  • 41. Data: 2011-05-14 20:50:57
    Temat: Re: "Skradziony"zaklad pracy!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 May 2011, Kamil wrote:

    [...do mnie...]

    > I w takiej sytuacji co?
    > Pracodawca (płatnik) olał sobie ODPROWADZANIE zaliczek które mi POTRĄCIł

    A, chyba mi ten szczegół umknął.
    No to je ukradł... i dobrze prawisz, że podstawą problemu jest odpowiedź
    na pytanie "komu".

    > PIT11 zgodnie z prawdą tych zaliczek nie WYKAZAł (bo ich nie odprowadził,
    > ale mi potrącił z wynagrodzenia).

    A jakie mamy na to dowody?

    > Wówczas jako PODATNIK mam obowiązek zapłaty ich po raz drugi?
    > I potem dopiero cywilnie "ścigać" pracodawce za ...kradzież?

    Na mój gust nie - bo ściganie płatnika jest "jak za kradzież".
    Tyle, że nie wiem co z tą deklaracją :(, jeśliby była to sprawa
    byłaby oczywista.

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2011-05-16 08:05:57
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sat, 14 May 2011 22:50:57 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A jakie mamy na to dowody?

    W przypadku pracownika - lista płac. W przypadku umów cywilno-prawnych -
    rachunek.

    > Na mój gust nie - bo ściganie płatnika jest "jak za kradzież".

    Ale to już kompetencje US/UKS?

    > Tyle, że nie wiem co z tą deklaracją :(, jeśliby była to sprawa
    > byłaby oczywista.

    Załóżmy że jest PI11, tylko że płatnik nie wykazał w niej *pobranych*
    podatnikowi zaliczek (których nie odprowadził). Z matematycznego punktu
    widzenia, US będzie chciał podatek od ... podatnika - prawda?
    Podatnik będzie podnosił że zaliczki na podatek były mu potrącane przez
    płatnika, ale co płatnik z nimi zrobił - na to podatnik nie ma już przecież
    wpływu.
    No ale jaki będzie krok USu?
    Czy US będzie chciał podatek od podatnika, czy sam będzie "ścigał"
    płatnika?
    Heheheh :)
    Albo też US zgłosi sprawę do organów ścigania? :)