek wyskrobał(a):
> [...]
    >
    > Czy jakies przepisy mowia o tych sprawach?
    > Jakies prawo bankowe o tym mowi, albo inne prawo?

    Mówi o tym art. 3 Prawa bankowego. A art. 171 ust. 2 tej ustawy mówi o
    odpowiedzialności karnej za używanie nazwy "bank" niezgodnie z prawem.
    Jednak jeśli nie będziesz dokonywał czynności bankowych w sensie ustawy
    Prawo bankowe, to nazwy "bank" możesz używać.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2006-01-16 09:29:20
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 16 sty o godzinie 09:33, na pl.soc.prawo, .B:artek. napisał(a):

    > Mówi o tym art. 3 Prawa bankowego. A art. 171 ust. 2 tej ustawy mówi o
    > odpowiedzialności karnej za używanie nazwy "bank" niezgodnie z prawem.

    Bank .... spermy.
    Ciekawe czy prezes NBP by się mógł do tego przyczepić ;))))

    --
    Herbi
    16-01-2006 10:29:19

  • 4. Data: 2006-01-16 10:17:17
    Od: "Darek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jednak jeśli nie będziesz dokonywał czynności bankowych w sensie ustawy
    > Prawo bankowe, to nazwy "bank" możesz używać.

    Wielkie dzieki za celne i szybkie info.
    To rozwiewa moje watpliwosci zupelnie, a przy okazji uczula by czytelnie podawac
    info ze nie mam nic wspolnego z jakakolwiek dzialalnoscia podlegajaca pod prawo
    bankowe.

    Darek

  • 5. Data: 2006-01-16 12:04:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Herbi napisał(a):

    > Bank .... spermy.
    > Ciekawe czy prezes NBP by się mógł do tego przyczepić ;))))

    Jezeli beda ja tam pozyczac na procent, to calkiem mozliwe ;>