  • 21. Data: 2011-05-05 14:05:38
    Temat: Re:
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-05 15:52, 1...@N...gazeta.pl pisze:

    > nie on odprowadzal od calosci(z firmowych pieniedzy)

    Liczbowo może się zgadzać, natomiast US może się przyczepić do Ciebie,
    że nie uwzględniałeś dochodów z tej firmy (a właściwie pozyskanych w ten
    sposób kwot, bo formalnie nie był to dochód z DG) w swoim rocznym
    PITcie. Pieniądze, mimo że opodatkowane przez niego, trafiały do Ciebie.
    Nie da się płacić "za kogoś" podatków. Osiągałeś jakieś przychody,
    których nie rozliczyłeś w US. Mogą z tego być kłopoty.

    > tylko tyle,bo tak sie nie postepuje po tylu latach wspolnej pracy
    Zatem IMHO szkoda zdrowia i przede wszystkim czasu. Satysfakcja jakaś
    może i będzie, ale co się nabiegasz, czasu, nerwów i kasy natracisz to
    (nie) Twoje. Do tego możesz się jeszcze wpakować w US, łącznie z
    kontrolą Twojej istniejącej firmy. Uwierz, to naprawdę nie jest przyjemne.

    > wszystko bylo kupowane za firmowe pieniadze,wiec wypracowane przez NAS
    Więc formalnie nic nie zainwestowałeś? Żadnego użyczenia sprzetu, żadnej
    kasy na rozruch na którą masz jakiś dowód? To co wypracowała firma to
    zgodnie z tym co piszesz firmowa kasa, firmowy sprzęt czyli formalnie
    JEGO pieniądze. Obawiam sie, że w tym miejscu zostałeś wy..kolegowany
    zgodnie z prawem.

    > no wlasnie nie(uwierzylem zlodziejowi na slowo ;-()

    Cóż,nie bierz tego personalnie, bo naprawdę mi Cię szkoda, ale "jak się
    ma miękkie serce to trzeba mieć twardą d...". Zapamiętaj lekcję, spróbuj
    jakoś wyciągnąć chociaż część kasy, postrasz, ale do sądu nie idź. IMHO
    nie opłaci Ci się.

    --
    MZ

  • 22. Data: 2011-05-05 14:18:38
    Od: " " <1...@g...pl>

    MZ <mcold0[wyt]@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

    > ma miękkie serce to trzeba mieć twardą d...". Zapamiętaj lekcję, spróbuj
    > jakoś wyciągnąć chociaż część kasy, postrasz, ale do sądu nie idź. IMHO

    Dzieki,to jest chyba to najbardziej rzeczowa odpowiedz jakiej sie
    spodziewalem(choc w duchu mialem jakas nadzieje...)

    Pozdrawiam
    tojatom

  • 23. Data: 2011-05-06 08:09:11
    Temat: Re: "Skradziony"zaklad pracy!
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Thu, 05 May 2011 13:57:38 +0200, MZ napisał(a):

    > Nie zapomnij wspomnieć że nie odprowadzałeś podatków od tych 50% zysków
    > - to miecz obosieczny.

    Jako "pracownik"? :)))))

    > j.w.

    Zgłasza jako "pracownik" który nie otrzymywał wynagrodzenia za pacę :)

    > Patrz punkt 1.

    A przestań :)))

    > To na pewno, pytanie czy rozrabiając nie narobi sobie kłopotów.

    ??
    Poza tymi 4 punktami - jeszcze dodałbym PIP.
    Temten cfaniak, jako "pracodawca" załamał WSZELKIE możliwe zapisy KP (brak
    umowy na pismie, brak zgłoszenia do ZUSu pracownika, brak wypłaty
    wynagrodzeń, brak składek, brak zaliczek na podatki dochodowe, brak szkoleń
    BHP, badań lekarskich, urlopów, brak ewidencji czasu pracy....or more)

    Jak Ci się wydaje - kto będzie miał większe kłopoty?
    cfaniak czy nasz pytający? :))))

  • 24. Data: 2011-05-06 08:51:08
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-06 10:09, Kamil pisze:

    > Jako "pracownik"? :)))))
    Czy ty trolu musisz kolejny raz udowadniać swoją ... "osobliwość"? Zanim
    napiszesz kolejną bzdurę wbij sobie w ten tępy łeb, że (niemal) każdy
    dochód (a z tego typu źródła jak najbardziej) formalnie podlega w tym
    kraju opodatkowaniu i jak ktoś chce iść na wojnę z użyciem US to musi
    się liczyć z tym, że jego też z tego rozliczą po pierwszych zeznaniach
    jego kolegi-cwaniaka, który z pewnością go obciąży. Efekt może być taki,
    że zamiast "jeden pan oszukał drugiego" w US wyjdzie "dwaj panowie
    bimbający na urząd skarbowy w końcu się pokłócili i teraz przed w/w
    wzajemnie na siebie nadają, dowalmy obu".

    > Zgłasza jako "pracownik" który nie otrzymywał wynagrodzenia za pacę :)

    Na co "pracodawca" zezna i niedajboże przedstawi świadków, że
    przekazywał mu pieniądze ("dzieliliśmy zyski 50/50"). "Pracodawcy"
    będzie już wszystko jedno, a pytający zacznie mieć problem. Jak wyżej,
    stuknij się ..itd zanim zaczniesz znów ludzi podpuszczać.

    > Jak Ci się wydaje - kto będzie miał większe kłopoty?
    > cfaniak czy nasz pytający? :))))
    Większe kłopoty to ty masz z rozumieniem słowa pisanego, co już nie raz
    nie dwa nie dziesięć udowodniłeś. Pytający ma swój biznes, ma swoje
    życie itd. więc ma co stracić. Tylko skończony kretyn zachęcałby go do
    rozwiązania sprawy w ten sposób, wiedząc że może stracić więcej niż
    dużo. Może i mniej (chociaż to się może okazać dyskusyjne) niż
    "pracodawca" ale również dużo.

    --
    MZ

  • 25. Data: 2011-05-06 08:57:55
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik MZ napisał:

> [...]
    > bimbający na urząd skarbowy w końcu się pokłócili i teraz przed w/w
    > wzajemnie na siebie nadają, dowalmy obu".

    Tylko jak dowalić pracownikowi za nieodprowadzanie podatków przez
    pracodawce? Nie miał możliwości się rozliczać bo nie miał pita od
    pracodawcy.

> [...]
    > będzie już wszystko jedno, a pytający zacznie mieć problem. Jak wyżej,
    > stuknij się ..itd zanim zaczniesz znów ludzi podpuszczać.

    Jakie problemy ma pracownik jeśli pracodawca nie dał mu rozliczenia
    zaliczek ew. pita rocznego?

> [...]
    > rozwiązania sprawy w ten sposób, wiedząc że może stracić więcej niż
    > dużo. Może i mniej (chociaż to się może okazać dyskusyjne) niż

    Dlatego należy najpierw policzyć ile tych pieniędzy do tej pory otrzymał
    i mogą być uznane za wypłatę wynagrodzenia i jak na tym wyjdzie finansowo.

  • 26. Data: 2011-05-06 09:04:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-06, cyklista <c...@k...pl> wrote:

    [...]

    > Tylko jak dowalić pracownikowi za nieodprowadzanie podatków przez
    > pracodawce? Nie miał możliwości się rozliczać bo nie miał pita od
    > pracodawcy.

    Można dowalić za fakt niezgłoszenia dochodu w danym roku na PIT-3x,
    jak najbardziej. JAKBY zgłosił dochód mimo nieotrzymania PIT-11, to
    wtedy można by było ścigać tylko ew. pracodawcę. A tak, to odpowiedzą
    obaj.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 27. Data: 2011-05-06 09:17:31
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Wojciech Bancer napisał:
> [...]
    > jak najbardziej. JAKBY zgłosił dochód mimo nieotrzymania PIT-11, to
    > wtedy można by było ścigać tylko ew. pracodawcę. A tak, to odpowiedzą

    Więc po policzeniu wszystkiego i przemyśleniu, wypadałoby najpierw
    złożyć zaległe pity (deklaracje pitów dotychczasowych) opłacić podatek i
    dopiero zaczynać rozróbę.

  • 28. Data: 2011-05-06 09:21:18
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 06 May 2011 10:51:08 +0200, MZ napisał(a):

    > Zanim napiszesz kolejną bzdurę wbij sobie w ten tępy łeb,

    Otóż to - zastosuj ten przepis na swojej czaszce, bo o mózgu nie ma co
    wspominać z prostej przyczyny - nie dysponujesz tym organem.

    > że (niemal) każdy dochód (a z tego typu źródła jak najbardziej)
    > formalnie podlega w tym kraju opodatkowaniu

    Co ty nie powiesz głąbie?
    Czy ja napisałem że jest zwolnione z podatku dochodowego?
    Heheh - tylko że może do ciebie dotrze popaprańcu że PŁATNIKIEM jest
    pracodawca. O ile takie pojęcia potrafisz ogarnąć INSTYNKTEM (bo jak
    wspomniano wyżej - mózgiem nie dysponujesz).

    > Na co "pracodawca" zezna i niedajboże przedstawi świadków, że
    > przekazywał mu pieniądze

    Widać że ZNOWU i po raz kolejny nie masz pojęcia o obowiązkach pracodawcy w
    sferze prowadzenia kadr i księgowości. Świadek?
    Gdzie jest podpisany kwit że otrzymał wynagrodzenie? Może być wyjątek -
    dyspozycja przelewu wynagrodzenia na rachunek - oczywiście jeżeli pracownik
    tak ZADYSPONOWAŁ - to pracodawca ma psi obowiązek robić mu przelewem jeżeli
    nie ma - to wypłata wynagrodzenia odbywa się w NATURZE (po polski w
    gotówce)

    > Jak wyżej, stuknij się ..itd

    tobie to już nawet i to nie będzie w stanie pomóc :)

    > zanim zaczniesz znów ludzi podpuszczać.

    Co ja robię?
    Jełopie - jakbyś nie wiedział, to nie jest twoja piaskownica w której
    jeszcze sie babrzesz, tylko grupa DYSKUSYJNA. I tutaj się polemizuje,
    dyskutuje - a nie PODPUSZCZA czy NAMAWIA.
    Znów widać w twoim kepelku wyraźny brak organu zwanego mózgiem.

    Poza tym, jako przedsiębiorca, nasz pytek miałby obowiązek odprowadzenia
    składki na UZ, które PRAWIE w całości jet odliczalne od PODATKU. Ale to
    wymaga minimalnej znajomości podstawowych zasad w prowadzeniu DG - czego ci
    najwyraźniej i z pewnością brakuje. Ale tak poza konkursem :)

  • 29. Data: 2011-05-06 09:23:36
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 06 May 2011 10:57:55 +0200, cyklista napisał(a):

    > Nie miał możliwości się rozliczać bo nie miał pita od pracodawcy.

    Akurat takie tłumaczenie "nie przejdzie". Brak informacji rocznej (PIT-11)
    nie zwalnia z obowiązku złożenia rocznego rozliczenia przez podatnika.

    > Dlatego należy najpierw policzyć ile tych pieniędzy do tej pory otrzymał
    > i mogą być uznane za wypłatę wynagrodzenia i jak na tym wyjdzie finansowo.

    Tylko zwróć uwagę że to eMZetowi odpisujesz :)
    On i tka tego nie kmini :)

  • 30. Data: 2011-05-06 09:25:58
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 06 May 2011 11:17:31 +0200, cyklista napisał(a):

    > Więc po policzeniu wszystkiego i przemyśleniu, wypadałoby najpierw
    > złożyć zaległe pity (deklaracje pitów dotychczasowych) opłacić podatek i
    > dopiero zaczynać rozróbę.

    Oczywiście. Ukarany może zostać tylko za złożenie po terminie, ale nie za
    zupełne niezłożenie.
    Zaliczkami nie ma się co przejmować - to i tak obowiązek obliczenia,
    potrącenia i odprowadzenia ciążący na płatniku (a nie podatniku).