  • 1. Data: 2003-12-30 22:42:53
    Temat: wniosek w sprawie...
    Od: "Łukasz Gluba" <W...@W...kom.pl>

    Witam.
    Musze napisać wniosek w sparwie stwierdzenia nabycia prawa do spadku, jednak
    nie wiem co w nim trzeba dokładnie zawrzeć. Czy ktos mógłby mi udzielic
    informacji?

    Dziękuję i pozdrawiam...

    Łukasz Gluba

  • 2. Data: 2003-12-30 23:42:32
    Temat: Re: wniosek w sprawie...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Łukasz Gluba" <W...@W...kom.pl> napisał w
    wiadomości news:bssv24$ajh$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Na pewno:

    1. wnioskodawcę - czyli Twoje dane;
    2. pozostałych uczestników - czyli innych znanych Ci spadkobierców;
    3. nazwę sądu, do którego kierujesz wniosek;
    4. sam wniosek - "Wnoszę o stwierdzenie nabycia spadku po zmarłym {dane
    spadkodawcy} przez {wymieniasz spadkobierców}
    5. uzasadnienie, czyli opisówkę.

    W opisie informujesz sąd, że taki to a taki zmarł, czego dowodem jest
    skrócony odpis aktu zgonu. Odpis dołączasz w oryginale. Pozostawił po
    sobie następujących spadkobierców: i tu wymieniasz wszystkie te osoby
    wykazując, z czego wynika ich prawo do spadku. Każdy z faktów musisz
    poprzeć dowodem w postaci skróconego odpisu odpowiedniego aktu: aktu
    urodzenia, małżeństwa czy zgonu. Oryginały odpisów dołączasz do wniosku.
    Dalej oświadczenie, że inni spadkobiercy nie są Ci znani i jako dowód
    podajesz zeznania uczestników postępowania.

    Następnie wykonujesz tyle kserokopii tych wszystkich kompletów wniosków,
    ilu jest uczestników postępowania i dołączasz je do wniosku (sąd je
    roześle do nich). Wydaje mi się, że o niczym nie zapomniałem. To
    kserowanie czasem udawało mi się ominąć w ten sposób, że podawałem jako
    wnioskodawców wszystkich spadkobierców. Ale wówczas wszyscy muszą się
    podpisać pod wnioskiem.

    Założyłem najprostszy z możliwych schematów, czyli przyjęcie w sposób
    prosty spadku oraz, że wszyscy spadkobiercy są znani z miejsca pobytu i
    nie ma żadnych innych zagwozdek proceduralnych. No i oczywiście, że nie ma
    testamentu.

  • 3. Data: 2003-12-31 11:33:30
    Od: "Łukasz Gluba" <W...@W...kom.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Na pewno:
    >
    > 1. wnioskodawcę - czyli Twoje dane;
    > 2. pozostałych uczestników - czyli innych znanych Ci spadkobierców;
    > 3. nazwę sądu, do którego kierujesz wniosek;
    ...cut

    Przepraszam, ale mój Ojciec nie sprecyzował tego co dokładnie chciał...
    Dokładnie chodzi o wniosek w sprawie stwierdzenia nabycia prawa do
    mieszkania własnościowego
    jako głównego lokatora po zmarłym współwłaścicielu.

    Przepraszam za problem i dziękuje.

  • 4. Data: 2003-12-31 12:42:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Łukasz Gluba" <W...@W...kom.pl> napisał w
    wiadomości news:bsuc77$qss$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > mieszkania własnościowego
    > jako głównego lokatora po zmarłym współwłaścicielu.

    Nie ważne, o co chodzi. Pierwszym krokiem jest w/w wniosek. Dopiero po
    uznaniu nabycia spadku przez konkretne osoby mogą one wspólnie lub każda z
    osobna dążyć do uzyskania swojej części.