    From: <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Składka na ubezpieczenie zdrowotne
    Date: Wed, 31 Dec 2003 19:24:01 +0100

    > Nie zgodze sie z Toba. Sam jeszcze kilka lat temu bywalem
    > pracownikiem, teraz jestem pracodawca.
    >
    > Prosty przyklad:
    > Pracownik dostaje do reki 1000 zl - calkowity koszt wynagrodzenia
    > to ponad 1700 zl.
    > Slowem, wszelkie narzuty to ok 70-80%
    > Wiecej, jesli wejdziesz w 3 prog podatkowy, laczny koszt
    > wynagrodzenia to ponad 240% tego co dostajesz do reki.

    Calkowicie bledny poglad! To nie narzuty tylko potracenia! Pracownik w
    podanym przykladzie nie zarabia 1000 zl tylko 1700. Te 700 zl to potracenia
    z JEGO wynagrodzenia a nie jakies dodatkowe haracze zdzierane od pracodawcy.
    Az dziw ze tylu "pracodawcow" pojmuje to w ten katastrofalnie bledny sposob.
    A potem sie ludzie dziwia ze pracodawcy nie rejestruja czy nie odprowadzaja
    skladek co wychodzi na jaw po kilku miesiacach czy latach. Przeciez
    pracownik dostal swoje 1000 zl a siedemset to jakis zlodziejski narzut .
    Wiec po co go placic!? Serce sie kraje.
    W taki sposob okradany jest pracownik. Pora to zrozumiec Panowie
    "biznesmeni"

    Dan.