  • 11. Data: 2011-04-13 15:45:20
    Temat: Czy kary są sprawiedliwe?
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Witam,

    Ostatnio przeglądałem kronikę kryminalną. Znalazłem dwa opisy zdarzeń. W
    pierwszym z nich trzech mężczyzn pobiło człowieka, który doznał złamania
    barku i nosa -- czyn ten zagrożony jest karą do trzech lat pozbawienia
    wolności. Drugie zdarzenie polega na tym, że mężczyzna uszkodził kabel
    zasilający (straty oszacowano na 500zł plus koszt naprawy) -- czyn ten
    zagrożony jest karą do pięciu lat pozbawienia wolności.
    Wydaje mi się, że to nie jest sprawiedliwe, że za uszczerbek na zdrowiu,
    przeżycie stresu i odebranie poczucia bezpieczeństwa grozi kara do trzech
    lat, natomiast za uszkodzenie kabla (500zl + koszt naprawy) grozi kara do
    pięciu lat. Nie jestem ekspertem od prawa, więc może nie mam racji i
    rzeczywiście ten drugi przypadek zasługuje na wyższą karę niż pobicie. Będę
    wdzięczny, jeśli ktoś z Was mógłby mi wyjaśnić, dlaczego kary za dwa opisane
    przestępstwa ustalono w taki właśnie sposób.

    http://zoliborz.policja.waw.pl/portal/r5/444/20204/Z
    lamali_mu_bark_i_nos_bo_zwrocil_im_uwage.html

    http://zoliborz.policja.waw.pl/portal/r5/444/22447/P
    rzecial_kable_doprowadzajace_prad_do_sklepu.html

    Pozdrawiam,
    Robbo

  • 12. Data: 2011-04-13 15:46:57
    Temat: Re: Skarga na lekarza?
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-04-13 12:57, Norbert pisze:
> [...]
    > Wyczekałem się dziś 2 godziny na lekarkę która powinna być w pracy od 8
    > a przyjechała sobie na 10. Do tego mimo że byłem pierwszy przyjęła poza
    > kolejnością dwóch pacjentów ( ma uprawnienia lekarza sądowego i
    > wystawiała im jakieś papiery do sądu) a ja siedziałem z kaszlącym
    > dzieckiem i gorączką 39,3 2 godziny na korytarzu. Do tego kiedy
    > zwróciłęm jej uwagę na jej zachowanie była arogancka i nieprzyjemna.
    > Proszę mnie nakierować gdzie się z tą sprawą udać bo pierwszy raz
    > spotkałem się z takim podejściem do "małego" pacjenta.

    1. zmien przychodnie

    2. zamawiaj lekarza do domu

    3. prywatna opieka nie jest znowu tak droga.

    Icek

  • 13. Data: 2011-04-13 15:47:33
    Temat: Re: Czy kary są sprawiedliwe?
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Przepraszam. Ten wpis nie powinien trafić w to miejsce.

  • 14. Data: 2011-04-13 16:39:42
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-04-13 17:23, witek pisze:

    > do dziecka znajdz lekarza, który ci do domu przyjedzie.
    > A na takie sytuacje, to po prostu poszukaj prywatnej przychodni gdzie
    > mało ludzi to i przyjmną ci na poczekaniu.
    > Pozostałe mniej pilne mozesz dalej załatwiac w darmowej.

    Poradź mu jeszcze jak ma odzyskać te składki zdrowotne, które mu
    zrabowali pod przymusem/groźbą.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 15. Data: 2011-04-13 19:09:27
    Od: Norbert <n...@M...com>

    W dniu 2011-04-13 16:42, animka pisze:

    > Na drugi raz będziesz wiedział, że lekarz powinien przyjść na wizytę do
    > Twojego domu.
    > Za to im płacą.

    Akurat tam gdzie przebywałem z dzieckiem nie ma czegoś takiego jak
    wizyty domowe. W ośrodku twierdzą że lekarze nie przychodzą i tylko karetka.
    Co innego że to chore miejsce ale to juz temat na inny post...

  • 16. Data: 2011-04-13 19:11:42
    Od: Norbert <n...@M...com>

    W dniu 2011-04-13 16:43, animka pisze:

    > Jaki kierownik-też lekarz -tacy jego pracownicy. Zgrany zespół po prostu.

    Tu się nie zgodzę.
    PRzed ciężką chorobą moj ojciec lekarz miał swój POZ. I jak lekarz
    podwładny coś zawinił to nie było taryfy ulgowej.

  • 17. Data: 2011-04-13 19:14:47
    Od: Norbert <n...@M...com>

    W dniu 2011-04-13 17:46, Icek pisze:

    > 1. zmien przychodnie

    To nie była moja macierzysta przychodnia , byliśmy u teściowej w
    odwiedzinach.
    W mojej macierzystej w takiej sytuacji zawsze dziecko ma pierwszeństwo.

    > 2. zamawiaj lekarza do domu
    Tam nie ma wizyt domowych, dlaczego... nie wiem.

  • 18. Data: 2011-04-14 05:47:29
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "cyklista" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    Użytkownik Norbert napisał:
> [...]
    > Proszę mnie nakierować gdzie się z tą sprawą udać bo pierwszy raz
    > spotkałem się z takim podejściem do "małego" pacjenta.

    Takie skargi wysyłać można do: NFZ, Izba Lekarska, Rzecznik Praw Pacjenta.
    Do kierownika danej placowki (prezesa, dyrektora czy jakkolwiek inaczej on
    sie nazywa)

  • 19. Data: 2011-04-14 05:53:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 13 Apr 2011 21:09:27 +0200, Norbert napisał(a):

    > Akurat tam gdzie przebywałem z dzieckiem nie ma czegoś takiego jak
    > wizyty domowe. W ośrodku twierdzą że lekarze nie przychodzą i tylko
    > karetka. Co innego że to chore miejsce ale to juz temat na inny post...

    Jeśli to w ramach umowy z NFZ, to po prostu poinformuj (na piśmie, z
    kopią) NFZ, że tak co powiedzieli w ośrodku. Kontrola z NFZ bardzo szybko
    ich "naprostuje".

  • 20. Data: 2011-04-14 05:54:14
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości

    > Akurat tam gdzie przebywałem z dzieckiem nie ma czegoś takiego jak wizyty
    > domowe. W ośrodku twierdzą że lekarze nie przychodzą i tylko karetka.
    > Co innego że to chore miejsce ale to juz temat na inny post...

    Nie ma wizyt domowych? dziwne. W takim razie wzywasz "pogotowie", karetke
    czy cokolwiek innego. Musz cie przyjac poza kolejnoscia wtedy.